Chapter 2 : TAPOPS Kena Serang Lagi?!

600 33 40
                                    

Gambar atas tu takde kena mengena dengan chapter ni. Tu Italy, abai je. Saje je letak. Kepada sesiapa yang baca dan comment, terima kasih! Ingat tau, ada sikit darah dalam cite ni.

Di pagi yang indah, anginnya bertiup dan suasananya yang aman. Aman apenya! TAPOPS kena seranglah!! Boboiboy dan kawan-kawannya bergegas menaiki kapal angkasa apabila mendapat signal SOS (Bukan sos cili tau😂. Jangan jadi macam Captain Papa tu.) daripada Kokochi. Ochobot menggunakan kuasa 'teleport' dia tu terus ke stesen TAPOPS.

Boboiboy : Fang! Siapa serang stesen TAPOPS?

Fang : A-aku pun tak tahu.

Yaya dan Ying memeriksa komputer dan melihat CCTV di stesen TAPOPS. Mereka dah jumpa sesuatu.

Yaya : Korang!

Boboiboy : Kenapa ni Yaya? *lari ke arah Yaya*

Ying : Tengok ni. *tunjukkan video*

Video tu terpapar di screen yang besar. Di dalam video tu, ada dua bayang masuk ke dalam tempat tu. Salahsatu bayang tu berbadan besar dan satu lagi seperti seorang remaja biasa. Muka mereka masih lagi kabur.

Gopal : Apa tu?! Hantu ke?! *sorok belakang Boboiboy*

Boboiboy : Diorang ke yang serang stesen TAPOPS?

Yaya : Ya, tapi tengok apa jadi lepas tu. Saya tak sanggup tengok... *tutup muka dengan tangannya*

Ying pun pandang ke bawah. Mereka sambut tengok video tu. Ada seorang pekerja TAPOPS, alien mop, lari kearah dua orang tu dan bercakap sesuatu kepada mereka. Alien yang besar tu kata sesuatu kepada budak sebelahnya dan budak tu angguk. Dalam sekelip mata, budak tu mengeluarkan katananya dan-

All : *gasp* *mata terbeliak*

Darah menitis daripada tangan kiri alien mop. Budak tu sepak dia sampai alien mop tu terbaring atas lantai. Mereka biarkan alien tu dan sambung jalan ke hadapan.

Fang : K-kejamnya..

Boboiboy : Kita kena tolong diorang! Captain Papa! Gopal! Korang tolong jaga kapal angkasa ni tau. (😂😂Saya terlupa pulak pasal Captain Papa. Anggap je dia tu ada sejak awal lagi.)

Gopal : Nasib baik aku tak kena pergi sana.

C. Papa : Kebenaran pun sama.

Mereka kecuali si pengecut dua orang tu berlari secepat yang mungkin untuk menyelamatkan stesen TAPOPS. Ying ternampak alien mop tadi, terus lari ke arahnya dan pergi memeriksa nadinya. (Alien ada nadi ke?)

Yaya : Ying, dia okay ke? *risau*

Ying : *hembuskan nafas tanda lega* Dia masih lagi hidup, cepat tolong rawat dia.

Yaya : Ya!

Boboiboy : Korang uruskan dia, aku dan Fang akan uruskan diorang.

Yaya : Nanti kami datang!

Boboiboy : Terima kasih, Yaya.

Fang : Boboiboy! Cepatlah!

Mereka berlari dan berlari sehingga nampak alien besar tu memegang leher Captain Kaizo yang pengsan dan mengangkatnya ke atas. Di dalam bilik tu juga, Laksamana dan Komender terbaring atas lantai tidak sedar kan diri.

??? : Aku kata mana Transbot hah?!!

B & F : Captain Kaizo!!!

??? : Ada lagi ye....

Boboiboy : Kau tak guna!! Boboiboy Halilintar!

Boboiboy dengan marahnya menyerang alien besar tu dengan pedangnya tapi di hentikan oleh remaja perempuan yang bersama dia tadi dengan katananya. Perempuan tu berambut panjang, cara pemakaiannya seperti lelaki. Ni perempuan yang sama kat chapter 1. (Nanti saya lukis, kalau rajinlah.)

Fang : Boboiboy! Jari jemari bayang!

Serangan Fang menyebabkan katana perempuan tu tercampak jauh-jauh. (Aimi : Jauh ke ruang angkasa sampai masuk lohong hitam. Ame(oc) : Author-san. Serious lah sikit. Aimi : Y-yelah...) Ini peluang untuk Boboiboy menyerang balik pada perempuan tu sehingga dia terbaring atas lantai.

Boboiboy : Siapa kau?! Dan apa yang kau nak hah?!!

??? : Nama aku Muahaha. (Cadangan daripada adik saya😂)

Krik... Krik... Krik...

B & F : Pfft! Ahahahahahaha! *gelak tak ingat dunia*

Muahaha*pfft..* : Apa yang lawak hah?!

Boboiboy : Ahaha.. Muahaha? Ada ke nama macam tu?

Muahaha : Mak aku yang bagi nama macam tu! Nak buat macam mana!

Tiba-tiba, katana terbang dari mana entah tercocok pada dinding, dah lah di antara Boboiboy dan Fang pulak tu. Boboiboy dan Fang terdiam dan badan diorang terbeku. Mereka toleh ke arah katana terbang tu. Nampaknya perempuan tu yang baling.

Muahaha : Bagus. *smirk* Sebelum Kuro di sana kerjakan korang berdua, di mana Transbot hah?!

Fang : Kenapa kau nak Transbot?

Muahaha : Kenapa aku nak? Aku nak kuasa yang terkandung dalam Transbot!

Boboiboy : Kuasa menyembuh mental yang kau kata ke Fang? *bisik kepada Fang*

Fang : Ye kut. *bisik balik* *tanya* Maksud kau kuasa daripada pemilik asal Transbot ke? Kami scan Transbot dan tiada apa-apa tenaga pun dalamnya. Lebih baik kau balik jelah!

Muahaha : Aku tahu kuasa tu dah x de dalam Transbot tapi aku tahu pemilik seterusnya!

Fang : *gasp* Jadi kau nak-

Muahaha : Kuro.

Sebelum sempat Fang habiskan ayat dia tu, Muahaha menyampuk. Kuro angguk tanda faham dan terus serang Fang. Serangannya terlalu laju sehinggakan Fang tidak sempat untuk mengelak dan menyebabkan lengan kirinya berdarah.

Boboiboy : Fang! Tak guna kau!! Pedang halilintar! Gerakan halilintar!

Boboiboy bergerak lebih pantas daripada Kuro dan menyerangnya bertubi-tubi tapi tetap dapat dielak. Kuro menyepak kaki Boboiboy dan terjatuh. Dia memegang kepala Boboiboy yang membuatkan Boboiboy meraung kesakitan dan berubah semula ke rupa asalnya.

Boboiboy : Aaahh!! 'Pelik.. dia cuma pegang kepala aku tapi kenapa sakit sangat ni?'

Fang : Boboiboy! Apa yang kau buat?!

Muahaha : Tengok jelah.. *smirk*

To be continue... Saya nak buat panjang lagi tapi dah 800 patah perkataan dah, sambung lain kali lah. Saya nak tidur awal sikit esok kena bangun awal. Baru nak beli baju sekolah. Tapi sekarang ni dah pukul 1, dah lambatlah kan? Tolong comment tau! Ciao~

Ame(oc) : Terikut Italy ke ni~

Aimi : Diam jelah!

You're... [Boboiboy AU] 《Complete》Where stories live. Discover now