S.3 •🐢• [ bıghıt ]

188 15 6
                                    

Jimin berjalan dengan tersipu sipu malu menuju kearah zombie itu.Kejap pandang kiri , kejap pandang kanan , kejap pandang zombie tu . Akhirnya dia berada betul² berhadapan dengan zombie tersebut.

"Erm..Dik Kiah...erm..Abang Jimin Kan..erm.."

"Puluu puluuu!puluuuuuu"

"Hah?apa yang Dik Kiah cakap?Abang Tak dengar lah.."

"Pup-pulu p..pulu..PULUUUUU!!"

"Ehh Dik Kiah!Apa dah jadi nii!Napa dik kiah macam orang tengah Strok!?Dik Kiahhh!!"Soal Jimin Cemas . Dia memandang sekeliling untuk mencari bantuan.

"Dik Kiah Tunggu sini.Abang pergi cari orang mintak tolong Ya!"Jimin cuba menenangkan Zombie itu , dan dalam beberapa saat , Zombie itu sudah berubah wajah . Jimin pula memandangNya dengan mata yang membulat sambil mengundurkan langkahNya kebelakang.

"Dik K-Kiah.."

"ARGHHHHHHH!!!KANGKUNGGGGGGG!!!"

Dengan secara tiba² , Van BTS muncul ditepinya.Jungkook membuka pintu dan melihat Jimin masih kaku.

"HYUNGGG!!!NAIK CEPAT!!"Panggil Jungkook dengan cemas.Jimin memandang jungkook dan dia baru sedar bahawa van BTS telah berada disebelahnya.Dengan Pantas dia masuk ke dalam Van itu dan menutup pintu dengan kuat sehingga membuatkan pintu Van itu hampir lekang memandangkan van itu pon dah tak lama lagi nak kiokk.

Jin menekan pedal minyak dan memecut laju di jalan dengan 350 batu 5 saat .

"KANGKUNGGGGG~!!"

"KANGKUNGGG~!!"

"KANGKUNGGGGGG!!!"

Zombie itu masih lagi mengejar mereka sehingga di satu simpang.Setelah beberapa jarak menjauh simpang tersebut , zombie itu tidak kelihatan lagi.Jimin menyandarkan badannya pada sofa(?) van dan melepaskan keluhan tanda dia bersyukur yang dia masih selamat.

Tu laaa . Bangang sangat . Padan muka.

"Tengok!kau hampir kena gigit dengan dia tadi tau!?Ishh!"Marah Jin kepada Jimin.

"Tu lah . Selamat kami sempat , kalau tak . "Tambah Jungkook pula.

"Mian..sebab tak percaya korang tadi . Yaa ni mmg salah aku . Aku mintak maaf ." Balas Jimin dengan nada yang kesal . Jhope yg berada tidak jauh darinya mengeluh berat sambil memandang Jimin kesayangannya itu.

"Takpa..Engkau dah selamat pon , dikira bagus lah tu."Ujar Jhope sambil menepuk² bahu Jimin.Jimin memandangnya dengan senyuman yg kecil.

"Okk..apa² pon , kita pergi BigHit dulu . Kita selamatkan PDNim , Lepastu kita pergi ketempat yg selamat . Arraso?"Sampuk Jin yang sedang memandu itu.Mereka semua hanya mengangguk sambil mengiakan kata² Jin itu.

Perjalanan mereka ke BigHit selama 30 minit itu akhirnya tiba juga.Mereka berpusu² mengambil barang² mereka dan melangkah ke Dalam bangunan BigHit.

Suasana tidak seperti selalunya . Suasana pada waktu ini nampak suram sahaja.lampu² juga banyak yang pecah diikuti peralatan² yang lain.Bangtan berjalan dengan teragak² sambil ko kepit aku , aku kepit ko . Haa gitu lah .

"Hyung..d..dalam nii takde zombie ke?"

"Shadap Yor Moud Kookie!Jaga sikit percakapan itu . Mana tau mulut ko masin , ada jeaa zombie tu depan kita."

"ShuDap Yu Mod Hobie!Yu Touw!Jaga percakapan juga!"Tegur suga Sambil meletakkan jari telunjuk di mulutnya.

"Urghh yalah..Aku cuma nak ingatkan Si Kookie nii."Balas Jhope Sambil menggulingkan matanya keatas.

SHOOT → 방탄소년단 ✔Where stories live. Discover now