5

379 33 3
                                    

Harini,Hyeri dan Junkyu seperti biasa berjalan kaki bersama untuk ke sekolah.Mereka bukan tidak mahu naik motosikal atau kereta,cuma kesiankan Hyeri kerana eommanya tidak mampu nak belikannya bends sebegitu.Maklumlah mereka bukan setaraf.Hyeri hanya orang yang kesempitan wang dan hidup susah jauh sekali dengn Junkyu yang anak orang kaya dan dilayan seperti putera.

Begitu juga,Rose.Rose mempunyai keluarga yang kecil tetapi harta macam 7 keturunan pon takkan habis huhuhu.Tapi hidupnya juga perlukan kasih sayang dari eomma dan appanya juga.

💔

Setelah beberapa minit berjalan,Hyeri Dan Junkyu pun sampai lah di sekolah mereka dan ingin masuk ke kelas.

"Aku masuk dulu lah.Homework aku tak siap lagi" pinta Hyeri.Homework kalau boleh selalu buat last minit huhu.

Junkyu hanya mengangguk dan ingin pergi ke lockernya.Tiba tiba ada sekeping kad memo yang maybe comel dengan warna soft pink .Dalam kertas tu tertulis

"I want you to be mine ,junkyu !no one can replace you !I love you muahh💞"-ROSIESIE~~

Setelah memerhati pemilik kad memo ni,dia sudah tahu siapa .Rose .Dia terus bergegas ke kelasnya untuk bertanya soal kad memo dan isi di dalam ni.

Di dalam kelas..

Hyeri's POV

Ah!siap pon homework Cikgu Kim ni.Bosan tul ahh.Tak penat ke asyik bagi kerja.Aku pandang sekeliling kelas dan aku perasan.Si bengap koala tu tak masuk kelas lagi.Memang nak kena dia nii.Baru aku ingin bangun untuk mencarinya,dia sudah ada di depan pintu.Dengan muka yang lelah mungkin berlari.Lewat lagi ,padan muka kau bengap !Tapi dia tak pergi kat arah aku .Aku perasan yang dia nak pergi dekat meja Rose .Kena siasat ni.Ikut jugak lah.

Rose's POV

Tak sia ii aku buat nota memo kat dia.Alang ii aku boleh ah confess terus.Manelah tahu dia terima aku.Hyeri tu boleh lah aku campak jauh ii ~~
Beberpa minit selepas itu,aku nampak junkyu sedang berjalan ke arah aku .Dia tengah pegang .Memo tu guyss .omagadd..

So pengikutku bersedialah..

💔

" Rose,saye nak tanya awak boleh tak?"Tanya junkyu dengan teragak-agak.
Rose pun dengan senyuman,"ape ,junkyu?".Lambat ii junkyu memberikan kad memo yang entah siapa ownernya.Rose tahu dia yang menulisnya.Tapi ini adalah plan jahat dia untuk jatuhkan Hyeri !

"Takpe,next time aku confess betul ii bila perempuan tu dah takde kacau kita lagi"bisik Rose dengan sedikit senyuman sinis.

Dan sekarang Hyeri pula ada untuk menyiasat apa yang berlaku.
" kenapa ni junkyu?Rose?"tanya Hyeri.
Junkyu hanya diam dengan memegang memo card itu.Hyeri pon terus merampas memo card itu dari tangannya.Dia terkejut dengan isi dalamnya .

"Rose dah confess ke??" bisik Hyeri.

Rose hanya memberi pandangan sinis terhadapnya.Dan dia bersuara.
"Hyeri mengakulah ini semua kerja kau kan??!!!" Tengking Rose yang guarantee satu kelas dengar .Pelajar yang lain turut melihat kami.Hyeri hanya menunduk dengan tuduhan yang membuatkan maruahnya tercalar.

"Betul ke ,Hyeri?"

💔

Hyeri's POV

"Betul ke ,Hyeri?"

Aku mengakat wajahku dan melihat wajah Junkyu.Wajah yang selalu menjadi happy pills pada semua orang tu,bertukar 100% macam singa !Aku pun menunduk kembali selepas tengok muka junkyu macam tu.Aku takut lah.

"Saya rase dia yang tulis .Sebab pagi tadi saya nampak dia pegang card memo yang macam ni lah.lepastu letak dekat locker kau,junkyu." Ujar Mashiho.

Takkanlah.Kawan aku sendiri pun nak tikam belakang aku jugak ni .Dugaan ape pulak ni aduhh.

Semakin lama semakin ramai yang menjadi saksi Dan menuduh aku yang tulis tapi letak nama Rose sebab nak bagi persahabatan dorang hancur.oh come on!!ingat aku jahat sangat kee?!

💔

"Dah .sekarang ni memang betul lah kau buat semua ni untuk regangkan kitorang,huh?" Tanya junkyu dengan penuh nada sinis.
Hyeri terus bangun dan memegang tangan Junkyu untuk meyakinkannya.
"Aku tak buat pon .aku kene.." Tak habis lagi ayat Hyeri,junkyu melepaskan pegangannya dengan kasar.Rose yang menjadi saksi hanya tersenyum .

Hyeri terkesima dengan perbuatan junkyu tadi.Dia tidak mempercayai kawan baiknya sendiri,Hyeri.
Hyeri melutut pada Rose sambil menangis .

"Rose..tolonglah mengaku kau yang tulis tu..tsk..tsk..kau jangan pergunakan aku macam ni." Kata Hyeri sambil memegang kaki Rose yang putih tu.

Rose tersenyum sinis .Dia menyepak Hyeri kerana memegang kakinya .
"Kau ni kan perempuan !dah lah buat kerja tu dah kantoi!Ade hati nak aku mengaku pulak?kau dah kenape bodoh?!" Tengking Rose sambil tangannya menunjal-nunjal kepala Hyeri.
"Tapi Aku tak salah lah bodoh!!kau tu perempuan murah yang ingin kan kasih sayg .oh mungkin sebab kau ada eomma appa tapi diorang macam takde kan." Hyeri pula bersuara .Rose tidal boleh tahan lagi.Dia menampar kuat pipi Hyeri sampai terkeluar cecair marah di tepi bibirnya.Dia juga menyepak kepala Hyeri .Hyeri hanya mampu menangis kerana terlalu lemah.

"Dah dah lah tu Hyeri !!kalau kau rase kau taknak orang lain kacau kebahagiaan kite,kau Dan aku dah takyah rapat lagi.Dah jom Rose tak payah layan dia !!" Tengking junkyu dan Hyeri boleh rasa kan yang junkyu sangat marah padanya .Tinggal dia sorang sahaja sekarang dan dia menangis teresak-esak mengenangkn nasib dia tu .

"Dah dah la tu.takyah nangis lagi."

peter pan - kimjunkyuWhere stories live. Discover now