BAB 22

536 63 10
                                    

AALARIC WERT

Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for.
- Joseph Addison

Saya keluar dari bilik mandi dengan satu senyuman yang lebar. Hari ini kami sudah berkongsi pelbagai cerita mengenai keluarga masing-masing. Saya juga sudah menceritakan tentang kedua ibu bapa saya yang meninggal dalam kemalangan kereta dan sehingga sekarang pelakunya belum ditangkap.

Namun saya tetap rasa bersalah kerana tidak sepenuhnya jujur dengan Rivera. Saya tahu saya salah tapi sekarang bukan masa yang sesuai untuk menceritakan cerita sepenuhnya mengenai ibu bapa saya terhadap Rivera. Tidak, selagi saya belum menunaikan janji saya kepada ibu bapa saya untuk menemui seorang yang sangat penting.

I can see right through her eyes. Her heart aches for me. She feels pity for me. Pity is understandable for me but I don't want her pity. I want something much greater than that from her. Something that only she can give me and not anyone else. Because she is the reason of my existence, my reason for breathing and my reason for hope after I fail my promise to find someone to my parents, someone who the other reason of my modesty...

Saya tersedar daripada lamunan saya apabila Rivera masuk di dalam bilik kami.

Yes, you heard me right. Our room.

Saya mula memanggilnya 'bilik kami' sejak dari hari pertama Rivera tidur atas katil saya. Satu senyuman kecil muncul di bibir saya apabila teringat kembali tentang bagaimana Rivera akan cuba mengelak daripada tidur dalam bilik yang sama dengan saya. Dia akan menyelinap keluar untuk tidur di bilik sebelah lalu menguncinya untuk mengelakkan saya daripada masuk.

Apabila saya terbangun dan dia tidak berada di sebelah saya, saya segera mengakses cctv untuk melihat di mana dia berada.

Call me creepy but I have install cctv every corner of my house.

Bila Rivera terbangun keesokkan harinya, dia akan melihat saya yang tidur di sebelahnya dengan penuh kebingungan. Setiap kali dia menyelinap tidur di bilik lain, saya akan mengikutnya. Every time.

If she thinks she can escape me. Then she's wrong. Not even a locked door can stop me from sleeping with her.

Sejak dari itu, Rivera tidak lagi menyelinap keluar daripada bilik kami. Maybe she's tired running away from me or maybe she can't escape from my tight hug. That day, she learns her lesson and I get what I want.

"Why are you smiling like that?" Rivera bertanya. Dia hanya berdiri di muka pintu dengan kepalanya ditundukkan. Dia mengelak daripada memandang saya tapi tidak dapat menyembunyikan pipinya yang mula bertukar pink.

Ahh, the beautiful blushing. I like seeing her blushing every time. I like knowing I had an effect on her.

" Why are you standing there?" Saya menyoal kembali mengabaikan soalan dia tadi.

" Oh no no. I want to speak something with you. But it can wait. I will just wait for you in the kitchen." Rivera mula panik apabila saya mula mendekati dia. Dia cuba berundur sebelum saya menarik dia dengan lembut untuk mendudukkan dia di katil.

"Now speak my angel. What is it?" Saya berdiri di hadapan dia, mengamati penampilan dia. Rivera tidak pernah gagal untuk tetap kelihatan menarik dan cantik walau apapun yang di pakainya. Pakaian dia simple dan dia jarang memakai mekap namun kecantikkan dia tetap terserlah.

Oh, don't even get me speak about her lips.

That delicious lips.

"You're not wearing anything."

StargazingWhere stories live. Discover now