Empat buah motorsikal berkuasa tinggi berhenti di sebuah banglo yg terletak di dlm hutan.
Rumah banglo ni warna coklat. Dua tingkat dan bilik bawah tanah yg seluas padang bola.
Empat org gadis berpakaian serba hitam berjalan masuk ke dalam dgn muka ditutupi mask.
Sedar akan kelibat mereka,semua penghuni yg ada dalam rumah tersebut segera beratur tak kira lelaki mahupun perempuan.
"Welcome home Demons'."ucap seorang perempuan bernama Izdhiha. Dia merupakan seorang yg amat dipercayai oleh Demons'. Umurnya sama ngan DS members,sekolah pon sekali tapi kelas lain. Dipanggil, Dee.
Demons' ?? Okay meh nk ckp bagi detail skit ye...
Demons' ni merupakan DS. Macam yg dh diberitahu, DS stand for Dangerous Shadow. Tp itu hanya nama samaran sbb taknak org tau siapa mereka yg sebenarnya. DS sebenarnya stand for Dark Shadow,kumpulan mafia yg digeruni ramai,tp org tak tau yg mereka ni mafia. Dalam kalangan pengikutnya,mereka dipanggil Demons'. Okay,jelas tak,kalau x jelas bagitau tau😉Demons' hnya menundukkan kepala tanda hormat.
"Macam mana dekat sini,okay ke ?"tanya Ann.
"Baik,takde masalah. Cuma..." Dee menghentikan percakapannya dan mengerling ke arah Rayn. Kebetulan Rayn sdg memandang ke arahnya jua.
"Ya ya. We know that too. Dont worry babe,"ujar Mai dgn tangannya dialunkan(?). Apa yg dorang maksudkan adalah ttg kes pencerobohan data tadi. Siasat punya siasat,hanya dlm beberapa jam je, DS dapat tau ttg pembelot tu tp belum kenal muka je.Tu pon atas gandingan dan usaha dua org hacker, Rayn dan Izz.
P/s :guys ingat balik tau watak tu🙃jgn pening pulak.hehe
"Semua dh berkumpul," tanya Izz tanpa nada.
"Dah Demons' !"jwb Dee.
"Okay,sit..."arah Izz. Semua anak buah hanya akur. Mereka semua memang dh tau akan sifat DS yg mengambil berat. Kadang diorang rasa segan bila DS teramat baik,contoh kalau suruh pergi rehat dari mengawasi musuh,kalau tolak kena marah. Baik kan😂
"Korang tau tak why kami dtg sini ?"tanya Mai. Sebaik shj Mai cakap macam tu,Rayn berjalan ke arah kanan dan bersandar pada dinding dgn tangan berada dlm poket. Mask masih x dibuka. Manakala member DS yg lain dh tanggalkan dh.
Tiba² seseorang mengangkat tangan.
DS jongket kening. "Yes.."tanya Mai lagi.
"Demons' pon duduklah dulu."
"Why ?"tanya Ann pula.
"Kami jadi segan pulak kalau Demons' tak duduk,baik kami berdiri sekali nga Demons'," kata anak buahnya itu dan yg lain mengiyakan.
"Alah,macam tak biasa pulak. Ingat ape tadi.."ujar Izz.
Anak² buahnya hanya sengih. DS ni sememangnya rapat dgn pengikutnya,tak kiralah luar negara ke dlam negara ke,mereka layan sama jer. Dan pengikut² nya pun tidak tersangat kekok bila nk berdamping dgn DS. And that's why,mereka sayang dan hormat DS.
"Ok. Dont play around. Lets start and be serious."kata Ann.
"Again,do you guys know why we're here?"tanya Mai sekali lagi.
"Noo..." Dee hanya diam. Memang semua tak tau,yg tau hanyalah Dee sorang je.
"Hurm. Actually,kami dpt tau yg ada musuh dlm selimut kat sini.."terang Izz mendatar.
"Dia tu dh buat something yg paling kami tak suka.."sambungnya lagi.
"Dan semua tau kan apa akibatnya kalau buat masalah dlm kumpulan.."sinis Mai.
YOU ARE READING
Dangerous Love
ActionKembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada yang tahu bahawa mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada yang tahu akan rahsia itu. Identiti diri disimpan rapi supaya tiada yang mengetahui. Dendam?! Ata...