【 Di Majlis 】
Taehyung : ...
Bogum : kenapa muka kau stress?
Taehyung : aku dapat tahu yang Jimin duduk kat hotel yang sama , dia kat hotel tu dan tengah bersiap nak kesini.
Bogum : apa masalahnya , hotel tu besar kot. Takde maknanya boleh terjumpa.
Taehyung : tingkat yang sama Bogum-ah , aku risau.
Bogum : jangan lah risau sangat.
Taehyung : kau tak pernah tengok drama korea ke , tak pernah baca fanfiction ke ha? Hero dengan heroin jauh 9762 km sekalipun , mesti terjumpa punya! Inikan pulak tingkat yang sama , nasib baik bilik tak bersebelahan!
Bogum : Tae , kalau betul pun Youngbin tu dengan Jimin ke apa. Kau pun boleh apa , jumpa perempuan lain. Bukannya takde perempuan cantik kat sini , tu pelakon perempuan tu. Peramah , baik hati , lemah lembut.
Taehyung : takkan dapat lawan Youngbin aku.
Bogum : haih Kim Taehyung , kenapa lah member aku sorang ni sukakan perempuan yang macam tu.
Taehyung : kau tak kenal Youngbin macam mana , aku rasa kalau kau kenal Youngbin mesti kau pun sukakan dia.
Bogum : dia bukan type aku okay....
Taehyung : patut ke aku balik sekarang?
Bogum : buat apa nak balik?!
Taehyung : tengok Youngbin lah!
Bogum : cuba rileks , kau kat sini tak sampai 30 minit pun. Hormatlah sikit tuan punya majlis ni , dia beria tau jemput kau kesini.
Taehyung : *sigh* arraseo arraseo.
「 ❀ 」
Tuan Joo : oh Kim Taehyung-sshi!
Taehyung : tuan! *senyum* terima kasih sudi jemput.
Tuan Joo : kamulah orang pertama memang saya nak jemput!
Taehyung : cantik majlis ni.
Tuan Joo : hmm Taehyung.
Taehyung : ye saya?
Tuan Joo : boleh kita sembang kat tempat lain?
Taehyung : ya , boleh boleh.
- ✿ -
Taehyung : kenapa ni , macam benda serious je?
Tuan Joo : anak perempuan saya ada bagitahu saya , yang dia betul betul seseorang ni. Jadi sebagai ayah dia , memang saya gembira dapat tahu lelaki tu adalah kamu.
Taehyung : oh.....
Tuan Joo : kamu kenal anak saya kan?
Taehyung : kenal , kitorang pernah kerja sama.
Tuan Joo : jadi , dia minta tolong saya bagitahu keinginan dia untuk jadikan kamu suami dia.
YOU ARE READING
[𝗖] 𝗠𝗜𝗦𝗜 𝗠𝗘𝗠𝗜𝗞𝗔𝗧 𝗖𝗥𝗨𝗦𝗛 ➤ 𝗣𝗟𝗘𝗔𝗦𝗘 𝗗𝗢𝗡𝗧
Fanfiction❣︎ Mengisahkan tentang gadis remaja yang jatuh cinta pandang pertama pada crushnya? Terlalu klise? Terlalu berdrama? Terlalu cringe? Lawak lawak bodoh dan hambar? Bahkan banyak scene melalut setaraf dengan filem india? Semuanya ada di dalam fanfic...