Ep 12

403 42 0
                                    

"Oppa!"Panggil Yuju yang lelah mengejar Taehyung.

"Yuju kenapa kejar oppa?"Tanya Taehyung setelah berhenti berlari dari Yuju.

"Kenapa oppa bagi semua milik oppa dekat diorang? Sedangkan hakim pon dah putuskan yang appa tak bersalah"Tanya Yuju.

"Saja"Jawab Taehyung.

"Mwo?Oppa dah gila ke hah!Habis tu,oppa nak tinggal dekat mana?"Soal Yuju.

"Oppa dah ada tempat tinggal dan kerjalah,jadi Yuju tak payahlah risau sangat"Balas Taehyung.

"Baiklah,kalau macam tu...Yuju nak ikut dengan oppa! Yuju nak tinggal dengan oppa!"Kata Yuju.

"Tak boleh!Yuju kena tinggal dengan eomma dan appa. Lagipon,Yuju masih belajar dan belajar tu perlukan duit yang banyak dan mencukupi"Tolak Taehyung.

"Alah... Yuju boleh cari kerja sampinganlah"Balas Yuju.

"Lagilah tak boleh,nanti Yuju takde masa nak belajar"Balas Taehyung pula.

"Aish,Yuju nak cari bilik sewa sendirilah kalau macam tu!"Kata Yuju.

"Aish, yelah-yelah Yuju boleh tinggal dengan oppa.Tapi,dengan syarat Yuju kena dapat pelajar 5 terbaik dalam kelas ok?"Cadang Taehyung.

"Ok boss!"Balas Yuju sambil membuat gaya ala-ala polis.



#Situasi lain...


Hiks...Hiks...

"Jisoo,uljima... Takkanlah awak nangis sebab kalah dengan si Kim tu?"Pujuk Jin sambil mengusap belakang Jisoo.

"Bukan sebab tu jer...Hiks...Hiks...Saya rasa bersalah sangat-sangat sebab tak dapat mempertahankan keadilan keluarga Jung.Kesian dekat mereka...Hiks...Hiks..."Ucap Jisoo yang masih menangis tersengguk-sengguk.

"Gwenchana Jisoo-ah,awak dah buat yang terbaik.Mereka pasti faham"Ucap Jin pula.

#Situasi lain...

"Annyeonghaseyo,naega Hwang Minhyun imnida!Adakah anda ni Cik Yerin?"Tanya Minhyun yang baru sahaja tiba di sana.

"Nea,weayo?"Tanya Yerin balik.

"Saya sebenarnya p.a En. Kim Taehyung.Tapi oleh kerana En. Kim menyerahkan seluruh hartanya kepada Cik,jadi saya ditugaskan untuk menjadi p.a Cik Yerin pula.Ini ada beberapa dokumen penting yang perlu Cik tandatangan dan ini pula adalah kunci apartment En. Kim"Kata Minhyun sambil menyerahkan dokumen-dokumen dan kunci apartment tersebut.

"Ah nea"Balas Yerin ragu-ragu lalu mengambil barang-barang tersebut.

"Noona,noona betul-betul nak terima harta si anak Kim tu ke?"Tanya Jungkook tak percaya.

"Ooo,weayo?"Tanya Yerin balik.

"Noona betul-betul percaya ke yang bukan si Kim tu yang bunuh appa?Sedangkan bukti tu memang ada dekat depan mata kita walaupon kita tak menang tadi"Kata Jungkook.

"Nea,noona memang percaya yang si Kim tu yang bunuh appa.Tapi,dengan peluang yang ada ni,kita boleh dapat membalas dendam dengan menjatuhkan keluarga Kim secara perlahan-lahan dan ia juga dapat mengubah hidup kita sekeluarga ke arah yang lebih baik.Oleh tu,noona nak Jungkook dan eomma sentiasa percaya dan sokong noona ok"Pinta Yerin sambil menggenggam tangan Jungkook erat.

"Nea noona"Balas Jungkook.

#Situasi lain...

Plak!

"Ya,Kim Taehyung!Kenapa Taehyung serahkan semua harta Taehyung kepada diorang hah? Taehyung memang sengaja je kan nak bagi peluang untuk diorang jatuhkan appa"Marah Woo Bin.

"Mian Kim Woo Bin-shi,saya buat semua tu pun sebab saya tahu perkara yang sebenar,sebab tulah saya menyuruh Sowon noona untuk memenangkan anda tadi dan sebagai gantinya saya menyerahkan semua hak milik saya kepada mereka untuk menebus segala kesalahan yang anda telah lakukan terhadap mereka sekeluarga.Lagipun,apa yang saya lakukan ini juga demi kebaikan anda juga.Tapi,tak tahulah jika mereka mengambil kesempatan itu untuk membalas dendam kepada anda.Jadi,segalanya terpulang kepada mereka sahaja"Balas Taehyung.

"Kurang ajar!Mulai sekarang,aku takde lagi anak lelaki yang bernama Kim Taehyung sebab dia dah mati.Yuju-ah,jom ikut kami.Kita akan pindah ke Australia"Arah Woobin.

"Shireo!Yuju taknak ikut dengan korang,Yuju nak tinggal sini dengan oppa.Buat apa ikut orang yang lebih sayangkan harta daripada anak"Balas Yuju.

"Ya,Kim Yuju!Sejak kamu tinggal dengan oppa kamu,kamu jadi kurang ajar dengan kami yer!Tak cukup ke duit yang kami keluarkan untuk menggajikan pengasuh dan guru private yang hebat untuk korang sejak dari kecil lagi?"Marah Min Ah pula.

"Tengok tu,untuk membesarkan kitorang pon kena upah pengasuh dan guru private.Kenapa bukan anda jer yang mengasuh kami sejak dari bayi?Ni tak,menyusukan kami pon tidak.Adakah itu sesuai dipanggil eomma yang penyayang Min Ah-shi?"Balas Taehyung pula.

"Baiklah kalau macam tu,senang.Korang berdua bukan lagi anak kami.Bahkan,saya pon tak mengingat bahawa saya mempunyai anak-anak.Jom Min Ah kita pergi dari sini,kita tengok mereka akan hidup dengan bahagia ke tidak tanpa duit kita"Ucap Woobin lalu berlalu pergi dari situ bersama Min Ah.

"Oppa,oppa tak rasa ke kita terlalu kurang ajar dengan eomma dan appa?"Tanya Yuju serba-salah.

"Entahlah, sekurang-kurangnya mereka perlu tahu bagaimana perasaan kita yang sebenar-benarnya"Balas Taehyung.



The Night Beauty(Taerin+Yukook)(Complete)Where stories live. Discover now