Bab 26: Ingatan pulih

22 2 0
                                    

Kinta membawa masuk Yong ke dalam rumah. Mulut Yong di seletip supaya dia tak menjerit.

Lalu mereka berlima menjelma untuk mulakan siasatan. "Weh Kinta, macam mana ni?" Soal Iqbal.

"Aku rasa Dayang kena brainwashed lah." Kata Momo. "Hmm, betul jugak tu. Dia tak ingat apa-apa. Dah lupa daratan dah." Kata Ryuta pula.

Yong dari tadi meronta-ronta untuk lepaskan diri tapi tak berjaya pun. Tiba-tiba Yura meraba kepala Yong. "Hoi, kau buat apa pegi raba kepala dia?" Marah Iqbal. "Aku nak check la. Mana tahu ada apa-apa ke."

Akhirnya dia dapat rasa ada sesuatu melekat dekat bahagian telinga Yong. Disebabkan Yong pakai tudung yang jenis takde awning, Yura terpaksa menyelitkan tangannya untuk ambil benda yang melekat pada telinga Yong.

Yura tarik benda tu. Ia merupakan cip kecil yang boleh mempengaruhi otak. Selepas ditembak dengan pancaran cahaya brainwashed. Nad melekatkan cip tersebut pada Dayang supaya ingatannya tidak kembali.

Dayang yang meronta-ronta hendak lepaskan diri terus pengsan.

"Cip ni kot yang buat dia lupa diri." Kata Yura. Kinta mengambil cip itu dari Yura dan menghancurkannya dengan sekali genggam.

"Mungkin benda ni benda yang sama ada pada tiga orang yang berkumpulan dengan mamat jahat tu. Aku still tak tahu nama dia apa." Kata Iqbal. Dia maksudkan Ron.

"Habis tu, si Dayang ni macam mana? Takkan nak biar je. Karang dia bangun, dia ingat kau rogol dia pulak." Kata Jiku pada Iqbal. Yura mencelah. "Tulah pasal. Nampak menyelerakan jugak dia ni." Korang jangan jadi otak kuning macam Yura ni tau.

"Hoi, kau ni otak kotor sangat ke ape?" Marah Iqbal. Selepas itu, makhluk berlima masuk ke tempat mereka. Iqbal mengangkat Dayang ala bridal style dan bawa dia ke katil biliknya. Iqbal pula tidur di ruang tamu. Pada malam itu.

"Aduh, esok confirm macam-macam soalan dia tanye. Nasib baik esok cuti." Keluh Iqbal.

Bersambung.....

AceOnde histórias criam vida. Descubra agora