Queen

2.9K 145 0
                                    

"Apa sebut-sebut nama saya ni?"

Semua mata termasuk Naqeeb menoleh ke arah pintu masuk hall.

Ayana?

"Jadi Naqeeb, this is our new teammates. Queen"

Ayana berjalan mendekati kumpulan pelajar tersebut.

"Apa ni madam, itu nama dalam gelanggang. Wirda pleasee" ujarnya segan.

"Apa tengok aku macam tu?" Soal Ayana apabila pandangannya dan Naqeeb bertaut.

"Queen?" Gumam Naqeeb tidak percaya. Mak nenek ni? Queen?

Ayana mencebik dan mengangkat bahu.

"Ratna, awak tak kesah kan kalau saya nak awak dan Queen sama-sama naikkan pasukan sekolah kita semula?" Kata-kata Madam Umie membuatkan semua mata di dalam hall kini tertumpu ke arah Ratna.

Ratna menggenggam penumbuknya kuat. Nafasnya cuba diatur sebaik mungkin. Perlahan dia mengangguk tanpa sebarang riak.

"Saya harap awak faham dan tak berkecil hati. Bukan maksud saya awak tak hebat, cuma kita mesti cuba yang terbaik untuk naikkan pasukan sekolah ni semula" Madam Umie menggenggam kedua belah tangan Ratna.

Dia kenal sangat dengan Ratna. Sikap dia kadang-kadang membuatkan rakan sepasukannya sendiri benci akan dirinya, namun dia tetap salah seorang pemain yang tidak kurang hebatnya.

Ratna melepaskan genggaman tangan Madam Umie. "Saya faham" ujarnya perlahan.

Ayana sudah menayangkan wajar serba salah. 'Aduh Ayana. Kau bersaing dengan Ratna lagii..' bibir bawahnya digigit perlahan.

Naqeeb sekadar menjadi pemerhati.

Ayana memerhatikan wajah-wajah atlet yang berada di situ.

"Janganlah tengok saya macam tu. Seram" omelnya sambil ketawa.

"Okay macam ni. Emm yang bola jaring saya rasa memang kenal saya sebab kita tiap-tiap tahun jumpa kan?"

Rata-rata pemain bola jaring mengangguk.

"So, team hoki. Awak semua kenal the twins? Aerina dan Aeriel?"

Kesemua pemain hoki mengangguk.

"Gila tak kenal. Musuh utama Starclub tu" ujar salah seorang daripada mereka.

Ayana hanya mampu tersengih. Kembar gila tu. Allahu, rindunyaa..

"Okay good. Naqeeb, kau kenal Aufa? Aufa Al-Fateh" soal Ayana.

Ternaik kening Naqeeb mendengarnya. Musuh aku tu!

"Munafik la kalau aku kata tak kenal" jawapan spontannya mengundang tawa semua orang. Namun wajahnya masih dingin.

"Sebenarnya kami semua satu sekolah dulu" tutur Ayana.

Naqeeb memandang wajah cantik Ayana.

The King's PrincessWhere stories live. Discover now