Episod 4

15 0 0
                                    

Ex-aid tercampak keluar dari gua dan jatuh tergolek di kawasan lapang. Kabuki meluru ke arah Ex-aid lalu mencekik lehernya.

Ex-aid : Lepaskan saya. Kami bukannya bermusuh dengan awak..
Kabuki : takde gunanya kau nak melawan.(tunjuk penumbuk) baik kau jawab soalan aku sekarang. Siapa kau dan kat mana aku ni?

Brave kemudiannya berlari ke arah mereka dan cuba menjatuhkan Kabuki dan melepaskan Ex-aid dari dicekik oleh Oni hijau itu. Kiva dan Kininger menendang Kabuki secara serentak. Kabuki jatuh tergolek jauh dari mereka.

Brave : semua, mari pergi!
Kininger dan Kiva: baik!

Kiva, Kininger dan Brave mula menyerang Kabuki bersama. Shinken Pink membantu Ex-aid untuk bangun.

Shinken Pink: Ex-aid, Kabuki boleh tolong kita memandangkan dia juga terlibat dalam masalah ini.
Ex-aid: tapi apa yang kita boleh buat sekarang ni? Skarang ni mereka sedang bergaduh. Macam mana kita nak hentikan mereka? ( Sambil memandang ke arah Kiva, Kininger dan Brave yang sedang berlawan dengan Kabuki)
Shinken Pink: ( sambil memegang Shinkenmaru) kita dah tak ada pilihan. Kita kena hentikan mereka dgn cara kasar
Ex-aid:( sambil memegang Gashacon Breaker) saya setuju..

Shinken Pink dan Ex-aid kemudiannya melompat ke arah mereka berempat lalu menghentikan pergaduhan mereka.

Sebaik sahaja kembali ke gua, Mako dan Emu mula menjelaskan tentang lima kain berwarna (merah, biru, kuning, merah jambu, hijau) di dinding gua dan apa kaitannya dengan mereka. Mujurlah mereka faham cerita sebenarnya di sebalik kejadian yang terpaksa mereka hadapi.
Kabuki(h) : saya ada satu soalan untuk korang. Kenapa korang gelarkan diri korang Kamen Rider? Kamen Rider tu apa?
Emu, Hiiro, Wataru dan Mako terkejut apabila mendengar soalan itu. Mereka tidak sangka Kabuki tidak tahu langsung mengenai gelaran itu. Tetapi Nagi tidak terkejut langsung apabila Kabuki bertanyakan soalan itu, kerana dari penampilannya, Nagi dapat agak bahawa Kabuki berasal dari era yang berbeza.
Nagi : saya tahu kenapa Kabuki tak tau apa maksud gelaran Kamen Rider tu. Kabuki sebenarnya berbeza dengan kita sebab kita berlima berasal dari era Heisei, manakala Kabuki berasal dari era peperangan (Sengoku).
Selepas mendengar penjelasan dari Nagi, Emu dan Wataru mula menjelaskan tentang gelaran Kamen Rider itu kepada Kabuki.
Kabuki (h): ouh sekarang saya dah faham apa maksud gelaran Kamen Rider tu. Kalau mcm tu, saya nk tambah Kamen Rider pada nama saya. Kamen Rider Kabuki. Baiklah, saya nak keluar sekejap.
Kabuki kemudiannya berjalan keluar dari gua. Emu mengejar Kabuki dari jauh kerana dia risau jika Kabuki tersesat. Mako dan Hiiro mengikut Emu dan Kabuki secara senyap.

Bersambung.

++++

Next episode, Emu dan Kabuki telah dikepung oleh raksasa baharu, Super Apollo Geist dan Genghis Khan Condor. Ex-aid dan Kabuki buat pertama kali bergabung tenaga untuk melawan raksasa baru itu. Selepas mereka kembali ke gua dan cuba mencari jalan keluar dari hutan tersebut, mereka disapa oleh gergasi pemilik asal gua itu , Kamen Rider Arc (supposedly in this episode. tapi xpe, nanti akan debut)

* (h) = human, refers to Kabuki's human form

Kamen Sentai GoriderWhere stories live. Discover now