4

464 64 16
                                    

Terbaik Untukku | 04
°°°

"Awak nampak kacak pakai baju ni." Puji Jihyo membuatkan hidung Yoongi kembang semangkuk. Dah bini puji en, kembanglah jawabnya.

"Aik, habis selama ni saya tak hensem ker? Buruk?" Ujar Yoongi berjauh hati. Bibirnya dicebik seakan merajuk.

"Taklah. Maksud saya hari ni awak nampak kacak sangat. Lagi kemas, lagi hensem dan semuanya lebih harini." Yoongi bermain dengan dagunya. Bibirnya menguntum senyuman senyuman manis.

"Kalau macam tu, hari-hari lah pakai macam ni. Mestilah rapi sebab harini kan kita keluar berdua. Tak sabarnya nak pergi tempat menarik." Yoongi duduk dibirai katil. Tangannya digosok bagi mengawal perasaan teruja di dalam hati. Jihyo hanya senyum melihat telatah suaminya.

"Saya pun tak sabar, abang." Abang, panggilan itu yang selalu Yoongi ingin dengar daripada mulut isterinya. Meleleh hatinya jika Jihyo sering mengucapkan perkataan tersebut.

"Awak dah siap? Jom! Nak hantar Jaehyu dekat rumah ibu lagi." Ujar Yoongi ceria. Lain dia hari ni. Suka sangat bila nak keluar dengan isteri.

"Jom."

_

Aku buka pintu bilik Jaehyu. Masih nyenyak tidur budak ni. Aku usap rambut Jaehyu namun secara tak sengaja tangan aku menyentuh dahi Jaehyu.

Panas! Ya, Tuhan anak aku. Anak aku demam ker? Aku telan air liur perit.

"Jaehyu bangun!" Aku goncang tubuh Jaehyu namun dia kaku. Tak memberi respon langsung.

"Abang! Jaehyu demam panas." Jeritku kuat. Tapak kaki Yoongi kedengaran laju di telinga aku.

"Jaehyu demam panas? Habis tu macam mana dengan kita berdua?"

"Kita berdua apa?"

"Nak keluar sama-sama!"

Aku tersentak. Dia masih lagi fikir tentang tu walaupun anak dia tengah sakit. Yoongi, apa nak jadi dengan awak ni?

"Yoongi, awak masih boleh fikir tentang tu? Anak awak sakit ni Yoongi dan awak masih nak kita keluar? Awak ni tak sayang anak ker hah?" Meletus kemarahan aku apabila Yoongi masih mempersoalkannya.

"Okay, sorry. Kita pergi hantar Jaehyu dekat hospital lepastu saya call ibu suruh jaga Jaehyu dan kita keluar. Janji?" Aku masih tak percaya yang ini ialah suamiku.

"Yoongi! Ini anak ibu atau anak kita?" Tanya aku geram. Mata aku menikam tajam anak mata Yoongi.

"Ya saya tak lupa lagi yang ini anak kita sayang. Ibu okay je. Kita hantar Jaehyu pastu kita keluar eh?" Aku dapat rasakan yang Yoongi tengah pujuk aku untuk tetap keluar.

"Yoongi, awak dah gila ker? Aw...awak sanggup tinggalkan anak awak yang sakit ni. Saya tak percaya yang ni ialah awak. Yoongi, kita lupakan hal ni dan fokus pada anak kita dulu. Lepastu kita plan balik, ya sayang. Jom pergi hospital." Bahu Yoongi aku sentuh.

"No. Awak dah janji, sayang. Jangan mungkir janji awak." Tangan aku Yoongi raih.

"Saya akan mungkir janji saya! Hari ni awak dah tunjukkan sisi sebenar awak yang awak ni selfish. Tak fikir tentang anak awak? Awak lebih pentingkan kita berdua daripada anak awak. Saya tak sangka Yoongi." Suaraku perlahan-lahan mengendur. Aku raih tangan Jaehyu.

"Berani awak mungkir janji awak, Jihyo!" Amuk Yoongi ganas. Dia meninggalkan aku dan Jaehyu di dalm bilik. Pintu bilik dihempas kuat. Terhincut bahu aku akibat bunyi yang terlalu kuat itu.

"I...Ibu..."

To be continue...

Dah rasa panas. Huh!

Terbaik Untukku ◎ yoonghyoWhere stories live. Discover now