Episod 2

24 0 0
                                    

Keesokan harinya, Emu dan Mako berjalan-jalan di hutan. Mereka hendak mencari kayu api untuk memasak makanan tengah hari.

Emu: Mako-san, kita perlukan berapa batang kayu api untuk memasak makanan tengah hari ini?
Mako : lebih kurang 25 batang kayu. Hari ni saya nak masak makanan yang sedap untuk hari ni (senyum)
Emu : baik

Emu dan Mako meneruskan pekerjaan mereka untuk mencari kayu api. Tiba-tiba, seekor raksasa muncul secara tiba-tiba lalu menyerang mereka. Raksasa itu ialah Gyuki, raksasa yang berasal dari dunia Hibiki. Gyuki meluru ke arah mereka dengan tanduknya yang sungguh tajam. Mujurlah Mako masih cekap menggunakan Shinkenmaru walaupun sudah lama dia tidak bertarung. Emu berasa kagum melihat kecekapan Mako melawan Gyuki. Walau bagaimanapun, Gyuki menolak Mako hingga jatuh.

Emu : Mako-san, awak tak apa2?
Mako : saya tak apa-apa, Emu. Tak sangka raksasa ni begitu kuat

Gyuki bersedia utk menyerang mereka. Emu baru sahaja mengeluarkan Gashat Mighty Action X dan Gamer Driver apabila seorang lelaki menendang Gyuki dari atas menyebabkan raksasa itu jatuh tergolek. Pada masa yang sama, kain merah di sebelah kain merah jambu terbuka lalu menutup dinding gua. Emu dan Mako cuba mengecam muka lelaki itu. Lelaki itu tidak lain kalau bukan Wataru Kurenai. Wataru memandang Gyuki yg cuba bangkit sambil menjerit kemarahan.

Wataru : Kivat
Kivat : Yoshaa, kivatte ikkuse !
(Wataru menangkap Kivat lalu menghalakannya ke arah tangan kirinya)
Kivat : Gigit!!
Wataru : Henshin!(Wataru bertukar menjadi Kiva)

Sambil menarik nafas, Kr Kiva meluru ke arah Gyuki lalu menumbuknya beberapa kali. Mako mengeluarkan Shodo phone dari poketnya. Emu hanya memandang dengan hairan sambil mengenakan Gamer Driver pada pinggangnya.

Mako :(melipat Shodo phone) Shodo phone! Ippitsu sojō ( menulis tulisan kanji 天 lalu menyentuhnya sambil menekan butang telefonnya)
Emu :(menekan butang pada gashatnya)
MIGHTY ACTION X
Henshin!(masukkan Gashat smbil buka lever drivernya)
GATCHAN LEVEL UP
MIGHTY JUMP MIGHTY KICK
MIGHTY MIGHTY ACTION X!!

Selepas bertukar menjadi hero form masing2, Shinken Pink bersedia utk melakukan 'role call'nya.

Shinken Pink:(sambil memegang Shinkenmaru) Shinken Pink! Shiraishi Mako!
Ex-aid: (kagum) wah hebatnya.kalau macam tu saya pon nak buat la(sambil pegang Gashacon Breaker) Kamen Rider Ex-aid! Hojou Emu!
Shinken Pink: wah! awak pun hebat, Ex-aid.
Ex-aid : hehehe

Ex-aid dan Shinken Pink kemudiannya meluru ke arah Gyuki lalu menyerangnya menggunakan senjata masing2. Kiva memandang dengan rasa kagum lalu membantu mereka . Selepas Gyuki menjadi lemah, Shinken Pink melakukan libasan pedang ke arah Gyuki sementara Kiva dan Ex-aid menendang raksasa itu hingga akhirnya raksasa itu meletup. Selepas itu, Kiva, Shinken Pink dan Ex-aid berubah kembali menjadi asal.

Wataru: terima kasih sebab awak berdua tolong saya
Emu : Sepatutnya kami yang ucapkan terima kasih kepada awak sebab kalau awak tak ke sini tadi, tak tau apa yang akan terjadi pada kami
Mako: apepun, kami sebenarnya nak cari kayu api untuk memasak makanan tengah hari. Boleh awak tolong kami ?
Wataru: (senyum) sudah tentu boleh.

Pada masa yang sama di gua, kain kuning terbuka lalu menutup dinding gua bersama kain merah dan merah jambu..


Bersambung.

+++

Next episode, Nagi Matsuo, juga dikenali sebagai Kininger, menyerang Emu, Wataru dan Mako atas faktor salah faham. Selepas berkenalan, empat wira tersebut terpaksa berdepan dengan sekumpulan raksasa yang ramai.

 Selepas berkenalan, empat wira tersebut terpaksa berdepan dengan sekumpulan raksasa yang ramai

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

 Tanpa diduga, Hiiro Kagami, Kamen Rider Brave juga berada di hutan belantara itu.

 Tanpa diduga, Hiiro Kagami, Kamen Rider Brave juga berada di hutan belantara itu

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.


 Semasa berehat di gua, mereka dikejutkan dengan kehadiran suatu lembaga yang dikenali sebagai Kamen Rider...

Kabuki

Kabuki

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.
Kamen Sentai GoriderOnde histórias criam vida. Descubra agora