Bab 7

12.5K 622 45
                                    

~•𝖒𝖞 𝖘𝖊𝖈𝖗𝖊𝖙 𝖇𝖗𝖚𝖙𝖆𝖑 𝖜𝖎𝖋𝖊•~

Tania yang baru keluar dari dapur melihat Reid yang sedang mengambil kunci kereta di dalam laci meja, Personality lelaki itu dipandang, Reid mengenakan suit biru tua dan kemeja puti didalamnya, Rambut disisir rapi, hampir gugur jantung Tania dibuatnya.

ikutkan hati dia ingin bertanya kemana reid ingin pergi, tapi niatnya terbantut apabila teringan rules ii yang diarahkan reid.Reid terus melangkah keluar rumah tanpa memandang muka Tania.

10:25 a.m

Tania sebuk melakar pelan untuk Water Skate park yang hendak dibinanya sambil mendengar lagu dari corong earphone nya, dia melukis di ruang tamu, sekejap ii dia menghadap screen laptop untuk mencari dan menyimpan maklumat yang lebih lanjut.

Sedang khusyuk membuat lakaran, Reid yang baru masuk ke dalam rumah pun dia tidak sedar, langkah reid terhenti apabila mendengar nyanyian kecil di hadapan sofa, dia memerhati Tania yang sangat khusyuk itu.

Rambut Tania yang digayakan messybun menarik minat Reid untuk memandangnya lama, Tania comel dengan cermin mata separuh bulat berbingkai nipis itu, dalam diam reid tersenyum.

Tania menguap, dia menggeliat sesuka hati kerana dia masih tak perasan yang reid berada di belakangnya, Tania membuka cermin mata, matanya ditenyeh beberapa kali, coffe dalam mug  itu dihirup perlahan.

Reid Tiba ii rasa bersalah dengan sikap dinginnya terhadap Tania, sedangkan perkahwinan ini bukan kehendak dirinya.

Tania menutup laptopnya, segala kertas di simpan di dalam file, dia bangun dari duduk hampir menjerit dia apabila Reid berada di belakangnya.

"ish terkejut saya" marah Tania, Reid senyum dalam hati.

"can we've a talk?" pinta Reid, Tania mengerutkan kening.

"yeah why not, awak duduklah dulu, saya simpan barangni kejap, awak nak air tak?" Reid hanya menggeleng.

selesai meletakkan barang Tania duduk di sebelah Reid tapi jarak yang jauh, takut lelaki itu akan marah padanya.

"em nak cakap apa?" soal Tania kekok.

"Aku nak kita act like we're friends, can we?" Tania terkejut.

'at least dia nak jadi kawan kau Tania, dari yang asyik tengking ii kau, mana satu kau sanggup' soal diri tania sendiri.

"okay" sakitnya kena friendzone dengan suami sendiri!

"no more fighthing okayy??" Tania mengangguk.

'selamani kau yang suka cari gaduh dengan aku' bisik hati Tania lagi.

"Tadi awak keluar pergi mana?" soal Tania yang ingin tahu.

"aku pegi Dinner dengan dr. Harith, girlf dia and Kalisya" jawab Reid selamba,

'sumpah sakit!, wait ii harith?!'

"Harith?"

"yeah, besf aku, Harith firdaus, dia dr kat hospital papa jugak" Tania mengangguk.

"okaylah, saya nak masuk tidur, esok ada kerja" Tania bangun dari duduk, malas nak berlama lama, walaupun dia dah berbaik dengan Reid, tapi Reid masih tidak fikir tentang perasaanya.

"kau nak pergi mana, esok?" Soal Reid tiba ii.

"ikut papa pergi tapak pembinaan, maybe balik lambat sikit sebab nak jumpa kawan" Reid mengangguk , Tania masuk kedalam biliknya.

Secret brutal wife©️Where stories live. Discover now