thirty six

1K 146 17
                                    

"Jaemin crush kau?" tanya Haechan.

"ehh m-mana ada aku cakap Jaemin ish tak lah kau salah dengar ni aku cakap Jimin bukan Jaemin pekak lah kau ni hyuck" kata Jera dengan cemas.

"h-haah Jimin sunbae aku kat sekolah lama haa gitu" kini giliran Jungkook pulak tolong cover.

"sunbae? Jimin?" aku taktau lah kenapa Haechan ni banyak tanya aku cium kang baru nak senyap eh.

"h-haah sunbae sedap dan berkhasiat dibuat dengan kacang bermutuu~" Jera yang gelabah tadi ttiba nyanyi lagu iklan sunbear.

"ceriaaaa dan bertenagaaa sepanjang hari di mana saja mmmmmm SUNBAE!" sambung Haechan dan berlalu dari tempat duduk mereka. Kedua-dua manusia tadi menghembus nafas lega.

"oi!"

" WAHHH OPOCOT MAK KAU KELING HIJO" melatah Jengkuk. Jera terkejut melihat Jungkook melatah, sejak bila jengkuk ni pandai jadi nenek nenek ni?

mana dia belajar melatah? meh habaq meh.

"annyeong Jera! nae ireumen ahreum imnida" kata Yeoja itu lalu menghulurkan tangannya. Jera menyambut tangannya dengan senyuman kambingnya.

"hehe sorry la terlebih peramah lagipun aku takut kau takde kawan yeoja dalam kelas, takkan nak kawan dengan namja ribena je kan?" kata Ahreum lagi.

"err haah"

"eh eh aku bukan ribena okee"

"haa ye lah kau fernleaf"

. . .

Jera melihat sekeliling kelas barunya itu. Cantik siot kau aper tau? kelas macam tongkang pecah ada hati nak kumpul duit beli langsir baru cis!

Selepas matanya melilau seluruh kelas kini dia memerhati setiap sorang gelagat pelajar di dalam kelasnya. Kemudian baru dia perasan sesuatu.

"weh Ahreum, Jaeah mana?" tanya Jera.

"budak tak cukup kasih sayang tu? ohh dia masuk kelas baru tu haa"

"ohh pandai jugak eh dia"

"otak je la pandai tapi perangai hm nauzubillah" kata Ahreum sambil menconteng mejanya.

"eh kau taknak ajak kawan kau tu datang join kita?" tanya Ahreum sambil tunjuk ke arah Chaeyoung.

"emm aku tak selalu sangat cakap dengan dia..but sokaylah aku pegi tegur" Jera bangun dan terus berjalan ke arah Chaeyoung.

"Chae.. kaja join kami sembang sembang" kata Jera.

"okay!"

Baru saja Jera mahu melangkah jalan untuk ke meja Ahreum tiba-tiba ada sebijik bola kertas datang melayang menuju ke Jera.

"Jera! tunduk!"

PUKK

Jera menutup matanya dan mengetap bibirnya tanda bersabar dan cuba untuk tidak mengamuk. Fuhh ilek Jera sekolah baru ni kau jangan tunjuk taring sangat.

"sapa baling?" Jera merenung tajam ke arah Jungkook, Haechan dan Mark.

"err Jaemin!" kata Mark lalu menunding jari ke arah Jaemin.

Jera menoleh ke arah Jaemin dengan berani dan konfiden. Sekali ja Jera pusing ke arah Jaemin terus tak jadi nak marah. huhu tak berani bang nak marah crush.

[C] love you -njm-Where stories live. Discover now