12

365 35 1
                                    

Hyeri dah boleh lupakan junkyu.Tu pun kalau junkyu tak ade depan mata dia.Dia dah nekad.Nak lupakan semuanya.Hatinya dah terlalu terluka untuk terima semua tu.

Haruto.Dia sekarang rapat dengan Haruto.Dia berharap yang Haruto tak sakitkan hati dia jugak.Haruto pulak dah makin aktif sekarang berbanding dulu yang asyik mutekan suare aje.

Hyeri's POV

"Aduhh malam ni kene siapkan semua homework cikgu singa ni .Ish dia bukan nak tanda pun."marahku bila melihat buku ii yang bersepah di atas meja study bilikku.
Aku pun terus mengambil pen dan mula mencatat dan menjawab soalan ii Dan nota yang diberi oleh cikgu.

Sedang aku sibuk sibuk membelek buku kerja,aku terbelek di halaman yang penuh dengan contengan.

"Contengan ni.." Aku terus menggosok halaman itu dengan lembut.Contengan itu junkyu yang conteng ketika aku pergi ke tandas.Macam ii yang dia tulis dgan lukis.huhuhu

Aihh aku rindu kau sebenarnye.takleh kita baik ii macam dulu?

Aku pun tidak jadi menyiapkan kerja sekolah.Aku pun terus melompat ke atas katil.Aku mencapai iPhone 7 yang sudah ditinggalkn 2 jam lepas Ahahah.

Aku terbuka chat aku dengan kau,junkyu.Kau buat aku terhibur dengan kau tiap ii malam.Kau selalu nyanyikan lagu untuk aku.Walaupun suara Kau tu tak macam idol aku tapi takpe .Kau selalu jugak lah call aku bila aku cakap kat kau yang aku tengah down.Bagi aku kau HAPPY PILLS hanya untuk aku .Tapi,bukan.Aku silap selama ni.

Aku ingin mnekan butang 'delete' tapi aku tak sanggup.Aku hanya kaku di depan phone screen .Tiba tiba air mata aku mengalir tanpa aku sedar.Akhirnye aku terus teresak esak dan mencampak talifonku.Aku pun menekup mukaku pada bantal dan akhirnya aku tertidur.

                            💔

Di sekolah..

Junkyu membuka pintu kelas dan nampaknya dia orang kedua datang.Org yang pertama tu.Hyeri.

Junkyu terus ke tempat duduknya dan acah acah baca buku.Dia melihat Hyeri yang sedak nyenyak tidur di atas meja.

Dia ingin ke meja Hyeri,tapi dia batalkan niat dia.Dia hanya menunduk memandang buku tadi.

"Aku rindu kau,Hyeri.Bila kau nak baik baik dengan aku lagi?"

Beberapa minit kelas sudah bising dengan pelajar yang baru datang dengan pelbagai cerita.

"Eh aku dengar Junkyu dengan Hyeri ni dah tak rapat lah.Diorang gaduh bila budak baru tu datang sini" Kata salah seorang pelajar.
"Haah lah.Aku pun perasan yang diorang dah tak bertegur sapa sekarang.Kesian lah Hyeri tu.Dah lah takde kawan lain." Kata seorang pelajar lagi.

"Korang cakap pasal ape ni??" Tiba tiba Rose datang dengan muka yang menahan marah.Dia dengar Dari mula hingga akhir perbualn pelajar tadi.Pelajar pelajar tadi hanya diam dan terus ke tempat masing masing.Rose terus pergi ke tempat meja Junkyu.

"Awaakk..tahu tak orang cakap pasal kita dengan perempuan tu tadi.." Adu Rose dengan memegang buku yang dipegang junkyu.Yelah junkyu ni bijak sebenarnye .Cume tak guna otak dia masa exam..

"Alah.Biarlah diorang nak cakap ape pon .Benda dah lepas kan .Awak pun takyah lah nak ambil kesah sangat."
Kata junkyu tanpa memandang muka Rose.

"Saye tahu kita dah berpisah tapi kita takleh biar pramg macam tu lah.." Marah Rose dan terus ke mejanya.Junkyu hanya menghembus nafas lega kerana Rose dah lari ahahah.

Sebenarnya,junkyu dengan rose dah clash,sebab junkyu tak pernah sukakan Rose.Dia cuma menganggap Rose macam kawan baik dia.Akhirnya,Rose terima keputusan Junkyu tapi dia tetap menganggap Junkyu tu namjachin dia.puehh..

Rumah Rose..

Rose'sPOV

Aku membuka pintu rumah dan terus ke dapur.Aku membuka peti ais dan mengambil sekotak kecil susu.
Fikiran aku bercelaru sekarang.

Samaada aku nak lupakan junkyu Dan mintak maaf dekat Hyeri atau.

Ambil Hyeri jadi umpan supaya aku dapatkan junkyu balik.

I will think about this..

peter pan - kimjunkyuWhere stories live. Discover now