POV Elisa
Lief dagboek gebeuren,
Isabel is er nog steeds al 5 dagen lang gaat ze eigenlijk meer met Lucas om dan met mij. Niet dat ik het super erg vind ofzo want ik snap haar ook wel. Ik heb ook al een week niks meer van Draco gehoord maar ik blijf wel brieven sturen. Bij de laatste brief die hij had gestuurd had hij een foto van zichzelf erbij gedaan waar hij super op staat. Daarin vertelde hij ook dat hij problemen had met zijn vader als het weer eens niet zover is. In iedergeval die foto staat op mijn nachtkastje. Lucas moest er wel om lachen maarja boeie. Mam en tante Lone zijn vollop wezen shoppen (doet ze puur alleen voor tante Lone want ze houdt niet van shoppen) en hebben best veel kleding gekocht van Tommy Hillfinger ofzo. Ik heb weer allemaal rare verschijnselen met mijn ogen ook heb ik het gevoel dat er iemand ons constant aan het stalken is maar dat zal wel aan mij liggen.
Dit is eigenlijk alles wat ik te vertellen heb.'Elisa kom je naar beneden!' roept Isabel. Het lijkt heel erg belangrijk dus ik ren snel de trap af, flikker bijna maar het gaat net goed.
'Wat is er?' vraag ik bezorgt. Hier moet je kijken op TV.
(Nieuwslezer) 'Een moordenaar is uit de gevangenis ontsnapt en loopt los rond, niemand weet waar hij kan zijn. Laat uw kinderen maar niet alleen naar buiten gaan en houd s'avonds uw deuren en ramen goed opslot.''What the heck, hoe kan die nou ontsnappen?!' zegt Isabel. 'Er staat ook geen verdere informatie bij ook.' zeg ik.
'Beetje raar.' zegt Lucas.
'Waar is mam en Lone?' vraag ik snel aan de anderen. Ik hoor de deur hard dichtslaan en snelle voetstappen vanuit de keuken.
'Als je het over de duivel hebt.' zegt Isabel.
Mam komt samen met een bleke Lone in de kamer lopen.
'Wow mam wat is er met jou aan de hand?' vraagt Lucas geschrokken aan tante Lone.
'Niks bijzonders hoor lieverd, jullie hebben het nieuws gezien neem ik aan?' zegt mam. We knikken allemaal.
'Dan snappen jullie ook dat jullie voorlopig ook niet ver weg mogen, oh Isabel ik had je moeder nog gesproken en die wilde dat je maar naar huis ging en dat vind ik ook verstandig.'
Ik zucht en Isabel knikt. 'Dan pak ik mijn spullen wel in.' zegt ze en ze loopt naar boven. Lucas loopt achter haar aan en ik ga op de bank zitten.'Mam?'
'Jah lieverd?'
'Heb je de The Daily Prophet?'
Mijn moeder zucht en pakt de krant van vandaag.
Ik bekijk de voorpagina. 'Sirius Black ontsnapt uit Azkaban.' lees ik hardop.
Ik weet genoeg en geef de krant weer terug aan mijn moeder.
'Dat is de vader van Lucas..mijn oom..'
'Ik wil dat je nog even niks zegt tegen Lucas oke. Dit is ook een grote schok voor ons.'
'Jullie weten hoe hij is maar oke..'
Lone zucht en ziet nogsteeds spierwit.
'Ik hoop dat hij oke is..'Lucas en Isabel komen naar beneden en ik ga afscheid nemen.
'Het was wel gezellig.' zeg ik. Ze knikt.
'Wees voorzichtig.' zegt Lucas en geeft snel een kus op haar wang. Ze bloost en gaat ee deur uit.
Ik draai me om naar Lucas. 'Dusss jullie zijn nu een dingetje hè..'
'Soort van ja..'
'Nice, als je haar hart breekt breek ik jou.' en ik loop naar de woonkamer. Maar de bel gaat weer dus ik loop weer terug en doe de deur open. 'Severussss!!!' en ik geef hem een knuffel. 'Hallo, hoe gaat het met je?'
'Gaat wel goed. Wat doe je hier?' vraag ik verbaasd. 'Ik moest wat met je moeder bespreken.' zegt hij, ik knik en we lopen samen de woonkamer in.POV Allysia
Ik zat met Lone aan tafel als Severus en Elisa binnen komen.
'Severus, hoi kom binnen ga lekker zitten.'
'Dankje.'
'Elisa wil je samen met Lucas naar je kamer gaan want dit is iets voor volwassenen.' ze zucht en knikt en ze gaat naar boven.
'Oke.. Sirius is ontsnapt.' zeg ik maar om het gesprek te beginnen.
'Had niet anders van Black verwacht.' zegt Snape.
'Laten we aardig blijven, we zijn volwassenen.'
Severus zucht maar knikt begrijpelijk.
'Wat moeten we nu doen, straks doet hij iemand wat aan?'
'Sirius heeft nooit iemand vermoord en dat weten jullie.' zegt Lone boos.
'Jaren in Azkaban doet wat met je.' zegt Snape.
'Hij heeft wel gelijk zus, je weet maar nooit.'
Ze zucht en knikt.
'Nu we weten dat Sirius vrij rondloopt gaat hij ons sowieso opzoeken.' zeg ik.
'Jah duh dat verwacht je wel van een vader en een man van iemand.' zegt Lone.
'En nog vertrouw ik hem niet.'
'Severus hij is veranderd, hij is zo volwassen mogelijk geworden.' zeg ik.
'Dat zullen we wel zien.'
'Hij heeft een kind Severus.' zegt Lone pissig.
'Dat weet ik, sorry.'
'Maar als Sirius er is, hoe zit het dan met Remus..' zucht ik.
'Hij komt vast wel terug.' stelt Lone me gerust.
'Dat hoop ik..'
JE LEEST
Dark~The marauders [Dutch/Nederlands]
Fanfictionvervolg boek op Life of us. Het gaat over The marauders net voor de tijd en natuurlijk in de tijd van de geboorte van Harry. Het is weer in de pov van Allysia maar dit keer met een andere soort schrijfwijze.