Splash! Soobin menyimbah air kepada Yeonjun dan Beomgyu yang pengsan.
"AAAAAAAA" jerit Beomgyu. Yeonjun yang sudah sedar memandang sekeliling.
"Aku....kat syurga ke?"
"Syurga kepala hyung" kata Taehyun pada Yeonjun. Yeonjun mengelipkan matanya beberapa kali.
"Hyung ni ok ke idok?" Yeonjun masih mengelipkan mata.
"AAAAAAAAAA"
Hueningkai,Taehyun dan Soobin terkejut mendengar jeritan Yeonjun.
"Eh eh kena rasuk ke hyung ni?" Kata Hueningkai risau. Taehyun sudah menyediakan sejambak(?)daun kucai dan air untuk direnjis pada Yeonjun.
"Yah apa ni?"
"PERGILAH KAU WAHAI SYAITAN" Taehyun merenjis air tepat di muka Yeonjun.
"Sudah! Aku tak kena rasuklah"
Beomgyu yang sudah bertenang memandang ke arah Taehyun. Dia meraung menangis lalu memeluk Taehyun.
"HUAAAAAA MAAFKAN BEOMGYU! TADI KITA PRANK AWAK. Kita menyesal sangat" makin erat pelukan Beomgyu. Hueningkai,Soobin dan Yeonjun sudah hilang entah kemana.
"Dah dahlah tu,Taehyun maafkan"
"JINJJA?YEYYY"
Taehyun dan Beomgyu tersenyum sesama sendiri. Drama ghei apakah yini?
"Dah dahlah berdramanya,pergi tido" arah Soobin yang menguap.
"Nae" jawab kedua-kedua mereka serentak. Kali ini mereka tidak memarahi satu sama lain malah hanya tersenyum. Eeee geli plak aku rasa😂
"Heish kembar kembar"
_____________________
"WALAUPUN HIDUP SERIBU TAHUN KALAU TAK SEMBAHYANG APA GUNANYAAAAAAA" nyanyi Yeonjun yang sedang menyidai kain. Kain dilibasnya sebelum disidai.
"Wuitt abang hencem sidai kain kerr" tegur salah seorang jiran perempuan.
"Eh tengah masaklah tak nampak eh?"
Jiran itu berdecit sebelum mendekati pagar. Yeonjun tidak mempedulikan si jiran.
"Abang encem ni wat pa sidai kain? Baik abang encem kawin ngan saya. Saya buleh sidai kain untuk abang" katanya sambil bermain jari. Kukunya digigit dengan muka yang comel.
"Eh dik,tahu tak apa beza adik dengan buah?"
Jiran itu menggeleng. Yeonjun ketawa kecil sebelum menyambung ayatnya.
"Dua dua sama manis" Yeonjun mengeyitkan mata ke arah jiran itu sebelum masuk ke dalam.
Jiran itu?
Sudah cair,terlompat-lompat macam orang gila.
_______________
"Eh eh anak dara manatah tiba-tiba nak goda I. Ingat boleh dapat ke?"
"Hyung wat ape membebel sorang?" Tanya Taehyun yang sedang minum. Air yogurt yang dibelinya semalam dituang lagi ke dalam cawan.
"Kau jangan layan jiran sebelah tu weh. Gatai nak mampuih!" Yeonjun merampas cawan dari tangan Taehyun lalu meneguk laju.
"HYUNG NI!"
Yeonjun tersenyum senget.
"Tuanglah lagi,tu pun kedek" Yeonjun terus mengorak langkah ke bilik air.
Ait takkan baru minum nak shi shi?
"Pesal rambut biru tu?" Tanya Soobin pada Taehyun. Air yogurt yang baru dituang Taehyun dicuri Soobin. Taehyun hanya boleh mengeluh.
"Awek sebelah goda dia. Hyung Taehyun nak tanyalah"
Soobin memandang Taehyun.
"Po dia?"
"Kenapalah manusia ni suka sangat duk mencuri orang punya harta benda. Sebab tulah si Trump tu nak wat sangat perang, sebab dah tak boleh nak berkongsi"
Hanya bunyi kucing yang sedang mahu menggoda kucing lain berbunyi diluar boleh didengari.
"Wuish aku minum yogurt je kot,tak payah sampai ayat deep kau bagi" kata Soobin. Cawan yang digunakan tadi diberi kembali kepada Taehyun.
"Iyapun,MINTAK IZIN" Taehyun melempar cawan ke dalam singki dan masuk ke dalam bilik.
DUMM
"Remaja biasalah begitu" kata Yeonjun yang datang membawa mop. Lantai dapur dimop sampai berkilat-kilat.
"Uish rajinnya hyung kita ni" puji Soobin. Yeonjun hanya mendengus.
"Eheh biasa! Sebab tu anak dara sebelah pun tergoda ngan aku" Yeonjun mengemop lantai dengan senyuman bahagia. Di dalam otaknya sudah berangan-angan mahu menjadi suami mithali.
"Yang penting bukan untuk menggoda,tapi niat mengemop lantai tu kena ikhlas hyung" ceramah Taehyun.
"Astagfirullahalazim aku insaf" kata Yeonjun berpura-pura pengsan. Soobin pula sudah hilang entah kemana..
__________________
"Kertas misi sape atas meja ni?"
Baru Beomgyu hendak mengambil kertas itu pintu tiba-tiba roboh dengan sendiri.
"WAHH PERANG!PERANG!"
"ANGKAT PINTU TU!"
Semua ahli TXT kecuali Beomgyu panik. Berlari ke sana sini,terlanggar kerusi,meja dan lain-lain.
"HYUNG! Tu Namjoon hyunglah!" Jerit Beomgyu. Namjoon yang berada di hadapan pintu tersengeh.
"Nam-WEH PESAL PINTU NI ROBOH?" Tanya Yoongi. Jin, Jimin,Jungkook yang sedang mengangkat barang terjatuhkan semua benda.
"Bapak ah hyung JJANG!" Kata Taehyung. Jhope pula sudah berada di dalam rumah menyapa semua ahli TXT.
"Yah jiran sebelah 50KM dari rumah saya! Pehal kecoh-kecoh ni?"
"Err cik ni-"
"OH MY GOAT ENCIK BITIYES?" Jiran tersebut sudah pengsan di tengah-tengah jalan.
"Err sekarang macam mana?" Tanya Taehyun. Beomgyu hanya mengangkat bahu.
"Angkat dia ketepi nanti dia sedarlah" kata Namjoon. Beomgyu dan Taehyun mengangkat jiran itu di hadapan rumah mereka.
"Ok jom masuk you gaiss" kata Seokjin. Anak-anak TXT hanya mengikut kata seperti orang yang disorongkan bantal.
"WEH ADA ULAR!" Jerit Jhope dari dapur.
"WEHVLAUSHWUSHHSJHEHEV"
"ULARRRRRRR"
"HAUSGSGSUUSGSHAAAAAAAAAAAAA"