Stay 13

1.8K 45 4
                                    


POV Elviana

JARUM jam menuding ke angka 11.30 malam. Dia menyelak langsir tebal lalu menghalakan pandangannya ke luar tingkap yang berjeriji. Bulan mengambang penuh. Bunyi serangga malam juga tidak kurang hebatnya, bagaikan gembira kerana bumi diserami cahaya bulan. Dari tasik yang luas terbentang, suara katak juga sesekali menyapa telinganya. Malah, dia sudah melakar satu niat jahat di hatinya,niat yang sangat berbahaya sehingga menutup laluannya ke syurga.

Dia menghalakan matanya ke laci meja solek. Tidak ada sesiapa pun yang tahu kan niatnya. Dia menyembunyikan sebilah pisau yang cukup tajam,yang bisa sahaja memutuskan urat nadi seterusnya menamatkan riwayat sesiapa saja.
Dia tak sanggup melihat gadis idamannya dengan orang lain.Dia tidak sanggup!

Dia mengeluarkan telefon dari poket seluarnya lalu menghantar pesanan kepada orang upahannya untuk menculik Farah Khan.

"Hello Zack, aku ada kerja baik untuk kau. Nanti aku hantar satu gambar perempuan ni and kau kidnapp dia. Tapi kau jangan apa-apakan dia . Just kidnapp jer. Pastu kau letaklah dia dekat tempat lama, yang tiada orang and then kau hantar location dekat whatsapp aku. Nanti pasal bayaran kau jangan risau, aku kasi tiptop punya. Asalkan kerja kau selesai dulu. Faham tak?"

"Okey boss. Aku akan urusan ikut kemahuan Miss Boss". Lalu meletak genggaman telefon miliknya.

TING~

Nah, perempuan yg ko kena kidnapp. Apa-apa nanti ko kasi tahu aku!
3.14 pm ✅✅

Zack: Baiklah boss

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Zack: Baiklah boss.
3:16 pm ✅✅

POV FARAH

Sebaik sahaja class yang dihadirinya tamat, Farah bergegas menuju ke keretanya. Dia menghayun langkah dengan telefon bimbit dikepitkan ke telinga. Dia menghubungi Hania di rumah untuk bertanya khabar. Kerana Hania demam sebab itu Hania tak pergi kolej hari ini. Apakah kurang dah demamnya, ataupun sebaliknya? Malangnya panggilannya tidak bersambut. Mujurla jarak di antara kolej dengan rumahnya tidak terlalu jauh. Lima belas minit macam tu. Semasa kehendak memasuki laluan ke rumah Hania. Sebuah kereta Jep hitam yang berhenti di bahu jalan, secara tiba-tiba sahaja bergerak masuk ke arah jalan raya dan menghimpit hingga ke keretanya.

Thud!

"ALLAH!"

Farah sempat menjerit ketika keretanya tidak sempat mengelak daripada menghentam sisi kanan belakang kereta itu. Kepala dia turut terhantuk di string keretanya.

Dia tidak dapat berfikir apa-apa ketika itu dek terlalu terkejut. Badan dan kepalanya terasa perit dan sakit kesan hentakan yang agak kuat. Untuk seketika dia terbaring menahan kesakitan yang dialami olehnya.

Dia nampak seorang lelaki berbaju biru tua berbadan sado yang dipenuh banyak tatoo melompat keluar dari belakang kereta hitam tadi lalu segera berlari ke arahnya lalu mengeluarkan sebilas pisau kepadanya.

Pada mulanya dia menyangka yang lelaki itu ingin melihat keadaannya,tetapi kemudian dia terasa sesuatu yang tidak kena dengan cara lelaki itu merenungnya.

Stay!Where stories live. Discover now