Bab 30

2K 284 14
                                    

"Do you, Park Jimin take this woman to be, no matter what may come upon your couple's future, do you promise to love, respect, honor, and consider each other to stand by her side for all the days of your life?"

"Yes. I do."

———

Berapa lama masa berlalu? Yeana angkat bahu sendiri. Mungkin sebulan, seminggu, dua minggu, atau tiga minggu. Nafasnya dihela secara perlahan sambil membelek jari manisnya yang sudah bersarungkan cincin kahwin.

Tuala kecil yang digunakan untuk mengelap rambutnya yang basah itu diletakkan ke tepi. Kini perhatiannya ditumpukan kepada cincin yang berada di jari manis. Cincin itu baru lima jam tersarung pada jarinya.

Kemudian dia mengalihkan pandangan ke pintu bilik air. Pintunya dikuak dan Jimin keluar dari bilik air sambil memegang tuala mandi. Lelaki itu sudah mandi dan menyalin persalinan kotnya dengan seluar tracksuit dan baju tee berwarna kelabu.

Mereka masih menginap di hotel disebabkan Jimin perlu uruskan sesuatu esok hari dengan pihak hotel. Hendak atau tidak, Yeana terpaksa menurut. Dah insaf sikit lepas jadi isteri Jimin semula. Ingkar karang, derhaka pula. Haha.

Sekali lagi Yeana menarik nafas. Dia bangun dari katil dan berlalu ke sofa yang terdapat dalam bilik itu. Besar biliknya. Ala-ala suite. Sofa pun dah serupa katil bujang besarnya. Muat kalau Yeana nak tidur disitu. Katil lagilah. Saiz King.

"Nak pergi mana pula tu?" Soal Jimin apabila melihat Yeana bangun dari katil. Dia pula mula naik ke atas katil.

"Tidur. Penat." Jawab Yeana malas.

"Atas sofa tu?" Tanya Jimin lagi dan Yeana mengangguk. Lelaki itu akhirnya mendengus kecil.

Niatnya mahu beristirehat atas katil terus mati dan lelaki itu bangun dari katil. Yeana dihampiri. Pergelangan tangan isterinya ditarik lembut menuju ke arah katil yang berada di tengah-tengah bilik.

"Ada katil. Nak tidur atas sofa tu buat apa? Teringin tulang patah riuk?" Kata Jimin sambil masih menarik pergelangan tangan Yeana.

"Awak tidur ajelah kat katil tu sorang." Cebik Yeana. Berusaha melepas pegangan Jimin pada tangannya.

"Please, Yeana? Jangan degil sangat. Saya penat tahu. Kalau nak degil, tunggu esok-esok. Lagipun katil ni besar, banyak ruang. Buat tembok bantal dekat tengah-tengah pun awak still akan ada ruang besar untuk tidur nanti."

Yeana diam. Tiada modal lagi untuk melawan kata-kata Jimin. Lagipun dia juga penat. Mereka berdua naik ke atas katil dan pegangan Jimin pada pergelangan tangannya dilepaskan lembut. Yeana memasukkan kakinya ke dalam gebar tebal itu dan membelakangi Jimin. Tangan kirinya dimasukkan bawah bantal. Mata dipejam paksa.

Sebenarnya dia tersentap dengan ayat Jimin. Dahi wanita itu berkerut menahan rasa. Huh... Kenapa dia mudah tersentap? Hormon orang mengandung!

"Yeana?" Panggil manusia disebelahnya. Yeana pejam mata sekejap menahan hidung yang pedih.

"Apa?"

"Boleh peluk tak?"

Yeana mengeluarkan hela nafas kecil melalui mulut dan mencelik mata. Kelopak mata dikelip-kelipkan beberapa kali. Hisy... Macam tahu-tahu aje dia tengah menangis mamat ni.

[D] Back Again | Jimin BTSWhere stories live. Discover now