Majlis Jamuan Akhir Tahun

16 2 0
                                    

Bab 24

Kelas afiq

    Rina"mana afiq....aku cakap dengan afiq sekarang"rina mari masuk majlis jamuan dalam kelas afiq,beritahu jerit kuat dengan muka marah kepada afiq.

    Afiq"rina kenapa,tiba-tiba rina cari saya,cakaplah"afiq senyum dan tanya kepada rina,afiq jalan datang dekat dengan rina.

     Rina"kau tahu tak jadi dalam kelas karmila,rakan kelas syarmin dan syarmin serang masuk dalam kelas aku,kekasih kau nama syarmin tarik rambut kawan aku nama karmila di depan semua orang tengok berlaku syarmin bergaduh karmila kerana afiq"rina cakap dengan muka marah kepada afiq

    Afiq"sebenarnya syarmin bukan kekasih saya,kau berdua salah faham ni,saya single,nanti saya tanya kepada syarmin...kau berdua ni nak makan tak,ni kek anggur dan air oren sila duduk dulu,awak berdua ajak semua kelas karmila dengan karmila,hari ni jamuan akhir tahun.."afiq beritahu dengan muka marah kepada syarmin.

      Rina"oh,saya minta maaf fitnah awak afiq,saya tak tahu pasal ni,saya pergi panggil kawan-kawan kelas saya dengan karmila..."rina beritahu dan baik hatinya dengan mudah percaya cakap orang lain.

      Afiq"tak apa rina,saya tak sakit hati rina cakap tadi,rina tak ada buat jamuan akhir tahun dalam kelas rina ke"afiq beritahu dan tanya kepada rina.

     Rina"kita buat sederhana jamuan akhir tahun,afiq ajak kawan-kawan kelas afiq pergi kelas kami"rina jawap tanya dengan senyum.Afiq"yeah nanti saya pergi..."afiq cakap malas dengan muka marah kepada syarmin.

     Rina jalan pergi tinggalkan kelas afiq,rina muka gembira jalan arah sampai kelas karmila,selepas itu,rina pergi keluar kelas afiq,semua orang dalam kelas afiq jadi gelap dan seram tiba-tiba.

Kelas karmila

     Hana"rina sakit tak ni..tak demam pun rina"hana terkejut dan melihat rina tiba-tiba senyum dan tak marah tadi rina muka marah.

     Karmila"rina berlaku sebenarnya dalam kelas afiq,rina ceritalah kepada kami,awak semua kawan-kawan mari sini,rina nak cerita ni..."karmila tanya dan beritahu jerit kuat ajak rakan kelasnya datang di sini.

      Rina"saya cerita ni,awak semua dengar syarmin sebenarnya tipu dan reka cerita kepada kita semua dan karmila dengan hana:

Afiq cakap

"syarmin bukan kekasih saya,saya single,kau berdua salah faham.."

      Hana"oh,syarmin,aku rasa gatal tiba-tiba tangan aku tampar muka syarmin,aku dah lama tampar muka orang lain,aku tak akan maafkan kau syarmin dengan kawan-kawan kelas  kau"hana dengar rina cakap tadi dan hana buat suatu benda tak fikir panjang ikut emosi.

     Karmila"rakan kelas karmila,rina dan hana banyak bersabar,jangan awak semua,rina dan hana ikut emosi nanti menyesal tak ada gunanya,rina halang kawan-kawan kita tu"karmila beritahu dan terkejut dengan melihat rakan kelasnya dan kawannya muka marah seperti harimau.

     Rina"saya terlupa nak cakap ni,afiq ajak kita semua pergi kelas afiq buat jamuan akhir tahun,selepas ini kita serang kelas syarmin,awak semua setuju tak..."rina baru ingat afiq pesan dan beritahu kepada rakan kelas dan hana dengan karmila.

     Semua rakan kelas karmila"oh,rina baru beritahu pasal jamuan akhir tahun,sejak tadi dalam kelas kita tak ada pelajar kelas lain masuk dalam kelas ni,kami setuju"rakan kelas karmila jawap tanya dan berasa pelik hari ni mesti benda ada orang gossip pasal kelas ni kepada semua pelajar kelas lain.

     Hana"aku rasa,mesti syarmin dan kawan syarmin dengan rakan kelas syarmin cerita bukan-bukan kepada semua pelajar kelas lain..."hana cakap tak fikir panjang dan tanpa bukti kuat.

10 Lelaki Popular Cinta Gadis Tak Bernasib BaikWhere stories live. Discover now