3

387 37 2
                                    

"Apa dah jadi ni?!!"

Suara junkyu membuatkan Hyeri dan Rose terkejut dan tangan masing masing melepaskan rambut yang ditarik tadi.Rose pun membelakangi junkyu dengan muka kesian dia .

"Hyeri ni haa..dia tiba ii cakap dengan saye supaya jauhi diri dari awak." Adu nya pada junkyu .Hyeri terkejut dengan apa yang Rose katakan.Junkyu apatah lagi."Tak !Dia tipu ah junkyu !!dia yang cakap kat aku macam tu."Hyeri cuba menegakkan kebenaran.Tapi apakan daya,junkyu hanya memberinya pandangan sinis,seperti tidak percaya kata ii Hyeri.Begitu juga Rose.tak habis degn muka sinis dia tu.eishh.

"Cakap jelah yang kau tak suka Rose ni dalam group kite kan?!kenape kau ni?!kalau ye pun takyah ah nak marah tengking dia n sakitkan dia !ade otak pikirlah sikit !" Tengking junkyu pada Hyeri .Hyeri terkedu degn setiap tengkingan yang diterima oleh kawan baiknya sendiri,Kim junkyu .Hyeri cuba bangun.tetapi dia terlalu lemah.bukan sebab kakinya sakit.HATI dia sakit.Tak percaya yang junkyu tidak percayakannya.

"Junkyu tolong lah percayakan aku..tadi mema..." Baru sahaja Hyeri ingin bersuara,Rose terus menarik tangan junkyu .
"Dah lah jom lah.malas nak layan perempuan yang buang saye ni !" Junkyu hanya menurutnya dan menjeling Hyeri. Hyeri akhirnya menitiskan airmatanya di depan pelajar yang berada di kantin .

2 minggu kemudian..

Hyeri's  POV

Dah dua minggu aku sendirian.atau kata lain,LONELY.Junkyu tengah happy dengan kawan baru dia tu,Rose.Aku tak tahu lah junkyu tu masih rindukan aku dan nak rapat dengan Aku macam dulu balik.ke aku aje yang rase macam ni,Kim Junkyu ?

Sekarang pun aku kerap dibuli.sebab queenka sekolah ni kan bencikan aku,Rose,Jennie,Lisa,Jisoo.diorang memang cantik.Kalau nak dibandingkan dengan aku ni,jauh sangt .huhuhu.

"WOI PEREMPUAN MISKIN!!"

Aku sedang sibuk mengelamun,tiba tiba ada orang menengkingku.Siapa lagi kalau bukan Rose and the geng.
Dia mencampakkan sebuah pen dan.. ya !terkena tepat pada dahi aku .sakit nye lahai.Mereka hanya ketawa terbahak bahak .Aku hanya mampu menunduk.Tidak mahu perkara berulang kembali.Aku tak kuat ..

"Korang ni memang takde keje ke haaa?!" Tengking seorang pelajar yang tak pernah aku dengar suare dia dalam kelas ni .

Dia.Haruto.

Orang cakap dia memang suka dduk sorg ii.Ramai jugak orang cakap dia ni selalu dapat badluck.Tapi dia hot auchh..ahahahah.

Aku memandangnya dengan terkejut.First time kot dengar suara dia.

Geng queenka tadi pun terus menjeling ke arah Haruto dan meninggalkanku .

"Go..gomawoo,Haruto." Ucapku.Dia hanya memberikan senyuman dan membongkok 90° pada aku.CAIR WOII! :)

Tamat sesi persekolahan

Hyeri mengambil keputusan untuk pergi ke perpustakaan.Dia pergi ke sudut buku cerita fantasi .Dia tertarik dengan buku yang berjudul PETER PAN.Dia pun mengambil buku ITU dan duduk di kerusi yang disedia boleh perpustakaan sekolah .
Dia membaca setiap helai buku itu.Sehingga tanpa dia sedar,airmatanya jatuh mengalir di pipi.Dia terus menangis teresak-esak kerana tiada orang yang akan mendengar .

"Mianhae sebab tak percayakan kau."

Dia kenal suara tu.Suara yang buat dia ketawa setiap hari.Buat dia terasa annoying setiap hari.Suara itu juga membuatkn hatinya sakit tentang hal 2 minggu lepas.

"Junkyu.bile kau datang?aku tak perasan pon." Hyeri cepat cepat mengesat air matannya sebelum junkyu perasan.
Junkyu tersenyum kepadanya."kenape ?tak salah pon aku nak datang sini.kau kan kawan baik aku.Aku takkan tinggal kn kau sorg ii ahh"dia menyiku lengan Hyeri degn kasar.Hyeri pon menumbuk bahunya.Mereka saling ketawa.

Its not the ending ... -ROSE

peter pan - kimjunkyuWhere stories live. Discover now