#bab 7

5K 262 18
                                    

Di dalam bilik.....

      Eve telah sedar dari pengsan tetapi dia bertindak agresif apabila melihat Hairiey.

Sebetulnya mood membunuh dia masih belum hilang sebab itu dia mula bertindak sedemikian.

Hairiey yang melihat kejadian itu mula memeluk tubuh Eve dengan erat dan mulutnya terkumat kamit membaca beberapa potong ayat al-quran dan dihembuskan ketelinga Eve.

Perlahan-lahan tubuhnya melurut jatuh dan disambut oleh Hairiey. Badanya mengigil-gigil ketakutan. "Aku takut,tolong jangan tinggal aku sorang-sorang aku takut sangat-sangat" kata Eve dengan suara yang serak sambil memeluk tubuh suaminya dengan erat.

"Dah,shuh2,aku ade je dengan kau,aku janji tak akan tinggalkan kau sorang-sorang okey. Aku akan jaga kau sampai bila-bila. Trust me and keep my promise.

Eve memandang dia dengan air mata yang masih lagi mengalir lesu dipipinya.

Mood membunuh dia dah hilang selepas Hairiey mula membacakan ayat-ayat al-quran tadi.sesungguhnya dia berasa tenang.

Hairiey menyeka air mata yang mengalir lesu dipipi putih mulus kemerahan itu,dan mencium dahi Eve.

💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

Setelah menenangkan diri dia mula melangkah keluar dari bilik  dan menuju ke arah dapur untuk mengisi perutnya yang sudah buat konsert bersama Hairiey.

Sampai dimeja makan dia melihat semua ahli keluarganya dan ahli KE dan TB serta ibu bapa mereka sudah bersedia menunggunya di meja makan.

" hah Eve! Kamu dah okey ke belum,ade sakit kat mana-mana tak."soal Puan Sri Auni( ibu kepada Hairiey) kepada menantunya itu.

"Dah ibu,Eve dah okey sikit takde sakit kat mana-mana pon" jawap Eve sopan.

"Baguslah macam tu risau tau bonda tiba-tiba je Eve pengsan kat dalam dewan tadi" sampuk bondanya pula.

Dan mereka mula berbual seperti biasa tetapi perbualan mereka terhenti apabila dikejutkan dengan panggilan telefon dari anak buah Eve.

O. T. P......

A:" lider,ha'um grupo que o enviou para a nossa informacao clandestina descui dado"(leader,ade grup yang dah hantar orang dia untuk ceroboh maklumat pasal kumpulan kita)

E:" porra,quem ousar mais corajoso para encontrar uma pista comigo,se atreve a se apegar ao meu grupo de informacoes."(sial,siapa yang bangsat sangat nak cari pasal dengan aku ni,berani nak ceroboh maklumat kumpulan aku)

A:" do grupo de lideres da agula do dragao!"(dari kumpula dragon eagle,leader)

E:" somos corajosos o suficienta para reunir confrontos com o meu grupo"(kumpul budak-budak malam ni kita serang diaorang,berani cari pasal dengan aku sangat)

A:" bom lider,instrucoes recebidas"(baik leader arahan diterima).

End o. T. P

Setelah menamatkan panggilan telefon Eve terus menundukkan kepala supaya orang sekelilingnya tidak nampak akan matanya yang dah bertukar menjadi merah.

Orang lain hanya diam membantu apabila Eve tiba-tiba sahaja diam dan menunduk.

"Bersiap sedia aku taknak diaorang terlepas malam ni dah lama sangat dia buat pasal dengan aku" kata Eve mendatar dengan suara dicelah gigi akibat menahan perasaan marah yang terlampau

"Baik,leader." jawap ahli KB serentak dengan suara yang prlahan.

"Korang nak pergi mana" soal ahli keluarga dan suami mereka.

VICTORIA CRYSTAL HIGHSCHOOL  (HIATUS)         Where stories live. Discover now