E

385 50 17
                                    

Bighit Ent

Beomgyu yang baru keluar dari tandas mencari ahli kumpulannya. Peluh hasil mencuci tandas dilap dengan senang hati.

"Aik? Mana peginya diorang? Takkan dah balik?" Jam sudah menunjukkan pukul 12 malam jadi sudah tiada orang di dalam bangunan itu.

"Yeonjun hyung!? Soo-" tiba-tiba salah satu lampu berkelip-kelip.

"WEH KORANG JANGAN BERGURAU" Beomgyu sudah takut. Bulu romanya sudah naik.

Bahu Beomgyu dipegang seseorang. Dia menjerit sekuatnya.

"HEY HEY NI JIMIN HYUNGLAH!" Beomgyu berhenti menjerit dan memandang Jimin yang berpeluh.

"J-j-jimin hyung...hiks Beomgyu takut"

Jimin ketawa dan memeluk Beomgyu.

"Ish takde papelah. Jom kita balik"

Kaki Beomgyu masih terketar akibat terkejut. Jimin membawanya ke tempat letak kereta.

"Jom naik kereta hyung. Kamu dah makan ke belum?" Beomgyu menggeleng. Jimin ketawa dan membawa kereta ke Mcdonald.

_______

_
_
_
_
_
_
_















"MACAM MANA NI KORANG!" Yeonjun sudah satu jam ke hulu ke hilir. Tak pening ke dia?

"Hyung ni rilek ah. Maybe dia gi membuang sampai sejam" kata Taehyun untuk menyedapkan hati Yeonjun dan hatinya. Mana dia tak risau kalau kembar dia yang hilang.

"Kenapa dia tak angkat phone?BEOMGYU KITA HILANG WEH BEOMGYU!" Badan Soobin digoncang Yeonjun. Hueningkai pula hanya menjadi pemerhati.

"Hyung sabar hyung" Taehyun memberhentikan Yeonjun. Mereka semakin panik kerana sudah lewat malam.

"Beomgyu dah balik"

Semua kepala tertumpu ke arah pintu utama. Beomgyu masuk dengan senyuman yang lebar dan selamat.

"Kenapa se-"

"CHOI BEOMGYU" Keempat-empat mereka memeluk Beomgyu seerat- eratnya.

"TAK BOLEH NAFASLAH HYUNG"

"Jap Hyuka bau mcd" kata Hueningkai. "KAU GI MCD TAK AJAK EH"

"ISH TU TAK PENTING! Yang penting Beomgyu ok" kata Yeonjun. Sudah bercurah-curah air matanya.

"TAPI DIA MAKAN MCD. HYUNG PEGI NGAN SAPE TADI?" Tanya Hueningkai. Beomgyu tersengeh.

"Dengan Jimin hyung. Ohohoho" Beomgyu ketawa dengan nada sarkastik. Muka Hueningkai berubah geram.

"Sabar Hyuka. Nanti arnab comel tu lanja kau mcd" Kata Taehyun. Soobin yang dari tadi asyik diguna pakai hanya pasrah.

"Kenapa aku"

"Dah jomlah kita tidur. Esok ada practice" kata Yeonjun. Semua sudah menguap sakan.

"Goodnight"

"Night"

___________________

"Hah bagus korang cuci tandas semalam. Bersih,suci,murni" puji Pdnim. Mereka berlima tersengeh suka. Masing-masing pakat kembang semangkuk.

"Hah, korang boleh bersurai. Jangan buat perangai lagi kalau tak tahulah saya nak buat apa" kata Pdnim. Mereka mengangguk dan keluar dari pejabat Pdnim.

"Nasiblah kita tak lambat pagi ni"

"Tulah kau Beomgyu, sapa suruh hilang?" Kata Taehyun. Air mineral yang dibeli diteguk.

"Eh! Korang yang tinggal Gyu ingat tak?" Mereka semua beracah lupa dan menukar topik.

"Ceh, tapi kau pergi makan dengan Jimin hyung" marah Hueningkai. Mereka saling berlawan pandangan.

"Heyy! Ada sesiapa seru saya tadi?" Kepala Jimin muncul disebalik pintu. Mereka berlima dengan cepat bangun dan menunduk hormat.

"Ish, tak payah nak berformal sangat" Jimin tersenyum. Dibelakangnya terlihat Taehyung sedang bermain telefon.

"Tae! Jangan asyik main phone boleh tak?" Jimin merampas telefon jenama Iphone itu dari Taehyung.

"Alah aku dah nak menang dah level tu"

Budak-budak dream hanya diam. Awkward pulak tengok diorang ni gaduh pasal phone.

"JIMIN! TAEHYUNG! KORANG NAK MAKAN KE TAK SEBENARNYA NI?"

Dengar sahaja pasal makan, terus berlari pecut mereka berdua. Namjoon menggeleng dan sempat menghadiahkan senyuman berhiaskan dimple pada TXT.

"OH MY GOD! I CAIR" kata Yeonjun. Dia mengacah sakit jantung dan pengsan.

"Berapa lama hyung nak pengsan? Kitaorang pun nak gerak pergi makanlah" kata Taehyun lalu meninggalkan Yeonjun yang masih terpinga.

"EH TUNGGULAH WEH!"

________

"Mamak! Nasi goreng kampung telur mata satu dengan Milo air dinosour du du du satu!" Order Yeonjun. Yang lain sudah mengorder makanan yang diingini masing-masing.

"Yeonjun hyung, Taehyun dengar hyung ada usaha membina ABS"

"Seriuslah hyung?"

Yeonjun mengangguk dengan penuh bangganya. Ya tuhan, kita ni jangan riak kang kena karma tak ke menyesal?

"Semalam aku tengok cermin and nampak ketul-ketul kat perut. WOOO SEKSI SIA- AHHH" kerusi yang diduduki Yeonjun patah secara tiba-tiba. Kan dah cakap jangan riak. Tulah degil.

Mereka memandang sekeliling mencari kelibat God of destruction,Namjoon tapi tiada.

"Taehyun, kau bau something tak?" Tanya Soobin.

Taehyun berkerut. Bau? Bau kentut?

"Bau cinta kita ACIA" Soobin ketawa suka. Taehyun menjeling lelaki itu.

"Suka ah tu hyung. Hyung jangan nak berghei nanti kena tangkap baru tau"

Soobin berhenti ketawa. Sampai keluar air matanya.

"Alah hyung gurau je"

"Aku jeles" kata Yeonjun. Dia masih berada dibawah kerana malu. Soobin tersenyum pada Yeonjun.

"Alah hyung, cinta kita pun masih berputik di pokok hatiku" lagu tiktok yang popular berbunyi dibelakang. Alah lagu cute tu.

Yeonjun cair dibawah meja.

"Gila" kata Taehyun. Dia hanya memerhati dua ekor setan ghei itu sedang bermain centa. Sorang atas kerusi sorang bawah meja.

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now