chapter 24

173 15 2
                                    

- Rumah Yoongi -

Y/n meletakkan begnya di atas sofa . Dia mengeluh kerana letih berjalan balik sekolah tadi .

Y/n naik ke biliknya dan mengambil baju lalu masuk ke dalam bilik mandi . Dia ingin menyegarkan badannya yang terasa letih itu . Dia membuka bajunya satu persatu dan masuk kedalam bathtub . Tanpa menutup pintu , dia memicit sabun mandi dengan banyak untuk mengadakan buij yang banyak . Y/n menyandarkan badannya di dinding . Entah kemana pemikirannya melayang sehingga dia dalam keadaan begitu .

Hampir setengah jam , Yoongi pun pulang . Dia membuka bajunya dan membaling baju itu ke dalam mesin basuh . Beg yang disandangnya dibaling di atas sofa .

" Dah balik ? Tapi takde pun dia ? Omma aku pun takde ? " Yoongi mencari cari kelibat Y/n dan ibunya . Dia pergi ke dapur untuk mencuci mukanya . Dia ternampak sticky note yang ditampal di peti sejuknya .

" Omma pergi ke rumah Woozi untuk 2 hari . Ada hal nak bincang . Tengok tengokkan Y/n dan restoran appa . Bye ❤ "

      From : Yo mother .

Yoongi hanya tergelak membaca note tersebut . Dia mencuci mukanya dan termenung untuk beberapa saat .

" Mana Y/n ? "

Soalan ini bermain di fikirannya . Tanpa membuang masa , Yoongi naik ke atas dan melihat pintu bilik Y/n terbuka . Y/n masuk dan tidak nampak kelibat Y/n . Dia bergerak pula ke tandas , terkejut Yoongi apabila melihat Y/n yang tidak mempunyai sehelai benang pun ditubuhnya . Mujurlah badannya ditutupi dengan buih yang banyak .

" Dekat sini pun boleh tidur ke ? " Yoongi mencari idea untuk membangunkan budak ini daripada tidur lenanya . Kalau tak kejut nanti , ada yang mati kesejukan 😂 .

" Ha aku ade idea " Yoongi turun kebawah lalu memegang pasu bunga dan tanpa berfikir panjang , dia melepaskan pasu itu .

" PANGGG !! "

Y/n tersedar lalu panic . Dia mandi tak tutup pintu package dengan tidur dalam tub ni pulak tu . Dia bangun dan menutup pintu lalu membilas badannya dengan air biasa . Kemudian dia memakai tuala dan berlari masuk kebiliknya . Dia risau sebab dia balik tadi pintu tak lock . Dia berfikiran mesti ade perompak masuk rumah .

Selesai sahaja memakai baju , Y/n berlari ke bawah .

" Yah Yoongi apa kau buat ni ? "

" Anni aku terlanggar tadi . Kemaskan " Yoongi membuat muka menipunya .

" Hm okey pergilah mandi . Aku kemaskan . Nanti turun aku masakkan okey ? " Y/n mengambil penyapu dan menyapu kaca kaca tersebut .

Yoongi naik ke biliknya semula dan mengambil tuala lalu membersihkan dirinya .

30 minit kemudian .

Yoongi yang baru sahaja selesai mandi turun ke dapur . Bau makanan yang dimasak oleh Y/n membuatkan perutnya bermain lagu Agust D . Im sorry im hearing this song tbh at 2.15 am 😂 . Dia berdiri di belakang Y/n yang sedang memotong sausage .

Y/n memusingkan badannya kebelakang untuk mengambil bahan masakannya , akan tetapi , dia terlanggar dada Yoongi .

" Hey ! Buat apa kat sini huh ? " Y/n memegang kepalanya . Sakit jugak terhantuk kat dada dia ni .

" Dapur untuk apa ? "

" Masak . "

" Selain tu ? "

" Makan . "

" Ha dah tu tanya lagi . " Yoongi mengangkat keningnya .

" Duduklah dulu . Ni diri belakang aku . Kalau aku pegang pisau ke tengah angkat makanan baru siap ke . Tak pasal pasal orang kata aku dera kau . " Y/n menjeling Yoongi dan berjalan ke peti sejuk .

Suami Aku Composer !?|• M . Y . G •| Where stories live. Discover now