🌹:: Seindah Akad Kedua : Bab Satu ::🌹

3.1K 223 15
                                    

Seindah Akad Kedua
By : Lily Rose

S. A. T. U

"ZARA, tolonglah jangan buat abang macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ZARA, tolonglah jangan buat abang macam ni."

"Zara tak tahanlah hidup macam ni, bang! Abang bukan macam dulu, tahu tak?! Abang mampu sediakan apa yang Zara nak? Tak, kan? Abang dengan sikap panas baran abang, dengan keadaan kita macam ni, Zara tak tahan lagi! Zara nak balik rumah keluarga Zara!"

Zara menarik bagasinya menuju ke pintu utama yang sudah terbuka luas. Rakan baiknya Lydia, setia menanti di muka pintu.

Namun sempat Emiir menghalang Zara sehingga terhenti langkah wanita itu. Tangannya sudah memegang kemas lengan isterinya.

"Abang merayu, tolong jangan pergi. Bagi abang peluang untuk tebus balik semua tu.".

Zara mendengus kasar seraya tangannya menepis kasar tangan Emiir dari lengannya.

"Nak tebus? Dah terlambat! Zara nak keluar! Zara nak minta cerai daripada abang! Tak ada gunanya lagi kita hidup bersama!"

Emiir tergamam. Terkejut dengan ayat yang terpacul keluar dari mulut Zara.

"C..cerai? Zara sedar tak apa yang..."

"Ya!! Zara sedar dan masih waras! Zara nak kita bercerai! Tak faham-faham lagi ke?! Kau dah tak ada apa-apa! Dan tak ada ertinya kalau kita bersama! Aku dah tak nak kaulah!" Zara bagaikan hilang akal. Begitu lancang mulutnya bertutur, tidak sedar ada hati yang sedang berperang dengan amarah.

"Baik! Ada saksi di sini, jadi kau tak nak panjangkan ceritalah? Kau dengar sini baik-baik! Nur Zara Alisha binti Johan, aku ceraikan kau dengan talak satu! Puas?! Sekarang kau keluar! Itu yang kau nak, kan?! Berambus!"

Emiir mula mencapai bagasi milik Zara, lantas dilemparkan ke luar rumah, betul-betul di hadapan Lydia.

Zara tergamam. Tak menjangkakan sejauh itu tindakan Emiir.

"Keluar!!"

Terburu-buru Zara melangkah keluar dari rumah itu.

Bammmm!!!!!

Pintu dihempas sekuat hati, mengejutkan Zara dan Lydia yang berdiri di pekarangan rumah. Zara terkedu. Dadanya terasa berat tiba-tiba menahan rasa sebak. Tak sedar air matanya menitis juga di situ.

Zara benar-benar tak menyangka rumah tangga yang dibinanya selama dua tahun dengan tempoh perkenalan selama lima tahun akhirnya hancur juga.

"Marilah kita pergi. Tak ada gunanya kau terus di sini. Kau dah dengar tadi kan, apa lelaki tak guna tu cakap di depan mata aku?"

Sementara Emiir di dalam rumah mundar-mandir kegelisahan. Mula rasa tak keruan. Fikirannya bercelaru. Matanya tertancap ke arah foto perkahwinannya. Dengan pantas tangannya menyambar foto itu lantas melemparkannya ke dinding.

Praaannggg!!!!! Habis pecah berderai bingkai foto itu.

"Tak guna!!!!"

Terasa tubuhnya begitu lemah. Sudahnya Emiir terduduk di situ. Menangis semahu-mahunya. Berbaur segala perasaan sesal dan amarahnya, bukan buat Zara... tapi kepada dirinya sendiri yang tak mampu bahagiakan orang yang paling dia sayang. Gara-gara secalit kesilapan dan salah faham yang membawa kegagalan besar dalam hidupnya. Sekali gus merenggut segala nikmat hidupnya sekelip mata.

"A..aku... aku gagal.... Maafkan abang, Zara...."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


**************************************************************

Dapatkan novel SEINDAH AKAD KEDUA karya Lily Rose eksklusif di:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dapatkan novel SEINDAH AKAD KEDUA karya Lily Rose eksklusif di:

Kedai Buku Popular berdekatan

ATAU.... Malas nak keluar dari rumah? Boleh juga dapatkan novel Seindah Akad Kedua melalui www.popularonline.com.my .

Nak lagi senang? SHOPEE kan ada.

Boleh dapatkan di shopee Kaki Novel sendiri (kn_official)

dan juga shopee Popular sendiri (popularmy)

Thank you for your endless support!

Seindah Akad Kedua (Tajuk Asal : Cinta kedua)Where stories live. Discover now