1.1

396 49 14
                                    

"YAH HUENINGKAI ANAK LELAKI NABIL! KESINI KAU" jerit Yeonjun. Dia memandang pinggan yang penuh di dalam singki.

"Kenapa hyung?"

Yeonjun menjeling Hueningkai.

"Harini giliran siapa basuh pinggan?"

Hueningkai menggaru kepala.

"Taehyun?"

Yeonjun mengetap gigi. Mulutnya hendak dibuka sedia untuk membebel.

"HARINI KAU BASUH PINGGAN,JADI KENAPA TAK BASUH?! BUSUK TAU TAK?!" Hueningkai memandang ke bawah. Tidak berani mahu melihat muka Yeonjun yang bengis.

"Err, Hyuka basuh sekarang jugak" terus dia memakai sarung tangan dan mendekatkan diri dengan singki.

"Haih, sorry Hyuka" Yeonjun meminta maaf dan berlalu pergi. Taehyun dan Soobin yang memerhatikan semuanya tadi menggaru kepala.

"Piyed kot"

"Weh dia bukan keturunan sajat" kata Soobin. Taehyun mengangkat bahu.

_____________







"HAH AKU SYAK KAULAH WEREWOLF" kata Beomgyu. Mukanya tampak yakin dengan tuduhan melulu beliau.

"TAK AKU SYAK YEONJUN" kata Taehyun. Soobin mendepakan tangan di hadapan muka mereka berdua.

"Aku syak dududududu aku syak" nyanyi Soobin dalam irama lagu Baby Shark.

"Ok,semua boleh turunkan kepala ke bawah" kata Hueningkai. Mereka semua menjeling satu sama lain sebelum menurunkan kepala dan menepuk lantai.

"Ok,werewolf boleh pilih nak bunuh siapa" werewolf menjalankan tanggungjawabnya dan memilih seseorang.

"Doktor pula boleh pilih seorang untuk diselamatkan"

"Ok, malam sudah berakhir" Hueningkai menyembunyikan senyumannya.

"Werewolf telah membunuh Taehyun"

Taehyun menghentak kaki.

"ISH YEONJUN HYUNG" Yeonjun menggeleng.

"Bukan hyunglah" dia dengan ketara menunjuk ke arah Beomgyu.

"Ok, malam sudah bermula" semua tundukkan kepala ke bawah dan mula menghentak lantai.

"Kompem kalahlah manusia" kata Hueningkai pada Taehyun.

"Ish, bagilah harapan sikit"

"Ok,malam sudah berakhir. Semua boleh memilih siapa yang anda syak sebagai werewolf"

Soobin dan Yeonjun menunding jari ke arah Beomgyu. Mereka mula memberi alasan kenapa Beomgyu patut dibunuh.

"Jadi adakah Beomgyu seorang werewolf?" Taehyun, Soobin dan Yeonjun mengenggam tangan mereka dengan kuat.

"TAHNIAH MANUSIA TELAH MENANG"

Mulalah BGM We are the champion dimainkan dikepala masing-masing. Bagaikan kemenangan olimpik mereka semua berpelukan, bersujud di lantai

"Alah tak payahlah over sangat pun" kata Hueningkai. Loceng pintu mereka berbunyi.

"Sape pulak tu?" Taehyun pergi membuka pintu.

"Package untuk encik Soobin" Soobin segera menuju ke arah posmen itu.

"Terima kasih ye" dia mengsign pada tempat yang disediakan dan menutup pintu.

"Hyung beli barang tak gitau Hueningkai pun" Hueningkai membuat mulut itik. Soobin ketawa.

"Alah,haritu hyung lupa nak bagitau"

ᴛxᴛ ʜᴏᴜꜱᴇWhere stories live. Discover now