㌛ 〉22 : mystery.

1.2K 233 407
                                    

Ara menggosok hidungnya. Sengal punya bersin.

" kau mahu aku lumpur selama-lamanya ke macam mana ni? " Ara memandang lelaki di hadapannya itu dengan pandangan yang tajam sebelum dia mengerang kesakitan lagi. Cecair itu mula mencair dan ia mula meresap ke dalam cecair darah di badan nya. Ara sendiri dapat merasakan cecair itu mula bertindak balas memandangkan jari jemarinya mula terasa lemah untuk digerakkan.

" Sorry, Ara. Aku betul-betul tak tahu yang ianya sebenarnya kau. " Namjoon kelihatan serba salah. Ara hanya mengeluh perlahan dan dia cuba mengeluarkan peluru itu. Tetapi seperti yang Namjoon cakap, ianya useless.

" aku akan mati. For real. " Ara meraup wajahnya. Dia kini berasa sungguh serabut dan gelisah dengan apa yang akan menimpa dirinya selepas ini. Entah apa nasibnya kena tembak dengan peluru jahanam ini? Tetapi kalau fikir balik, Jika Namjoon benar tembak dirinya dengan peluru betul... kemungkinan dia akan mati di sini.

" Don't say that. " Namjoon mengerutkan dahinya. " I know you can do more than that.. you are Am Ara after all. " Namjoon memberikan senyuman kecil dan Ara mencuri pandang lelaki itu. Dia lihat Namjoon telah pun merenung tepat pada wajahnya. Ha, how great that she stucked with this man.

" just how much you knew about me? " Ara menggulingkan anak matanya ke atas kemudian cuba untuk berdiri dan bola bandul itu di masukkan ke dalam poket seluarnya. " i don't need you, so leave me alone. " katanya dan belum sempat dia berdiri dengan stabil, tubuhnya hilang keseimbangan dan jatuh semula. Namjoon sekali lagi mengerutkan dahi; melihat bertapa terseksanya gadis itu kerananya.

" are you sure? " Ara hanya diamkan diri.

Namjoon sekali lagi memandang ke arah Ara dengan pandangan yang benar-benar risau dan gelisah. Ara pula seperti ingin meletup wajahnya. Dengan kesakitan yang dia alami, mustahil badannya dapat bertahan lama.

Tanpa membuang masa, Ara menarik dawai besi yang tadi dia jumpa itu. Kelihatan bahagian lapisan jantung orang itu terbuka dan ada satu butang di dalamnya. Ara menekan nya. Ia menghasilkan bunyi skru yang bergesel antara satu sama lain dan lapisan organ orang itu terbuka dan kini kita dapat melihat apa sebenarnya yang ada di dalam tubuh orang itu.

Nampaknya pemain rahsia ini bukan lah manusia yang betul. Ara memerhatikan susuk tubuh pemain itu dengan pandangan yang tajam. Tentu sekali bebola ini merupakan salah satu daripada alatan tubuh manusia ini. Ara menggulingkan anak matanya ke atas. Jadi ini bukan manusia betul dan mereka hantar pemain rahsia ini untuk serang mereka? Adalah ini untuk mencabar pemain-pemain yang lain? Sebab Ara langsung tak terkesan dengan nya.

" they're lying to us. " Ara mengigit bibirnya  dan Namjoon mengangkat kening. " i knew they would do something like that. " lelaki itu pula menjawab, Ara terus memandang ke arahnya.

" kenapa? " soalnya, teruja ingin tahu.

Namjoon sengih apabila melihat kesungguhan perempuan itu. Dia kemudiannya mengangkat bahunya tanda tak tahu. Wajah Ara terus berubah dan dia menjeling Namjoon semula.

" kalau kau nak aku beritahu, kau kena berikan aku peluang untuk lindungi kau selepas ini selama mana kau lumpur. Jangan risau, lumpur itu hanya bertahan buat 1/2 jam sahaja. " Jelas Namjoon. Ara seakan tak mahu mengambil peluang itu.. tetapi memandangkan dia sudah tak ada pilihan,

" baiklah. Tapi macam mana kau nak lindungi aku? I mean,— "

Tubuh Ara di angkat dengan cara piggyback. Wajah gadis itu tersembam pada leher Namjoon membuatkan dia dapat menghidu cologne yang lelaki itu memakainya. Berbau mint, sangat menyegarkan. Ara terus menjarakkan dirinya daripada lelaki itu dan belum sempat dia memarahi Namjoon kerana bertindak tanpa 'luar kawalan', Namjoon terlebih dahulu berkata.

17 July.  Where stories live. Discover now