Dalam masa yg singkat,DS mengerah tenaga utk mengemas villa yg dihadiakan oleh grandpa semalam.
Mereka buat awal² sbb lps ni boleh rehat. Senang. Diorang memang jenis yg x suka tangguh kerja. Menyusahkan.
Sedang asyik mengemas bahagian ruang tamu,seseorang bersuara.
"Haishh...apalah nasib badan,baru sampai dh kena buat kerja. Penat x hilang lagi dah kena sekolah..arghhh yape yini ?!! Keluh Sera.
Annur yg sedang membawa sedulang jus oren dan snek itu menjawab.
"Hurm,memang nasib pon. Dah korang,rest dulu. Dari pagi kita mengemas..penat oden,"kata Annur.
Mereka pon apalagi,kakyong dh bagi arahan terus shj rebah di atas sofa.
"Tp kan,korang x pelik ke kenapa tiba² kita kena balik,"tanya Hayi lalu meneguk jus oren air tangan Annur. Ermm,sedap..masam manis.
Ann dan Sera diam lalu mereka semua berpaling ke arah Ad yg sedari tadi hanya diam. Mereka pon pelik jgk,lps jer balik Malaysia,Ad jarang bersuara.
Adrayna yg rasa spt diri sdg diperhati teru shj mengangkat muka. Terangkat kening sebelah kiri bila lihat muka yg lain mcm tertanyakan sesuatu.
Sumpah nk gelak tp dia xde mood. Adrayna hembus nafas berat.
"Aku xtau. Mungkin ada something yg kita x tau tp org lain tau,"jwb Ad dgn ayat berbelit. Sememangnya ada sesuatu yg mengganggu fikiran dia.
Perasaan tidak enak ni mula hadi sesudah sampainya mereka di Malaysia semalam. Namun dipendam shj perasaan itu,dia xnk yg lain tau sbb mereka pasti akan risaukan keadaan diri dia.
🖤🖤🖤🖤
"Huarghhhh...."seseorang menguap panjang.
"Tutup mulut lah,x baik,"tegur Mukhris kpd Ian. 'haih,x senonoh betul'sambung Mukhris dlm hati.
Amir mengambil tempat di sebelah Uzzam yg termenung jauh.
"Pikir ape tu Zam. Kau ni,berapa kali aku nk ckp..kalau ada problem share ngan kitorang. Jgnlah pendam sensorang. Kitorang ada tempat kau nk luah,"bebel Amir.
Uzzam hanya diam x membalas. Sebenarnya,dia x dgr dan x sedar pon akan kehadiran Amir di sebelahnya.
"Dia x dgr tu Mir,"celah Ian.
Amir bengang dgn Uzzam,yelah dia punyalah bebel panjang(x pjg pon sbnrye)tp mamat ni x dgr. Hampeh betol lah mamat ni."Zammmm..."jerit Amir di tepi telinga Uzzam. Terkejut Uzzam dibuatnya. Nasib x latah,kang x psl² malu nnti. Uzzan pandang sebelah dgn muka berang.
"Kau kenapa?!"tanya Uzzam kasar. Yelah sape x terkejut tiba² ada org dtg n then jerit tepi telinga dia.
"Kau tu yg knp. Aku panggil 10 kali x nyahut,"balas Amir.
"X pyh kelentong lah Mir. Sekali jer kau panggil dia,mana dtg nya 10 tu,"celah Mukhris berlaku jujur.
Amir hanya sengih bila nampak Uzzam tgh pandang dia dgn mata yg tajam bak pedang. *Ayt aq😎
"Kau asal bro,ada prob ke?"giliran Ian bertanya.
"Xde apalah. Aku cuma teringat apa yg heboh kat sekolah tadi. Tu jer,"jawab Uzzam tenang.
"Pasal tadi..Dangerous Shadows?"tanya Amir.
FLASHBACK
"Eh korang tau tak,DS dh balik dari oversea,diorang akan sekolah sini nanti."tanya seorang perempuan kepada kawannya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dangerous Love
AksiKembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada yang tahu bahawa mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada yang tahu akan rahsia itu. Identiti diri disimpan rapi supaya tiada yang mengetahui. Dendam?! Ata...