PART 3

47 2 0
                                    

Hanya untuk bikin kamu kabak2 ... kalau la dup dap dup juga tu jantung kamu . Hahaha
Cerita ini mungkin saya akan update part 1 - part 4 sahaja ... selepas itu tiada sudah . Sebap cerita ini sis akan bukukan kio ... maafkan saya 😊

ANAK maafkan MAMA

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 3

      Selesai saja waktu sekolah ... tanpa membuang masa saya terus saja pulang kerumah . Sebap masih tergiang - giang tu amaran mama untuk saya kena siapkan pekerjaan dalam rumah , tapi apakan daya . Sekumpulan pelajar mendekati saya sebelum sampai kerumah ... saya hanya pasrah pasti ingin membuli saya macam biasa .

Erol -" Weiiii tidak adil ohh ko . Masuk lewat sekolah tidak kena bagi amaran sama cikgu . Betul - betul tidak adil ohhh ... kami lewat satu minit pun sudah kena bagi surat amaran . Ko memang sial bah , apa ba yang cikgu - cikgu bodoh tu tengok sama ko ni . Sudah la cacat . Puik  "

Muka saya diludah oleh si Erol . Sempat saya berdoa dalam hati kalau la saya diberikan kesempatan untuk melarikan diri . Tapi diorang kan ramai . Kemana saya harus pergi . Memang teruk saya dikerjakan . Baju sekolah saya dikoyakkan , kasut saya ditanggalkan dari kaki dan dilempar di atas lumpur ... rambut saya yang panjang itu dipotong sampai bahu . Saya sudah menangis , saya betul - betul hampir gila bila fikirkan nasip saya diperlakukan seperti itu . Dibuli , diejek , dan macam - macam lagi untuk menyakiti saya . Saya cuma takut jikalau saya tidak kuat hati menahan dari orang - orang seperti diorang ini . Bagaimana ka saya harus jalani kehidupan seperti orang lain kalau setiap hari saya diberikan ujian seperti ini ? Mampu ka saya ... tangisan saya juga tidak diperdulikan ...

Unknow -" Oiiiiii ...apa kamu buat tu? "

Saya sudah tidak bermaya ... badan saya berbekas - bekas pukulan dari kumpulan si Erol tadi . Saya sudah la tiada baju sekolah , hanya ini lagi baju yang saya ada ... apa patut saya buat . Pergi sekolah macam mana ? . Mama mana la mahu belikan saya baju lagi ... saya sudah risau tentang baju sekolah . Pedahal pada masa tu saya lansung tidak risau tentang keselamatan saya . Saya takut !

Unknow -" ko ok ka Angel? ... mandak ...?

Saya -" erkkk ...arhh saya ok bah ni . "

Ok kunun , pedahal air mata baru saja menitis ... saya tidak faham . Jahat sangat kah saya? Mahu saja saya dibunuh disitu ! Lebih baik seperti itu daripada terus - terus disakiti .

Unknow -" kasihan ko . Naaa ... guna ni untuk tutup baju ko yang koyak tu . Nama saya Ray . Saya pelajar baru dekat sini . Rumah ko dimana saya hantarkan , nanti tu pelajar tadi kejar ko nanti . "

Saya masih menundukkan kepala bila dia meletakkan jaketnya di bahu saya . Saya takut mahu bersuara , saya takut disalah ertikan . Lagipula saya tidak mengenali lelaki ini . Huuu terang - terang dia cakap nama dia Ray dan pelajar baru disekolah ini . Umm saya memandangnya dan menyambut huluran tangan dari dia ... walaupun terasa pelik sebap ini adalah pertama kali saya ditegur oleh lelaki .

Saya -" terima kasih tolong saya . Lain kali jangan tolong saya lagi . Tiada yang sukakan saya disini . Ko tidak kenal saya . Saya cacat semua orang tidak sukakan saya . Termasuk adik beradik saya . Dan pelajar - pelajar disekolah ini . Saya tidak mahu ko turut disalah ertikan oleh pelajar disini . Terima kasih sebap menolong saya . "

Tanpa menunggu jawapan darinya . Saya terus saja meninggalkannya disitu . Walaupun kaki saya sakit sebap ditendang dan di pinjak oleh geng si Erol tadi saya tetap gagahkan diri supaya sampai kerumah .
Bila saya sudah sampai dirumah . Mama sudah menunggu di depan pintu sambil memandang saya dengan tajam . Saya hanya menundukkan kepala tanpa menghiraukannya . Saya terus berlalu masuk di dalam stor , saya buka baju sekolah saya dan memandang baju sekolah saya dengan hati yang sakit , remuk .  " pa kenapa la hidup saya diuji seperti ini . Saya pun tidak mahu jadi seperti ini . Salahkah saya ? "
Saya menangis sendirian di dalam stor mengenang nasip yang saya hadapi .

ANAK maafkan MAMAWhere stories live. Discover now