Chapter 19 : Bersama

209 17 1
                                    

Hey~ Hiraukan je lagu atas tu! Saje letak. Teringat lagi masa kecik-kecik tengok cite ultraman! Tapi kan... Tak tau kenapa saya rasa nak nangis bila tengok video atas tu!!

Boboiboy tercedera teruk dan melihat kejadian di depan matanya seperti mimpi buruk. Ain yang lemah berada dalam genggaman Muahaha. Ochobot juga tidak boleh bergerak lagi disebabkan perangkap yang dibuat oleh Muahaha. Boboiboy menjerit nama mereka dengan kuat.

Muahaha : Akhirnya, aku dapat kuasa ni!!! *guna ochobot untuk mengambil kuasa Ain*

Ain menjerit dengan kesakitan apabila cahaya terang berwarna hijau, sepertinya kuasanya keluar dari badannya dan masuk ke dalam Ochobot. Muahaha senyum dengan jahatnya dan melepaskan Ain menyebabkan Ain jatuh ke lantai. Ain melihat Boboiboy dengan pandangan yang sedih dan cuba mencapai tangannya pada Boboiboy tetapi tangannya juga jatuh ke lantai. Boboiboy yang ingin memegang tangan Ain, mengecilkan anak matanya apabila melihat adiknya menutup matanya dan berhenti bergerak.

Boboiboy : A-Ain... Ain!!! AIN!!!!!!!!

Dan semua jadi gelap......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Boboiboy terbangun daripada tidurnya dan cuba bernafas dengan tenang. Dia melihat persekitarannya, iaitu bilik tidurnya. Di rumah Tok Aba.

Boboiboy : Mimpi rupanya....

Boboiboy melihat tangannya dan menggenggamnya.

Boboiboy : Aku tak akan biarkan perkara itu terjadi.

#########################

Boboiboy mengetuk pintu beberapa kali and dijawab oleh suara dari dalam untuk dia masuk. Boboiboy masuk ke dalam bilik itu dan nampak Ain masih lagi berehat di atas katil dalam keadaan duduk.

Boboiboy : Ain tak apa-apa?

Ain : Dah banyak kali abang tanya soalan tu. *mengeluh* *tersenyum* Ye, Ain tak apa-apa.

#Boboiboy P.O.V#

Sudah 3 bulan berlalu sejak kejadian itu... Setelah Ain sembuh sepenuhnya, kami mintak untuk pulang ke bumi semula. Berita bagus, Komender benarkan kami untuk pulang tapi dengan ade bodyguard untuk Ain jika Muahaha datang serang lagi. Bodyguard tu Abang Kas- Er.. Maksud aku Kapten Kaizo.

Ain..... semakin lama, semakin tersenyum macam dulu. Bagi aku... itu merupakan hadiah yang paling berharga. Aku ingat lagi muka Ain masa dia berada di TAPOPS... Ain tak tunjukkan ekspresi yang aku ingat... Muka yang ceria dan seperti keibuan itu... Tapi, sejak pulang ke bumi ni, Ain mula tersenyum semula. Itu buat aku gembira sangat. Lagi-lagi Tranbot. Ah ye. Transbot pun ikut sekali. Aduh... malu pulak bila ingat dia tu merayu kat Laksamana sebab nak ikut sekali. Transbot Transbot.

Tapi kan. Aku gembira. Bila tengok Ain dan Transbot bersama, teringat masa kecik-kecik.. Masa Ain mula-mula jumpa Transbot.

Tok Aba gembira sangat bila dengar yang Ain nak pulang. Mula-mula atok sedih bila tahu apa yang Ain lalui tapi Atok cuba jadi positif! Dia kata 'Perkara yang lepas biarlah lepas. Yang pentingnya masa sekarang untuk masa depan yang cerah.' Atok memang hebat. Ain terus peluk Atok lepas dengar nasihat tu.

Ain kata... Dia dah tak dapat dengar suara Kuro kat dalam kepala dia.... Mungkin Kuro dah takde... Tapi Ain selalu kata yang Kuro akan selalu berada dalam diri dia. Kuro, kalau kau ade sekarang ni, aku nak berterima kasih sebab selalu jaga Ain.

You're... [Boboiboy AU] 《Complete》Where stories live. Discover now