TXT HOUSE

1.8K 126 57
                                    

"SELAMAT PAGI HIYONGG" nyanyi Hueningkai seperti ehsan di upin dan ipin. Badan Soobin digoncang kuat tanpa belas kasihan. Sudah banyak lagu dia jerit di telinga Soobin. Entah sudah pekak atau belum si Soobin itu.

"Kai jangan jerit-jerit! Taehyun nak buat magic show pun susah"

Hueningkai tidak mempedulikan Taehyun dan terus menjerit di telinga Soobin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hueningkai tidak mempedulikan Taehyun dan terus menjerit di telinga Soobin. Ya tuhan,kalau aku yang kena sah pekak sebulan.

"WUI WUI apa bising-bising ini ANEYY" kata Yeonjun dengan suara serak. Rambutnya sudah serupa sarang burung dan air liur basi masih melekat di tepi bibirnya.

"EWWW lap ah air liur tu.BUSUK" kata Beomgyu yang sedang melalui bilik Soobin. Dia membuat muka acah muntah dan terus menuju ke dapur,malas mahu melayan drama si ibu,bapa dan anak.

"YAH CHOI BEOMGYU KAU JANGAN MENGADA NAK MAKAN ROTI AKU!BUAT SENDIRILAH HONGOK"

"NAK JUGAK"

Yeonjun hanya menggeleng. Telinganya disumbat dengan penyumbat telinga lalu dia baring di atas katil Soobin.

"Seriusly hyung?do you want to sleep now?"

Yeonjun tidak membalas rintihan si maknae lalu tertidur sambil memeluk Soobin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeonjun tidak membalas rintihan si maknae lalu tertidur sambil memeluk Soobin.

"HEISH AKU TAK NAK KEJUT KORANG DAH" kata Hueningkai lalu keluar dari bilik itu dan turun ke dapur.

"Yow kembar"

Beomgyu dan Taehyun memberi pandangan membunuh kepada Hueningkai.

"SIAPA KEMBAR DIA?"kata mereka serentak. Mereka memandang satu sama lain.

"TAK PAYAHLAH ACAH SERASI"

"ELEH KAU PUN SAMA"

Hueningkai yang bingung mahu membuat minuman apa mendengar pergaduhan mereka berdua.

"Serasi?hah buat air sarsi ah" katanya lalu mencari pati perisa sarsi dan mula membuat air. Air sarsi duh pepagi buta ni.

"Korang ni pagi-pagi dah gaduh"kata Soobin sambil menguap. Yeonjun tetap memeluk Soobin disebelah.

"Ewwww gay"

"YAH" marah Yeonjun lalu membaling bantal ke arah Beomgyu. Beomgyu membalasnya lalu bermulalah perang bantal.

"HAHAHA TAK KENA WEEKKK"

"EEEE SIOTNYA!AMBIK NI"

Pintu rumah mereka tiba-tiba terbuka dan bantal yang Yeonjun baling terbang melintasi ruang tamu dan ke muka manusia yang berada di hadapan pintu.

"Seokjin hyung....ehehehe" kata Yeonjun tergagap-gagap. Yang lain hanya menunduk-nunduk meminta maaf.

"Haih pagi-pagi dah bertenaga korang ni. Jom sarapan!" Kata Seokjin sambil mengangkat plastik nasi lemak.

"WAH NASI LEMAK"

____________________

"So Yeonjun"

Yeonjun yang sedang makan itu memandang ke arah Seokjin. Nasi melekat di mulutnya kerana makan gelojoh. Eeee macam tak makan setahun dak ni.

"Macam mana jadi idol? Best tak?"

Yeonjun tersenyum bahagia. Ya,dia bahagia kerana dia mempunyai MOA yang sentiasa menyokong dia dan ahli lain.

"Kitaorang gembira sangat hyung,walaupun penat tapi berbaloi!" Kata Hueningkai. Taehyun dan Beomgyu pula hanya mengangguk-angguk dari tadi.

"Baguslah,makan sampai habis. Hyung balik dulu" pinta Seokjin lalu melambai budak lima ekor itu. Mereka hanya melambai balik dan sambung makan. Sedap sangat agaknya nasi lemak ni.

"Weh lepas ni manager-nim ambik kita kan?" Tanya Yeonjun. Semua mengangguk dan bangun untuk membasuh pinggan.

"Hmmmm siapa nak basuh pinggan ni?"

Semua memandang Soobin yang sedang menjilat jarinya. Semua tersenyum creppy.

"Soobin hyung"

"Wae?"

"BASUH PINGGAN HAHAHAHAHAHAH" Beomgyu,Hueningkai,Yeonjun dan Taehyun terus berlari ke bilik masing-masing. Soobin yang sedang menjilat jari itu terhenti.

"Haih apa nak jadilah ngan budak-budak tu. Yeonjun hyung pun" rungut Soobin. Tapi tetap je dia basuh pinggan tu. Kalau tak basuh nanti busuk umah ni.

PIN PIN

"KORANG MANAGER DAH SAMPAI TU" kata Soobin yang sedang mengikat tali kasut.

"WOI WOI SABAR!"

"HYUNG JANGAN MENYEMPIT KAT HALLWAY NI!"

"YAH TEPILAH!"

"SAPE KENTUT TIBA-TIBA NI BUSUK SIOT"

Mereka berempat tersepit di laluan keluar kerana tidak mahu mengalah. Soobin hanya mengangkat bahu.

Mereka semua sudah jatuh di atas satu sama lain. Hah tulah bersikap egois.

"BYE" kata Soobin yang berada di depan pintu. Mereka berempat bangun dan melanggar satu sama lain.

"EISH KASUT AKU"

"TEPIIIIIIIIIII"

"WOI PAKCIK KAU TUA BERALAH SIKIT"

"HYUKA!KAU PANGGIL AKU PAKCIK?!"

Pintu dibuka kembali oleh Soobin.

"Kalau lambat manager kita tinggal. Dia dah warning tu"

Mereka berempat bergegas keluar. Yeonjun mengunci pintu dengan kelam kabut.

"YAH WAIT FOR MEH!"

Jadi itulah morning routine lima ekor manusia yang bernama TXT

Komen and Vote my readersss
Itu memberi semangat dekat saya untuk terus update❤

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now