Episod 5

19 0 0
                                    

Emu dan Kabuki berjalan-jalan​ di sebuah bukit apabila dikepung oleh sekumpulan tentera Shocker yang diketuai oleh Super Apollo Geist, Genghis Khan Condor, Azald dan Kazari.

Emu : Ramainya. Apa yang patut kita buat ni?

Kabuki(h): nampaknya kita dah tak ada pilihan. Kita kena bertukar ( keluarkan Onsa Onkaku dari poketnya.)
Emu: Baiklah ( sambil tekan butang pada kedua2 gashatnya)
MIGHTY ACTION X
SHAKARIKI SPORTS
Dai dai dai Henshin!!(sambil masukkan dua gashat itu ke dalam Gamer Driver)
GASHATO
GATCHAN LEVEL UP
MIGHTY MIGHTY ACTION X
I GOTCHA
SHAKARIKI SPORTS
Kabuki(h) : Kabuki!

Selepas bertukar, Ex-aid ss dan Kabuki merapatkan badan mereka sambil memerhatikan pergerakan musuh mereka.

Kabuki : saya mula faham kenapa saya hidup semula
Ex-aid SS: Apa maksud awak?
Kabuki : semasa saya hidup di zaman Sengoku dulu, saya menjadi seorang Oni yang sangat jahat. Saya tergamak mengkhianati rakan2 saya sendiri. Jadi apabila saya hidup semula, saya dapat tebus semua kesilapan saya di masa lalu ..
Ex-aid SS : (mengangguk)
Kabuki: mari pergi!

Ex-aid dan Kabuki mula menyerang musuh mereka secara serentak. Askar-askar Shocker yang ramai tidak dapat mengalahkan Kabuki yang sangat kuat. Ex-aid pula menghentam Kazari dan Azald menggunakan tayar basikal dari perisai badannya. Tanpa disedarinya, Super Apollo Geist dan Genghis Khan Condor menyerang dari atas. Mujurlah Super Shinken Pink tiba tepat pada masanya dan menjatuhkan kedua2 Super Apollo Geist dan Genghis Khan Condor. Brave Doremifa Beat muncul lalu menyerang askar Shocker yang mengerumuni Kabuki.
Ex-aid SS : Hiiro-san, Mako-san!
S. Shinken Pink: phew, nasib baik kami sampai tepat pada masanya..
Brave DF : Kenshui, sekarang ni kita perlu bekerjasama untuk mengalahkan mereka
Ex-aid SS : baik!

Kabuki, S. Shinken Pink, Brave DF dan Ex-aid SS mula membentuk satu bulatan dimana mereka melutut menghadap lawan mereka. S. Shinken Pink mengeluarkan Secret Disk merah jambu dari tali pinggangnya lalu memasangnya ke pemegang Shinkenmaru. Brave DF dan Ex-aid SS memegang Gashat masing2 lalu memasukkan Gashat ke dalam Gashacon Sword dan Kimewaza Slot secara serentak. Kabuki pula mengambil Ongekibo Rekka berwarna hijau dari tali pinggangnya.
S. Shinken Pink : Shinkenmaru, Tenkuu no Mai !
Brave DF : (memegang Gashacon Sword seperti seorang samurai)
Gashacon Sword : Doremifa Critical Finish!
Kabuki : Ongeki da, goka kenran !!
Ex-aid SS :(memegang tayar basikal)
Kimewaza Slot: Shakariki Critical Strike!

Secara serentak, Kabuki, S. Shinken Pink, Brave DF dan Ex-aid SS menyerang musuh mereka hingga menyebabkan letupan yang besar. Selepas bertukar kembali menjadi asal, Emu, Mako, Hiiro dan Kabuki saling memandang antara satu sama lain sambil tersenyum.

Di gua,..

Nagi : syukurlah awak berempat tak apa2.
Wataru : saya pun tak sangka Emu dapat bekerjasama dengan Kabuki (senyum)
Mako : kalau kami lambat sampai ke sana tadi, mungkin Emu dan Kabuki sudah dikerjakan oleh raksasa2 tu tadi
Hiiro : sekarang ni kita kena tumpukan perhatian terhadap matlamat kita. Kita kena keluar dari hutan ni secepat mungkin.
Kabuki : hoh, (sambil baring) saya pun mula bosan dengan gua ni.
Emu : saya tau awak semua nak keluar dari hutan ni secepat mungkin, tapi ia mungkin agak sukar, disebabkan jumlah musuh yang sangat ramai di luar sana. Tapi, kalau kita bekerjasama, kita pasti dapat jumpa jalan keluar dari tempat ni.
Mako : betul tu. Selagi saya tak dapat bersatu dengan kawan2 saya, selagi tu saya akan terus cuba mencari jalan keluar. Kalau macam tu, kita akan bersatu untuk berdepan dengan semua ni
??? : Malangnya korang takkan dapat keluar dari tempat ni! Hahahahaha!!!!

Emu, Mako, Nagi, Hiiro, Wataru dan Kabuki tekejut apabila mendengar suara yang bergema di dalam gua itu. Sebaik sahaja tuan punya suara itu iaitu Kamen Rider Arc telah keluar, mereka terkejut melihat saiz badannya yang besar dan tinggi. Wataru hanya memandang Arc dengan wajah serius.

Kiva : Arc..


Bersambung.

++++

Next episode, Ex-aid dan rakan2 kini berada dalam situasi yang mencemaskan apabila Arc memanggil sejumlah tentera Shocker yang besar. Keadaan makin parah apabila Kamen Rider Fuuma yang jahat telah muncul.....


*SS = Shakariki Sports

*DF = Doremifa Beat

*S. = Super


Monsters in this episode :

1. Super Apollo Geist

 Super Apollo Geist

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2. Genghis Khan Condor

 Genghis Khan Condor

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

3. Greeed Kazari

 Greeed Kazari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

4. Azald

 Azald

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kamen Sentai GoriderWhere stories live. Discover now