twenty eight

1.1K 150 13
                                    

'ehh tiber pakcik ni tegur aku terkejut gue kotla nak bagi salam ke apa' sindir puan Choi, amboii bukan main eh mulut ahjumma huhu.

Puan choi melihat cara pemakaian pakcik itu seperti seorang guru dan kemudian membaca nametag yang tertera.

'lee sooman'

"puan? ah mian, saya sooman saem, pengetua sekolah ni" terkejut beruk Puan Choi apabila lelaki yang dia sangka seorang pakcik ialah pengetua sekolah ini. Fuhh nasib baik tak panggil pakcik tadi.

"ahh ye ke hehe saya sebenarnya nak datang daftar anak saya sekolah sini, gred 11 haa tapi ada saem lain cakap dah penuh" jelas Puan Choi, pengetua itu hanya mengangguk angguk.

"lagi pun saya ni penat nak hantar dia pergi sekolah, dah lah jauh.. so bila pindah sini mana tau dia boleh bonceng ke takpun rempit ke kan haa senang sikit beban saya sebagai seorang ibu tunggal" jelas Puan Choi lagi panjang lebar untuk meyakinkan pengetua itu.

"ohh begitu, kalau macam tu marilah masuk ke pejabat saya.. tak silap saya boleh lagi daftar saya tak cakap pun penuh haa ayuh!" pelawa pengetua.

"ayuhh!"

...

-10 pagi-

Selepas 2jam berada di sekolah dan menghias kelasnya, Jera dan Jungkook akhirnya pulang ke rumah dengan menaiki bas kerana Puan Choi kata dia busy jadi dia tak boleh ambil mereka dari sekolah.

"huh ponatnyooo" keluh Jungkook dan Jera lalu duduk di atas sofa.

APADO GWAENCHANA SARANGHAGI TTAEMUNEEEE~

Tiba-tiba ringtone telefon milik Jungkook berdering. Jungkook cepat-cepat mencapai telefonnya dan menjawab panggilan tadi. Jera hanya mampu menggeleng apabila mendengar ringtone Jungkook tadi.

"minat sungguh dia dengan abang bulan hm" kata Jera kemudian sambung berehat.

"ahh Jera!" tiba-tiba sahaja Jungkook menerpanya dengan beg bagasi di tangan selepas menjawab panggilan tadi.

"opocot pocot pocot kau! aishh kau nak apa?" sempat lagi Jera melatah.

"annyeong! eomma aku dah balik! hehe babaiii gomawo bagi aku tumpang umahh jumpa esok!" kata Jungkook lalu berjalan keluar dari rumah dengan bagasinya.

Entah bila masa dia pack baju dia, semangat beno ye dia nak jumpa emak keshayangan ish ish.

25 minit kemudian...

"JERA SSIII!!!" kini giliran Puan Choi pula yang menerpa Jera yang sedang nyenyak tidur itu.

"WOOWWOOWOW API KE?!" jerit Jera akibat terkejut.

"eh? tak lah mana ada"

"bistu?" tanya Jera dalam keadaan mamai.

"nii eomma ada berita gembiraaa!!"

"ehh sat sat, ni ha.. bila nak beli barang sekolah? chingu Jera semua dah beli tau.. Jera ni? baju sekolah pun tak beli lagi" kata Jera lalu mengelap air mata palsunya yang sebenarnya hanya 'eyemo'.

"haaa jom kita beli!!" kata Puan Choi dengan semangat lalu terus masuk dalam kereta meninggalkan Jera seorang diri.

"eh eomma ni kenapa semangat dia lain macam? adakah ini semangat setan?"

-di kedai apa apa aja-

Jera dan eommanya masuk ke dalam kedai untuk membeli barang-barang sekolah untuk Jera kerana cuti dah habis, esok start sekolah dan Jera masih tidak tahu yang dia akan memulakan persekolahan di sekolah baru.

[C] love you -njm-Where stories live. Discover now