1 : Old grave

396 68 16
                                    


One, two, three They coming for you...

Nak dijadikan kisah, pada pukul 8:30 malam bertepatan dengan malam Jumaat ada kelas tambahan yang dibuat oleh Miss Maria bagi subjek Bahasa Inggeris untuk murid-murid Tahun 6 Satria. Awqad salah seorang murid yang memang terkenal dengan perangai syaitan melebihi jin, memang confirm ada sahaja ideanya untuk mengenakan orang yang hadir ke kelas tambahan itu bersama kawan karibnya, Razzak.

 Awqad salah seorang murid yang memang terkenal dengan perangai syaitan melebihi jin, memang confirm ada sahaja ideanya untuk mengenakan orang yang hadir ke kelas tambahan itu bersama kawan karibnya, Razzak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sekolah dia berada hampir dengan rumahnya jadi persiapan awal telah dibuat. Rancangan gilanya itu sudah bermula dari seminggu yang lalu. Kuburan tua yang sudah lama tidak digunakan itu yang akan menjadi lokasi strategik untuk murid lain lalui setiap kali nak ke sekolah. Razzak memang dah ready menunggu si Awqad dekat kuburan tu.

"Qad, aku nak kencing ni. Kau sembunyilah dulu dekat semak tu. Tak tahan sangat dah ni." pinta Razzak dengan wajah yang berkerut.

"Alah, kau ni spoiler betul. Waktu macam ni nak terkencing pulak. Sudah, pergilah cepat." tangannya menolak badan Razzak.

Apalagi, Razzak awal-awal dah berlari laju untuk melepas keinginannya. Tinggallah Awqad bersendirian dengan muka toya dan panas hati sebab nyamuk tak habis-habis hinggap di seluruh tubuhnya. Selepas beberapa minit berlalu, bayangan Razzak memang tidak kelihatan seolah-olah hilang ditelan alam.

"Aduh, mana kepala kotak ni pergi. Tunggu esok mati kau aku kerjakan dekat sekolah." desis Awqad dalam hati.

PRAK!!!

"Opocot, kepala kau berkotak-kotak." Awqad melatah dengan tangan memeluk pokok.

"Hahahaha, apahal kau ni buang tebiat malam-malam." Razzak dah bantai gelak terlentang.

"Kaulah tu, apahal tetiba muncul pastu buat bunyi. Tachod baby, Razzak yang aku kenal tak suka sergah orang." Awqad tunjuk reaksi pelik.

"Sebab aku bukan Razzak, hihihi....hihihi.....hihihi....kau ganggu tempat tinggal aku. Hihihihi........" rupa paras Razzak berubah pelik.

Tangannya ditumbuhi kuku yang panjang, bajunya menjadi lusuh dan koyak rabak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tangannya ditumbuhi kuku yang panjang, bajunya menjadi lusuh dan koyak rabak. Tangannya itu naik membelai tangan wajah Aqwad dengan sengaja menekan jarinya.


ARRGHHHHH!!!

"Qad, bangun...kau mimpi buruk ke?" Razzak menepuk pipi kawannya.

"Aduh, sakit---pipi aku pedih..." tangannya naik menyentuh pipi.

Razzak hanya menggelengkan kepala melihat gelagat kawannya itu. Pelik bin ajaib. Dalam hati hanya Tuhan yang tahu, dia musykil dengan calar di pipi Aqwad seperti dirobek benda tajam dengan cukup dalam. Apa yang berlaku sebenarnya???












 LONELY (COMPLETE)Where stories live. Discover now