Ep 18

422 42 1
                                    

"Siapa yeoja tu?"Tanya Jennie sambil menunjukkan gambar seorang perempuan dalam gambar yang diberi oleh penyiasat persendiriannya.

"Dia Park Soo Yeong,salah satu kerani baru Jung Holdings".

"Wait,what you say?Jung Holdings?Ex Taehyung punya company yang dia bagi dekat yeoja tak guna tu?"Tanya Jennie lagi.

"O...Bos"

"Good"Ucap Jennie lalu mengambil telefonnya yang berada di mejanya dan menelefon seseorang."Eunwoo-shi, sekarang i nak you tolong i pulak".




"Eunwoo-shi, sekarang i nak you tolong i pulak"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yuju,kau duduk sini dulu eh.Aku nak pergi ambil air kejap"Suruh Chaeyeon.

"Nea"Balas Yuju lalu Chaeyeon berjalan meninggalkannya.

Shruhh(?)

"Ops,sorry!I ingatkan tong sampah dekat sini,rupanya slave kitorang!Maklumlah kau dan tong sampah macam takde beza"Sindir Rose.

"Lepas ni,kau cepat-cepat pergi mandi dan tukar baju tau.Sebab kitorang taknaklah slave kitorang ni kotor dan berbau macam sampah.Arasso"Arah Lisa sambil menolak-nolak kepala Yuju dengan jarinya.

"Apa yang terjadi dekat sini?"

Apabila mendengar suara namja tersebut,semua pelajar yang berkerumun di sekitar tempat tersebut kembali melakukan kerja masing-masing sambil mengintai sedikit adegan yang akan berlaku selepas itu.

"Jungkook-ah,marilah sini!You buang sampah jugak?"Ajak Mina sambil menghulurkan bubble teanya yang masih tinggal separuh.

Shruhh(?)

Terkejut semua orang disitu apabila melihat Jungkook seorang pelajar yang dikenali sebagai 'Angle Oppa' kerana sifatnya yang suka menolong orang.Kini,mencurahkan air kepada seorang murid baru di sekolahnya.

"Ya, Jungkook!Kau dah giler ke?"Marah Dokyeom yang baru sahaja tiba di situ.

Tanpa menghiraukan amarah Dokyeom, Jungkook meninggalkan tempat tersebut dengan senang hati dan diikuti oleh Rose,Mina dan Lisa.

"Yuju,jom aku bawak kau ke bilik sakit"Ajak Chaeyeon lalu membantu Yuju untuk bangun dari bangkunya.

Melupakan amarahnya terhadap Jungkook, Dokyeom terus melepaskan jas seragamnya untuk membalut tubuh Yuju yang kedinginan dan mengikuti Yuju dan Chaeyeon ke bilik sakit.



Melupakan amarahnya terhadap Jungkook, Dokyeom terus melepaskan jas seragamnya untuk membalut tubuh Yuju yang kedinginan dan mengikuti Yuju dan Chaeyeon ke bilik sakit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nah,pergi tukar baju kau.Nanti kau demam pulak"Suruh Chaeyeon sambil menghulurkan bajunya ke arah Yuju.

"Khamsahamidah Chaeyeon-ah"Ucap Yuju perlahan lalu menerima baju tersebut.

"Yuju-ah,menangislah.Sebab aku tahu kau pasti tengah​ sedih sekarang.Hanya aku dan Dokyeom jer yang ada dalam ni. Sekurang-kurangnya,ia akan membuatkan hati kau lebih tenang"Ucap Chaeyeon sambil menggeggam tangan Yuju erat.

"Ahni,aku tak sedih pon.Lagipon,keluarga aku pernah buat kesalahan besar dekat keluarga dia jadi memang patutlah..."

"Yuju, berhenti salahkan diri kau sendiri! Lagipon,tu bukan salah kau pon dan kau berhak untuk bahagia.Lagisatu,kalau kau ade masalah cerita jer dekat aku.Akukan chingu kau"Ucap Chaeyeon selepas memotong percakapan Yuju.

"Aku pon!"Kata Dokyeom tiba-tiba setelah lama berdiam diri tidak seperti kebiasaannya.

"Aku pon!"Kata Dokyeom tiba-tiba setelah lama berdiam diri tidak seperti kebiasaannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jin-ah"

"Yea,tuan Lee"Balas Jin sambil bertabit hormat kepada atasannya.

"Saya nak kamu uruskan kes bunuh diri hari ni"Arah Jeneral Lee.

"Tapi...Tuan saya dah ada kes yang perlu diselesaikan"Tolak Jin lembut.

"Orang yang telah bunuh diri tu adalah salah satu kerani Jung Buildings.Kamu yakin nak menolaknya?"Tanya Jeneral Lee penuh makna.

"Jinja?Nea saya akan uruskan kes ini"Balas Jin gembira.

The Night Beauty(Taerin+Yukook)(Complete)Where stories live. Discover now