Chapter 1

138 6 0
                                    

Cast:Baca dekat my description kalau nk tahu watak2nya.

Cerita ini mengisahkan Haris  iaitu seorang pelajar yang skema dan tiada status dan Lisa iaitu seorang pelajar yang kaya,popular dan cantik di sekolahnya.Hubungan mereka sangat susah untuk diterima oleh semua orang yang rapat dengannya terutama sekali ayahnya yang merupakan seorang Presiden yang sangat kaya.

Pada suatu hari,Haris datang ke Sekolah Menengah X sebagai pelajar baru.Dia berpindah disebabkan berpindah di kawasan baru dan keluarganya mahu pergi ke sekolah yang berdekatan dengan rumahnya.

Ramai pula orang yang memandang dia dan mengatakan "kau tak patut datang ke sekolah ini kerana kau skema dan miskin". Haris terkejut kerana di sekolah ini ramai sangat yang berlagak dan sombong.

Kemudian,Haris masuk ke dalam kelas dan dia kagum dengan kecantikan
Lisa.Lisa marah dan menyuruh Haris supaya keluar dari sekolah ini.Haris sangat terkejut kerana dia tidak sangka yang Lisa seperti pelajar-pelajar lain di sekolah ini.

Haris juga berkata "aku tahulah yang aku ini skema dan miskin tapi tak yah lah pandang rendah dengan aku".

Lisa sangat terkejut kerana ada orang yang berani meninggikan suara dengan dia.Lisa secara tiba-tiba berasa yang Haris ini seorang yang menarik.Tetapi Lisa belum jatuh cinta dengan Haris.

Selepas itu,tibalah waktu rehat dan semua pelajar terburu-buru untuk pergi ke kantin dan berebut.

Lisa sudah beratur untuk mengambil makanan dan minuman lalu dia ternampak Haris sedang makan seorang diri di kantin.Lisa berasa kasihan dengan Haris dan lalu dia duduk di tempat Haris.Haris hairan kenapa Lisa duduk di tempatnya sedangkan dia mempunyai ramai kawan.

Tiba-tiba Afwan pergi ke meja mereka dan terkejut kenapa teman wanita dia duduk dengan lelaki lain.Afwan marah dan cemburu lalu dia menarik tangan Lisa untuk meninggalkan kantin.

Setelah mereka berdua meninggalkan kantin tercetuslah salah faham dan pergaduhan antara mereka.Afwan pula menyalahkan Haris kerana menyebabkan pergaduhan antara mereka berdua.

Afwan sangat mencintai Lisa dan menganggap dia sangat penting baginya.

Bersambung...

-Don't forget to follow,vote,comment & share.
-Tqsm ❤
-Love you 😍

Hot Love ❤ (Short Story)Where stories live. Discover now