Chapter 61

1.2K 62 0
                                    

🌷🌷🌷

Puan Melissa naik ke atas sambil memakai jubah seperti canselor. Dia kelihatan anggun dengan senyuman manisnya.

"Selamat petang kepada semua hadirin pada harini. Saya berbesar hati apabila sambutan concert senior year pada harini berjalan dengan sangat berjaya. Saya berterima kasih kepada semua senior yang telah bertungkus lumus untuk menyiapkan persiapan untuk concert ini. Saya juga berasa sangat sedih kerana senior² tahun ini bakal keluar dari Royal High School buat selamanya. Memang saya tidak boleh nafikan tahun ni memang tahu terbaik dari tahun sebelum² ini. Tahniah!!"

Semua orang bertepuk tangan.

"Jadi tanpa membuang masa. Saya mempersembahkan.. Senior² Royal High School 2019!!" kata Puan Melissa.

Lalu tirai pentas yang tadi tertutup, sekarang terbuka dan kelihatan barisan senior² yang telah banyak berjasa kepada Royal High School. Mereka semua segak bergaya mengenakan jubah konvo. Terpancar senyuman kegembiraan dimuka mereka.

"Inilahh.. Kesemua Senior yang telah memberikan Royal High School satu kedudukan baru. Meraka juga telah membawa nama sekolah sehingga ke luar negara. Tahniah dan terima kasih  diucapkan dari pihak sekolah" kata Puan Melissa.

Sekali lagi semua orang menepuk tangan.

"Jadi sekarang kita akan mulakan upacara kita pada harini. Saya akan memperkenalkan senior dan nama university yang bakal mereka masuk. Kita mulakan dengan Miss Suhana dan Mr Dean, taylor University dalam jurusan Business." kata Puan Melissa.

Dean dan Suhana pon menunduk hormat dan melambai ke arah penonton.

"Mr alex dan Mr Nick, University of Malaya in sports"

"Miss Airina, Royal Collage of art in London"

"Mr farhim dan Mr Amsyar, Infrastructure University Kuala Lumpur, Engineering"

"Miss Bella, London Collage of Fashion"

"Mr Hilman, Standford University.
Law"

"Miss Alia, International medical University, Pharmacy"

"Miss Rin, Weill Cornell medical Collage, Doctor"

"And.. Our last senior yang telah memberikan banyak sumbangan kepada Royal High School. Our president, Mya Damia... University of California,Surgeons!!"

Mya melangkah ke depan dengan senyuman. Semua orang di auditorium itu memberikan standing ovation kepadanya. Lalu dia kembali ke barisannya dan memegang erat tangan Airina.

🌷🌷🌷

"Royal High School ialah sekolah yang telah banyak mengubah saya. Dari seorang yang anti social kepada seorang yang suka berkawan. Dekat sini, cikgu mengajar saya. Seorang yang berkedudukan juga suatu hari dia boleh jatuh (ketika Mya digantung).

Dekat sini, Saya dapat merasakan persahabatan sebenar (Gnd). Dekat Sini, saya kenal erti cinta yang sebenar (Amsyar). Dan dekat sini, Saya ubah perspektif saya untuk terus maju. And now, disinilah noktahnya. I love you, Royal High School" kata Mya.

Semua bersorak kepada Mya. Puan Melissa memberikan segulung sijil kepadanya dan Mya pon turun ke bawah.

"Thank you Senior 2019. Royal High school akan sentiasa ingat dan sayang kamu" kata Puan Melissa.

Selepas mendengar kata² itu, semua senior membaling topi mereka ke langit. Semua bersorak dan berpelukan.

"WE LOVE YOU, ROYAL HIGH SCHOOL!!"

.
.
.
.

Bersambung

 [C] || FRIENDS🌸Where stories live. Discover now