Hari persekolahan seperti biasa. Seawal jam 5.30 pagi, Annur bangun menyiapkan diri. Terus turun ke dapur untuk siapkan sarapan.
Breakfast pagi ni hanya simple, sandwich telur dan nugget. Tangannya lincah mengacau air milo. Jam dipandang.
5.50 a.m.
Annur mendaki tangga dan terus mengetuk bilik Sera.
"Sera !!! Wake up...lambat nanti."
"Yaa, im awake !" Laung Sera. Dia baru aje lps mandi.
Bilik Hayi dituju pula, namun tanpa sempat diketuk, pintu bilik dah terbuka dari dalam. Terkejut kita tau~
Annur senyum, "Morning darling." Ucapnya.
"Morning Yong..."balas Hayi. Dia kemudian turun ke dapur.
"Ad...ad...wake up ! We will be late to school !" Ujar Annur di depan bilik Adrayna.
"Ad...ad..." Namun tiada sahutan. Tombol pintu dibuka. "Aih, takde...pergi mana pulak dia ni ?"omel Annur.
Dia kemudian berjalan utk turun. "Eh, Ad kat mana ?" Tanyanya bila terserempak ngan Sera kat tangga.
Sera blurrr sesaat, "Oh, Ad ? Cuba kau tengok kat gim." Balas Sera.
Annur terus bergerak ke gim di tingkat tiga. Hurm, memang ada.
"Ad...kau buat apa ni, nanti lambat pergi sekolah. Cepat siap ! Dah solat ke tak kau ni...hishh" bebel Annur sejurus buka pintu.
"Uh..ya im going..." Balas Adrayna. Dia pon baru sahaja siap exercise.
♦️♦️♦️♦️
The Sha's Babes berhenti di hadapan DS. Muka masing-masing ketat dan sinis.
DS diam. Nak apa pulak dah minah-minah ni ? Rosakkan mood betullah !
"Puas ?" Soalan pertama yg keluar dari mulut Tasha. DS tak faham. Muka dikerutkan. Cakap bagi clear boleh tak, heishhh....
"Puas kau menggedik ngan pakwe kitorang ?!" Tanya Fasha pula kuat. DS semakin tak faham.
Jam ditilik, 7.14 a.m. ,semua pelajar yg datang sekolah tidak terus ke kelas. Malah berkumpul di dataran utk menyaksikan live show oleh TSB."Woi, kau pekak ke hah ?!! Tak tau nak jawab ke, atau memang betul korang menggatal ngan pakwe kami ?" Betty bersuara dengan suara lantang. Akibat suara yg dah macam tertelan mic itu, pelajar² yg berkumpul mula berbisik-bisik.
"Tak...yg kami tak faham kat sini sapa pakwe korang ?" Ujar Annur sehabis lembut.
"Cakap tu kasi clear skit boleh tak ?" Hayi bersuara.
"Tahnye, dengan salamnye takde, main terjah aje, kenal pakwe dia pon tak, ape kes brother ?" Sera menambah. Adrayna senyap jer, malas nk bergaduh. Takde mood. Always🙆
"Hey, kami ni sister bukan brother !" Marah Betty.
"Huh, do we care ? Bukan kakak kami pon !" Balas Sera.
"Pakwe kami KA bengap !!!" Lantang Fasha berkata. Sera dan Annur secara serentak menutup telinga manakala Hayi dan Adrayna menutup mata. Perit wooo...
"Oi, suara tu tak boleh kuat lagi ke ? Biar sampai Africa, tempat asal kau ?" Ujar Sera lagi dengan tangan yg masih menutup telinga.
"What ?!! Apa kau kata ?!!" Tanya Fasha marah namun ditenangkan oleh si leader, Isha.
"Kami cuma tanya pasal kau menggedik dengan KA, kenapa nak lari tajuk ? Takut budak-budak tahu ke ?" Bidas Isha. Dia melihat Adrayna. Namun Ad hanya diam. Isha senyum sinis.
YOU ARE READING
Dangerous Love
ActionKembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada yang tahu bahawa mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada yang tahu akan rahsia itu. Identiti diri disimpan rapi supaya tiada yang mengetahui. Dendam?! Ata...