twenty five

1.1K 148 26
                                    

"t-tu bukan Lee Jeno ke?!" kata Jera sambil menunding jari ke arah seseorang yang sedang ralit membelek barang-barang di kedai.

"Jeno? partner gei si Jaemin kerek tu ke?"

"yee laa ehh jom lah pergi dekat sikit!" kata Jera terburu-buru lalu menarik tangan Jungkook menuju ke dalam kedai dengan niat ingin mengintip Jeno dengan laebih dekat.

"acah belek barang anat!" bisik Jera kepada Jungkook. Mereka berdua membelek baju-baju di kedai tersebut sambil memerhati Jeno.

"hensem do Jeno sekarang dulu blur je tapi sayang, dah gay..lelaki hensem semuanya gay, kau bila nak jadi gay?" bisik Jera.

"wth!? kau nak kata aku tak hensem ke?!" kali ini giliran Jungkook pulak berbisik.

Sedang mereka memeharti Jeno sambil bergaduh, tiba-tiba Jeno mengalih pandangannya ke arah mereka. Jungkook dan Jera cepat-cepat acah membelek baju.

Jeno perhati mereka dengan pelik lalu beredar dari kedai itu dengan tergesa-gesa.

"fuhh nasib tak kantoi sia agaknya dia nampak aku tak? dia usya pelik je tadi" kata Jera.

"tu lah pelik gila cara dia perhati tadi" kata Jungkook lalu melihat baju yang dia belek tadi. Jungkook terkejut beruk.

"HANAT PATUTLA DIA USYA KITA PELIK KAU TENGOKLAH KITA BELEK APA" tiba-tiba Jungkook memarah Jera dan cepat-cepat menyapu tangannya di seluar. Jera melihat pakaian yang dia belek tadi, dia juga turut terkejut.

"ANJIRR CEPAT WEH KELUAR DARI SINI!" kata Jera lalu menarik tangan Jungkook keluar dari kedai tersebut sambil menutup muka mereka.

"aku inosen aku inosen aku inosen sumpah aku inosen ㅠㅠㅠ~" kata Jungkook sambil menangis melihat tangannya yang terpegang pakaian itu tadi.

Jeno POV

Aku berjalan-jalan sekitar pasar malam busan ni hm menarik jugak eh tempat ni, banyak baju-baju yang lawa.

Tiba-tiba mata aku laju menangkap satu kedai yang menjual hoodie yang lawa-lawa lagikan trendy. Aku cepat-cepat langkah masuk kedai itu. Oh ingatkan jual hoodie je rupanya kat dalam jual baju dalam 👀.

Sedang aku belek-belek hoodie yang aku minat aku perasan seperti ada orang yang sedang memerhatikan aku. Aku biarkan saja perasaan itu lalu menyambung mencari hoodie.

Aku tak puas hati dan pusing ke arah dua ekor beruk yang aku syak dok perhati aku dari tadi.

'HEOL?! APA YANG DORANG BUAT TU ASTAGA BYUNTAE!! AKU TAU LA NANTI KORANG NAK BUAT MALAM PERTAMA PUN!' terkejut beruk aku bila melihat sebuah pasangan sedang membelek baju tapi...

Kenapa yeoja tu belek spender namja, and namja tu pulak belek baju dalam yeoja hanat! ASTAGA AKU YANG GAY NI PUN TAK BUAT MACAM TU.

Daripada aku menyiksa mata melihat dua makhluk pelik tadi, aku cepat-cepat membayar hoodie aku dan juga hoodie untuk Jaemin kesayangan dan keluar dari kedai itu dengan segera. Fuhh balik nanti kena cuci mata pakai clorox.

Poor my innocent eyes ㅠㅠㅠ

end Jeno POV

-keesokan harinya-

"so korang still stay kat sini ke harini? kata dua hari" tanya Daniel pelik kerana melihat dua ekor jebon itu mengemas baju-baju mereka ke dalam beg.

"mian Daniel, kebetulan eomma Jera balik awal and dorang ada hal sikit so terpaksa balik awal" kata Jungkook lalu menepuk bahu Daniel sambil tersenyum.

"ohh gwaenchana hehe gomawo sebab sudi duduk kat rumah aku" kata Daniel.

"ehh apasal Daniel pulak yang berterima kasih? sepatutnya kami berdua yang kena berterima kasih sebab bagi kami tumpang and bawak kami jalan-jalan..best sangat! kan Jungkook?"

[C] love you -njm-Where stories live. Discover now