3 weken later...
Pov Elisa
Sinds de laatste ruzie is het eigenlijk weer wat normaler geworden. Ik en Lucas hebben dingen uitgepraat en we zijn weer wat closer. Dat kan ook wel als je op dezelfde kamer slaapt. Hij weet alleen niks over wat er in het bos toen is gebeurd.
We zitten nu samen op mijn bed een beetje te hangen.
'Isabel komt logeren voor een paar dagen.' zeg ik als ik naar het plafond staar.
'Dat ene meisje met blond haar en die ook in Slytherin zit?'
Ik knik.
'Ze lijkt me best wel...jah.. een bitch?'
Ik grinnik
'Als ze iemand niet mag dan merk je t wel maar ze kan ook wel lief zijn hoor.'
'Oh nou ik hoop dat ze me mag dan...' zegt hij plagend. Ik lach.
'Volgensmij heeft ze een oogje op je.'
Hij kijkt me verbaasd aan.
'Daarom heb ik express niet verteld dat jij er ook bent en op dezelfde kamer slaapt.' zeg ik fluisterend in zijn oor en daarna begin ik hard te lachen.
'Dan wil ik haar hoofd welleens zien als ze aankomt.' zegt Lucas lachend.
Ik pak een kussen en sla hem op zijn hoofd.
'Au! Waar was dat nou weer voor nodig..' zegt hij als hij over z'n wang wrijft.
'Vind ik gewoon leuk.' zeg ik grinnikend.
'Oh maar die krijg je terug..' hij pakt snel 2 kussens en slaat ze tegelijk op mijn hoofd. We gaan zo door totdat ineens de deurbel gaat.'Wie is dat dan?' vraagt hij en ik begin te grinniken. Ik maak een hand gebaar dat hij mee moet komen en we lopen naar de woonkamer. Daar staat Isabel met haar spullen tegen mijn moeder te praten. Als ze zich omdraait kijkt ze eerst naar mij en dan ziet ze pas wie er naast me staat. Haar hoofd word zo rood als een aardbei, ik kan me niet inhouden en begin een beetje te lachen.
Mam die niks in de gaten heeft gaat gewoon verder. 'Als je wilt mag je je spullen alvast naar boven brengen, je slaapt alleen wel met Lucas erbij op de kamer, dat vind je niet erg toch?'
'Eh...hehe..nee hoor.' ze pakt haar spullen en loopt snel naar boven.
Ik kijk Lucas aan die nog zit te grinniken rn haal m'n schouders op. Dan loop ik naar boven om Isabel te helpen.'Ben je gek ofzo?! Waarom heb je niks gezegt!!'
ik begin te lachen. 'Nou ik dacht dat is een leuke verrassing.'
'Maar kijk nu zie ik er niet uit en anders had ik wel leuke kleding aangetrokken en wat make-up op gedaan..' zegt ze zielig.
'Jaja dat heb je allemaal niet nodig je bent mooi zat.
Ze begint te lachen. 'Je maakt een grapje zeker.' ik schud mijn hoofd.
Ze zucht 'Best.'Dan komt Lucas naar boven.
'Hoi, hulp nodig?'
'H-Hey.. jah eigenlijk wel, Elisa helpt me toch niet.'
Ik kijk haar boos aan en ze begint te lachen, Lucas lacht ook.
'Nou ik wel hoor, laat me eens even kijken.'
'Ik zal wel wat drinken enzo halen dan.' zeg ik en ik loop naar beneden om hun even alleen te laten.
'Hoi mam en tante Lone.'
'Hoi lieverd, wat moet je hebben?' vraagt mam.
'Ff wat eten en drinken ofzo dan kunnen we boven zitten en een film kijken op Muggle Tv ofzo.'
'Oh dat is goed hoor pak maar een zak chips en neem een pak Ice-tea mee naar boven met wat bekers maar je moet het wel allemaal zelf opruimen.'
Ik knik en geef een kus op haar wang.
Ik pak wat chips en het pak Ice-tea en ga weer terug naar boven.Ik doe de deur open en jah hoor er zitten hier twee kindjes lekker te lebberen.
Ze schrikken en kijken beschamend weg.
'Ik had niet anders verwacht.' zeg ik tegen mezelf.
'Ik heb chips en Ice-tea, we kunnen een film op Muggle Tv gaan kijken ofzo.'
'Is goed.' zegt Lucas en Isabel knikt.
We gaan op de grond met een paar kussens zitten, Isabel in het midden en ik en Lucas aan beide kanten ernaast.
Ik hoop dat het in deze paar dagen met Isabel wel goed komt. Wie weet wat Lucas of ik gaan doen...
JE LEEST
Dark~The marauders [Dutch/Nederlands]
Fanfictionvervolg boek op Life of us. Het gaat over The marauders net voor de tijd en natuurlijk in de tijd van de geboorte van Harry. Het is weer in de pov van Allysia maar dit keer met een andere soort schrijfwijze.