Setelah lama berada dlm penerbangan dari LA ke KL,akhirnya mereka tiba jua. Pesawat peribadi yg dinaiki mereka bokeh tahan besar kerana dapat memuatkan 5 buah motor berkuasa tinggi milik Louise dan gadis² itu.
Mesti tertanyakan bagaimana luggage mereka dibawa semasa tiba di LA dulu. Tuan Xander ni merupakan salah seorang usahawan terkenal dunia,jadi x hairanlah pengaruh besar yg dibawanya di negara luar spt LA,UK,US,China,Jepun,Korea,Frane dan beberapa lagi. Banyak sgt xleh nk tulis.Tp semasa di LA,gadis² itu lebih selesa menunggang motorbike mereka sendiri. Senang nk bergerak dan x menyusahkan sesiapa.
Semua teruja tp tidak bagi seseorang gadis ini. Louise dan member DS yg lain dapat merasakan aura yg menakutkan drp seseorang. Sudah dpt di agak,ianya adalah Izah Adrayna. Mereka tau sebabnya dan mengambil keputusan utk mendiamkan diri.
Dari jauh mereka sudah dapat lihat kelibat org² suruhan Tuan Xander menghampiri mereka dengan berpakaian lengkap serba hitam. Tak lupa kaca mata hitam dan earpiece yg sedia terpasang di telinga masing².
Nampak sgt mcm bodyguard kan. Tambah² dgn muka yg tanpa riak dari mereka. Org tgk pon gerun. Mungkin boleh tercirit kot😆
4 org gadis ini teruja utk berjumpa dgn grandpa & family. Namun ditahannya perasaan itu supaya tidak menarik perhatian ramai.
Mereka taknak identiti mereka sbg cucu usahawan terkenal itu dikesan. Lagipon kewujudan mereka berempat masih lagi disimpan rapi dan tidak dirasmikan lagi oleh Tuan Xander. Kerana beliau takut nyawa cucu² perempuannya diancam oleh musuh²nya.
Sekarang ni pon DS lebih selesa menyorokkan muka mereka dengan memakai mask .
Musuh?! Yelah..kan Tuan Xander ni mafia. Walaupun telah bersara namun beliau tau bahawa musuh nya masih memerhati.
Setelah semua luggage dan barang² lain dimasukkan ke dlm kereta,gadis² itubteru shj menunggang motor masing² menuju ke rumah agam Tuan Xander. Lesen?! No worries lah,siap ada lesen kereta lagi ! Kau hado🤨hehe😂
🖤🖤🖤🖤
Vroommm...vroomm....
"Wah,bapak ahh!! Laju gila bwk motor,"ujar Ian Ruiz.
"Kan,kita yg laju ni boleh lagi diorang pintas,accident karang susah. Btw,lawa gila motor diorang,"kata Amir Darwisy.
Mukhris Danial hanya menggelengkan kepala manakala Uzzam Raycarl hanya diam memerhati. Lagi pon dia tgh drive,kang kalau join sekaki boleh cium penghadang jalan sat gi. Muka yg elok² hensem jd buruk. Wuishh taknak,jatuh saham nanti😁
🖤🖤🖤🖤
Ketibaan DS ke rumah disambut baik oleh ahli keluarga tercinta.
"Assalamualaikum semua,"ucap mereka dgn senyuman.
"Waalikumussalam..wah dh sampai,baru jer tadi Louise call ckp sampai airport,"jwb Syezref abglong Hayiiz seakan memerli.
"Tohnya..taulah nk sampai cepat. Tp cuba syg nyawa tu sikit. Kang terbabas,mati kataklah korang,"bidas Izmeer selaku abglong Adrayna.
"Okay lah tu..mati di jalan yg lurus,"tambah Mahir abglong Sera. 3 org tu ketawa siap ber high five lagi.
Bab memerli gadis² ni memang merja diorang. Cari maut gamaknya.
"Suk...."baru shj Hayi nk balas grandpa memotong...
"Dah² xyah gaduh ! Betul tu apa yg abg² kamu kata...."Apalagi 3 org tu,senyum bangga lah tp hanya sekejap. Kikiki...sebabbb...
YOU ARE READING
Dangerous Love
ActionKembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada yang tahu bahawa mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada yang tahu akan rahsia itu. Identiti diri disimpan rapi supaya tiada yang mengetahui. Dendam?! Ata...