CHAPTER 13

7.3K 245 15
                                    

"ISHH... Mana la Aisha ni. Tak balik - balik lagi ni. Kalau ye pun tak balik,cubalah call dulu" jarum jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi. Dirinya risau akan Aisha yang tidak mengkhabarkan sebarang berita kepadanya. Mesej pon tidak, apatah lagi nak call. Haihh...

Tanpa sedar, Firhad tertidur di sofa ruang tamu rumah teres itu akibat keletihan menunggu Aisha. Dia berharap agar adiknya baik - baik sahaja.

❤❤❤

AISHA terjaga dari tidur dan apabila mengingati tentang peristiwa semalam, air mata kembali menuruni pipi. Dia mengalihkan tangan Heykal yang memeluk erat pinggangnya dan terus memakai kemeja Heykal.

Kemeja Heykal yang sedikit labuh separas paha dapat menutup tubuh badannya walaupun bukan sepenuhnya. Sakit di bahagian bawah dan juga di matanya pun tidak dipeduli. Yang penting, dia nak keluar daripada hotel ni. Dengan perlahan - lahan dia berjalan keluar dari hotel dan mengambil teksi yang ada berdekatan dengan hotel tersebut.

❤❤❤

Tok!! Tok!! Tok!!

"Abang.. Abang.. Tolong baby abang." Aisha memanggil abangnya sambil tersedu - sedan menangis.

Firhad yang mendengar suara Aisha dan ketukan di pintu terus berlari ke pintu utama. Alangkah terkejutnya apabila mendapati tubuh adiknya mempunyai banyak kesan lovebite. Dan...matanya kelihatan seperti mempunyai luka yang agak teruk.Terus dia memeluk adiknya itu.

" Baby, baby kenapa ni. Siapa yang buat baby macam ni, sayang. " air mata mula bergenang melihat adiknya itu.

"Abang.. Dia rogol baby abang. Baby benci dia abang. Abang.. Baby nak ikut abang balik Australia. " ujar Aisha yang berada didalam dakapan abangnya itu. Dia tak kira, dia tetap nak tinggalkan bumi Malaysia ni.

"What!! Baby kena rogol. Bagitahu abang siapa yang rogol baby. Abang nak suruh dia bertanggungjawab. " muka Firhad sudah memerah menahan marah. Jantan tak guna mana yang pergi rogol adiknya itu. Patutlah semalam Aisha tidak pulang kerumah. Punyalah dia risau.

"Baby taknak abang.. Baby taknak. Baby nak ikut abang balik je, please... Kita balik harini. Baby takut dia datang cari baby lagi. " ujarnya lirih. Air mata masih berjuraian di pipinya.

Firhad sudah mengalihkan pandangannya. Dia tidak sanggup memandang adiknya yang sebegitu. Air mata mengalir lebat. Dia mencium ubun - ubun Aisha bertalu talu. Kemudian, mencium mata Aisha yang luka teruk.

"Abang sayang baby. Kejap lagi kita balik okay. Abang pergi booking tiket. Baby pergi mandi dulu eh. Tukar baju. Kemas barang - barang baby. Kita balik sana terus okay. "air mata masih mengalir di pipinya. Berasa sebak melihat adiknya diperlakukan seperti itu.

Aisha hanya mengangguk. Tubuhnya lesu akibat tidak cukup rehat. Firhad menggendong tubuhnya naik ke bilik. Sungguh Aisha berasa jijik dengan diri sendiri. Dia menyental kasar tubuhnya ketika mandi. Dia jijik dengan sentuhan lelaki itu. Air mata kembali menuruni pipinya.

❤❤❤

HEYKAL meraba - raba ruang disebelahnya. Tindakan refleksnya bangun berdiri menuruni katil apabila mendapati bahawa Aisha sudah tiada.

"Aisha, Aisha. Awak dekat mana sayang. Saya nak mintak maaf dekat awak. Sayang... Mana awak.. "air matanya sudah mengalir. Otaknya serabut memikirkan keberadaan Aisha. Dia pasti Aisha sudah melarikan diri darinya.

Heykal seluar dan singlet memandangkan kemejanya hilang. Mungkin Aisha yang memakainya. Yelah..dress Aisha sudah dikoyakkan olehnya. Dia terus berlari keluar dari hotel itu. Mandi pun tidak. Dia hanya memikirkan Aisha. Di manakah gadis itu berada.

❤❤❤

" BABY okay? Jom kita naik flight. Diorang dah buat pengunguman tu. Come. Lap air mata tu. Slow-slow, nanti lagi teruk luka tu. Tak nak sedih - sedih. Nanti kita sampai sana, kita bina hidup baru dengan nenek ok? Baby jangan sedih,okay. " ditarik tangan adiknya memasuki kapal terbang. Nasib first class punya seat masih ada walaupun last - last minit.

"Abang.. Macam mana kalau adik mengandung. Adik takut. Adik takut abang.. "dia menghamburkan tangisannya di dada Firhad. Menghiraukan sakit dan perit di matanya. Apa akan jadi pada anaknya nanti jikalau dirinya mengandung. Sudah pasti anaknya tidak mempunyai seorang ayah.

"Takpe baby.. Kalau baby mengandung, kita jaga dia sama - sama, okay. Kita ajar dia untuk jadi pandai. Tapi kalau baby tak mengandung, kita mulakan hidup baru. Dah.. Takmau sedih -sedih macam ni lagi. Baby sayang abang kann? "

" Abang.. Mata baby sakit. Pedih. Macam mana ni. "

" Baby tahan okay? Sampai sana kita letak ubat, then kita pergi buat rawatan. Abang tengok teruk sangat luka tu. Lepas ni, abang tak nak baby pakai contact lense dah okay."

Aisha mengangguk. Cuba menahan sakit di matanya. Dia berasa sedikit tenang mendengar pujukan abangnya itu. Dia mengambil keputusan untuk melupakan peristiwa jijik itu. Dia ingin melupakan lelaki yang bernama Heykal Hakimie itu. Mulakan hidup baru, Aisha.

"Tapi abang jangan bagitahu nenek okay. Baby taknak nenek sedih. Kalau nenek tahu mesti nenek sedih, kan? Baby sayang nenek dengan abang."katanya dengan suara yang manja. Moodnya semakin okay apabila dipujuk abangnya.

"Ya, sayang.. Abang tak bagitahu nenek. Kita berdua je yang tahu pasal ni, okay? Dah - dah, baby tidurlaa. Nanti dah sampai abang kejutkan. "Firhad mencium dahi aisha.

" Okay.. Baby tidur. Tapi, baby nak tidur peluk abang, boleh? Sejuk.. " dia membuat muka comel sambil mendepakan tangan untuk memeluk abangnya.

" Yelah yelah. Manja adik abang yang sorang ni. " Firhad tersenyum apabila melihat adiknya sudah tidur. Dia berjanji tidak akan lepaskan lelaki yang merogol adiknya itu. Siaplah kau. Aku akan cari kau sampai kelubang cacing.



MATA AISHA LUKA SEBAB DIA PAKAI CONTACT LENSE. SO, ADA SESIAPA BOLEH TEKA SEBAB APA AISHA PAKAI CONTACTS LENSE? SAJA-SAJA ATAU ADA SEBAB LAIN?

Sorry, typo.

Misi Memikat Miss CEO ✔Onde histórias criam vida. Descubra agora