sunday, 14 april.

304 26 0
                                    

9.30 pm, cafe.

dia memandang sekeliling keadaan cafe yang kelihatan sunyi kerana tak banyak customer.

bunyi petir yang kuat juga langsung tak dihiraukan. malar dia hanya melihat air hujan yang turun dengan lebat nya.

lalu dia mengeluh.

" ergh boss ? " sapa seseorang membuatkan dia berpaling.

" yes ? " sambil itu dia menghirup sedikit coffee yang dihantar oleh perkerja tadi. sudah sejuk tapi masih sedap. setelah itu dia meletakan semula di atas meja dan memandang kosong namja itu. dia memandang kearah nametag namja tersebut.

xiumin.

dia memerhatikan muka xiumin dari dahi ke mata turun ke hidung dan akhir sekali bibir. namja yang digilai yeoja disini. bersih dan handsome tetapi sayang itu belum cukup menarik perhatian nya. hanya 'dia' saja yang mampu menarik perhatian nya.

xiumin menghulurkan kertas kecil yang berlipat dua pada nya membuatkan muka nya berkerut. dia memandang muka xiumin lalu mengambil nya.

" apa ni xiumin ? seolma. not again. " tanya nya pada xiumin. bulu kirai nya mula bercantum membuatkan xiumin tertawa kecil memandang ji hyo.

ji hyo memandang xiumin membuatkan dia hanya menggosok belakang tengkuk nya yang tak gatal. paham akan pandangan boss nya " macam biasa boss. tempat yang sama. "

ji hyo mengetuk dagu nya. dia cuba mengingati muka muka orang yang duduk disana tadi. " tak penat ke tinggalkan note setiap hari- tak pe lah, thanks xiumin " kata ji hyo sambil menyimpan kertas tersebut diatas meja. xiumin hanya tersenyum lalu bow kepada nya kemudian dia berlalu.

dia mengeluh kali ini apa pula massage yang ditinggalkan. lalu dia membuka lipatan itu. massage kali ini agak sedikit panjang.

hai ji hyo. awak nampak cantik lah hari ni. makin cantik apabila awak tenung luar jendela. saya suka kannya. sebab saya tahu awak suka hari hujan kan ? by the way awak tak nak call saya ke ? dah banyak kali saya bagi awak my number :(  tak pun awak balas lah surat saya ni. saya penat tau tinggalkan note untuk awak :'(

lot of love from baek.

ji hyo mula mengeluh kuat. dia sebenar nya takut dengan orang ini. hampir semua tentang ji hyo, dia tahu tapi kali ini orang tersebut meninggalkan nama.

" tahu pun penat. kalau dah penat, tak payah lah hantar note lagi. aku yang terima pun penat. ada juga manusia macam ni ye. baek ? siapa kau sebenarnya ? "

ji hyo menggeleng kepala. sakit kepala nya memikirkan. dia mula memandang keluar. dia melihat hujan mula tak selebat tadi. dia berdiri membawa pinggan nya lalu ke counter. dia masuk kedalam kitchen.

kelihatan perkerja nya kehulur kehilir mungkin sedang mengemas apa yang patut memandang kan cafe ini sekejap lagi ditutup.

dia menuju kearah sink hendak mencuci pinggan yang dipakai nya. belum hampir dia ke sink, tiba tiba dia berhenti apabila perkerja nya mendapakan tangan seolah- menghalang nya.

boo seungkwan

" eh kenapa boss kat sini ? ini kan kitchen. " kata seungkwan mula mekangkangkan kaki nya.

ji hyo yang melihat mula bingung. " kau dah kenapa seungkwan ? salah ke aku nak masuk kitchen ? "

seungkwan yang kesakitan mula berdiri straight apabila pinggang nya terasa sakit. dia menyentuh menepuk belakang nya dengan kuat.

ji hyo tertawa kecil. " tu lah yang kau kangkangkan kaki dah kenapa ? kan dah sakit. "

seungkwan menjeling ji hyo. " nak halang boss lah. nanti kotor pula baju boss. tak pe pinggan tu biar saya je yang buat. tukan kerja saya, boss ni. "

dengan laju seungkwan mengambil pinggan yang ditangan ji hyo. ji hyo hanya menggeleng.

" kau ni pinggan tu satu je tak kan lah itu pun aku nak suruh kau yang basuk kan. "

seungkwan hanya menjelir lidah kearah boss nya lalu membelakangi ji hyo. " ah yang boss berdiri je kat situ dah kenapa ? dah nak jadi bodygruad pula ke ? shuh shuh pergi sana. ngacau je boss ni. " tegur seungkwan apabila merasakan ji hyo masih berdiri dibelakang nya. dah lah cakap membelakangkan dia, boleh pula dia menghalau boss nya.

ji hyo hanya menggeleng kepala. dia mula keluar dari kitchen setelah dihalau seungkwan. dia terkejut apabila ada seseorang yang duduk di tempat nya. dengan laju dia berjalan dan memandang orang itu.

seorang namja.

terkejut ji hyo. dia kenal namja tersebut. bukan kenal nama ke apa tapi kenal disebabkan namja tersebut hampir setiap hari akan ke cafe nya. duduk bersendirian seleng tiga meja dari nya. duduk menghadap laptop. kadang kadang ada juga dia datang bersama kawan nya.

ji hyo pandang kiri dan kanan. mana lah tahu dia salah meja tapi diatas meja itu ada buku dan beg milik nya. sudah semesti nya itu tempat nya.

lalu ji hyo mula menghampiri meja itu. " ergh excause me sir, i think this- "

" hai, song ji hyo kan ? saya byun baekhyun. " kata namja itu sambil menghulurkan tangan.

ji hyo yang terkejut hanya memandang tangan namja itu. terkejut benar ji hyo dibuat nya apabila namja tersebut tahu akan nama nya padahal mereka tak pernah bertegur sapa sebelum ni.

" ergh, ma-macam mana encik boleh tahu nama saya ? saya rasa kita tak pernah kenal sebelum ni. " ji hyo memandang baekhyun dengan penuh tanda tanya.

baekhyun mula menarik tangan nya apabila huluran nya tak disambut. " first, have a sit ji hyo. tak penat ke berdiri je ? " tertawa kecil baekhyun dengan ji hyo. dengan muka mong ji hyo.

ji hyo mula duduk didepan baekhyun. dia mencapai barang nya yang diatas meja. dia yang ingin mengambil buku noval nya terberhenti apabila baekhyun juga ingin mengambil buku itu.

tangan mereka bersentuhan.

" maaf ! " kata baekhyun.

ji hyo dengan kasar menarik buku novel milik nya. " encik baekhyun, apa yang- ?

" just call me baekhyun. "

ji hyo yang sedang memasukkan barang kedalam beg terus memandang baekhyun. " dae ? "

baekhyun tersenyuman lalu dia mendongak dagu di atas tangan nya. " just baekhyun. no need to encik encik okay ? "

ji hyo berdeham.

" baiklah. apa yang kau nak ? " kasar sahaja suara ji hyo. dia tak suka dengan baekhyun yang seperti lelaki miang.

baekhyun hanya tersenyum menggoda lalu bersandar kebelakang. " don't you wanna know who sent you all those notes ? "

ji hyo jadi terkejut. dia semakin takut dengan baekhyun. " macam mana kau boleh tahu tentang note itu ? kau si-siapa sebenarnya ? " tanya ji hyo. dia memandang mata baekhyun yang juga memandang nya.

" awak tak perasan ke dengan nama saya ? "

ji hyo yang bingung mula naik angin. " tak boleh ke kau terus terang je ? tak payah lah nak main teka teki. " jerit ji hyo.

baekhyun yang tersenyum. " byun BAEKhyun. baek ? " baekhyun menyambut nama nya tapi baek itu dikeraskan.

ji hyo yang menangkap maksud baekhyun terus menelongkar beg nya. setelah dapat yang dicari, dia membuka nya dengan laju.




























hai guys 💚
okay ni cerita baru zah yang zah cakap kan tadi. harap harap korang suka tau. cerita ni agak panjang sikit.

thanks sebab sudi membaca guys 💚

don't forget to voted and also comment guys 🙆🏻‍♀️

TraumaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz