Bab 25

21.6K 381 0
                                    

"Bagi set ayam goreng spicy 3 set ye.."

Billy membuat pesanan di kaunter MCD itu ditemani oleh Alex yang berada ditepinya..Tidak beberapa lama kemudian pesanan yang dibuat oleh Billy telah pun siap lalu mereka mengambil makanan yang dipesan tadi itu lalu dibawa ke meja makan di tingkat atas MCD itu..

"Hai Alex,Billy..Sorry lambat.."

Kelihatan Anna yang menyapa Alex dan Billy dengan senyuman manis itu telah pun sampai..Alex yang sedang mengambil sos itu segera berpaling ke arah Anna..

"Haa..Sampai pun kau..Nah ni set ayam kau.."

Billy menegur Anna itu lalu menghulurkan set Ayam kepada Anna..Anna menyambut huluran Billy itu sambil mengucapkan terima kasih..Alex yang sudah selesai mengambil sos itu segera menarik kerusi ditepi Billy..

"Lama betul tak lepak dengan korang ni.."

Alex dan Billy yang mendengar kata-kata  Anna itu terus membuat muka meluat..Anna yang perasan akan Alex dan Billy yang memerlinya itu segera ketawa kecil..Sesekali Anna menyedut air coke yang berada di depannya itu..

"Yela..Kau tu asyik sibuk aje..Mana la menyempat nak lepak dengan kita orang.."

Alex menjawab kata-kata Anna itu sambil tangannya menarik kulit ayam milik Anna..

"Jangan sentuh kulit ayam aku!.."

"Alah..Kau kan jaga body..Kasi dekat aku la kulit ayam tu.."

Anna memarahi Alex yang cuba mencuri kulit ayamnya itu lalu memukul tangan Alex dan menjeling ke arah Alex..Alex tersengeh apabila melihat jelingan maut Anna itu..Billy hanya ketawa kecil melihat perangai Alex dan Anna itu..

"Oh ya..Semalam aku pergi rumah Ed.."

Anna membuka bicaranya itu kepada Alex dan Billy sambil mengunyah ayamnya itu..Alex dan Billy segera memandang antara satu sama lain..

"Kau pergi buat apa rumah Ed.?..Ed sakit ke?.."

Billy menyoal kembali..Anna jarang pergi ke rumah Edward walaupun mereka  adalah kawan baik dari zaman sekolah..Kebiasaanya Anna akan pergi ke rumah Edward sekiranya Edward sakit atau pun ada hal penting yang perlu diuruskan...Ini kerana Edward juga mengupah Anna sebagai doktor peribadinya..

"Taklah..El pengsan semalam..Tu yang aku pergi tu.."

"Pengsan?..El pengsan sebab apa weh?..Kita orang pun dua tiga hari ni tak sempat lagi nak pergi melepak dekat rumah Ed.."

Alex bertanya lagi kepada Anna..Anna berhenti mengunyah lalu muka Alex dan Billy dipandang..Alex dan Billy menanti jawapan dengan muka yang penuh dengan suspen..Anna sudah menahan ketawanya melihat muka Alex dan Billy yang menanti jawapan darinya itu..

"El sakit..El sakit.."

Anna sengaja melambatkan kata-katanya..Makin berkerut dahi Billy dan Alex menunggu jawapan Anna itu..Akhirnya ketawa Anna pecah juga..

"Tak adalah..El tak sakit pun..Cuma El tengah pregnant 3 minggu.."

Anna mengatakan hal yang sebenar dengan tawanya yang masih tersisa..Alex dan Billy terus menjeling ke arah Anna itu..

"Kau ni..Aku ingatkan apa lah tadi.."

Alex berkata lalu menyambung kembali makannya yang tergendala itu tadi..Tetapi Billy masih lagi melopong..Billy betul-betul terkejut dengan kenyataan yang diberi oleh Anna itu tadi...Alex yang sedang mengunyah ayam itu kembali terhenti apabila teringat kata-kata Anna tadi..

"Tapi...Jap-jap...Tadi kau cakap apa Anna?..El pregnant?.."

Kali ini baru lah Alex yang melopong..Terkejut beruk dia mendengar kata-kata Anna itu..Anna segera mengangguk-anggukan kepalanya itu..

"Tapi kan, banyak perubahan Ed yang aku nampak sejak dia kenal El.."

"Yang tu aku setuju.."

Billy menjawab sambil mengangguk-anggukkan kepalanya menandakan dia setuju..Begitu juga dengan Alex..

"Betul-betul..Baran dia pun tak ada lah teruk sangat sekarang ni..Melainkan bulan lepas.."

Alex menambah kata-katanya itu dengan anggukan yang masih tersisa..

"Bulan lepas?..Kenapa dengan bulan lepas?.."

Anna bertanya dengan kehairanan..Dia masih lagi menanti jawapan dari Alex dan Billy..

"Tak ada apa-apa.."

Billy menjawab sambil menyedut sedikit air coke..

"Tapi bukan ke Ed benci pada El?."

Pertanyaan Anna itu membuat Billy dan Alex memandang antara satu sama lain..Satu keluhan kecil dilepaskan Alex..Billy menghentikan kunyahannya lalu memandng ke arah Anna..

"Yang tu aku pun pelik..Ed tiba-tiba aje berubah baik dekat El..Aku tak berani nak tanya la kenapa..Kang nanti melenting pulak mamat tu.."

Billy menjawab persoalan Anna itu..Anna hanya mengangguk-anggukkan kepalanya itu..

"Ehh Anna..Kau nak pergi mana lepas makan ni..?"

Alex mengubah topik..Anna sempat sendawa kecil di depan Alex dan Billy itu..Alex dan Billy terus menjeling Anna..Anna hanya ketawa kecil melihat muka Alex dan Billy..

"Aku ingat nak pergi rumah kakak aku kejap nanti.."

Anna menjawab pertanyaan Alex itu tadi..Selepas selesai makan, mereka terus keluar dari MCD..Anna sempat memberi hon kepada Alex dan Billy sebelum mereka bergerak pergi..

BLACK LOVE✔️Onde histórias criam vida. Descubra agora