Tittt.. Tittttt..
Bunyi hon kereta itu tidak berhenti.
Sara Lestari segera membuka pintu melihat siapa gerangan yang datang ke rumah mereka itu.
Dilihatnya ada 2 buah kereta Honda berwarna hitam yang tidak diketahui siapa pemandunya.
Tidak lama kemudian, pintu bahagian pemandu dibuka.
"Assalamualaikum.."
"Kak Sari!!!!! Ya Allah.. Sera!!!"
Dia segera menuruni anak tangga dengan berhati-hati.
Kakak dan adiknya juga terus berlari ke arahnya. Mereka berpelukan. Menangis.
"Sara sihat? Sara tak sakitkan?" Tanya Sari Citra.
"Sara sihat kak.. Alhamdulillah.."
"Kak Sara, maaf tau kami tak dapat datang masa ibu mertua akak meninggal dunia tu. Papa ngan mama tak izinkan.."
"Takpe.. Kak Sara faham. Ehhh kenapa badan macam dah kurus ni.. Diet erk??" Usik Sara Lestari.
"Ehhh.. Taklah.."
"Yelah tu.. Jom naik.. Kak buat air.. Kak nak masak. Stay sini dulu tau.."
Adik dan kakaknya pun naik.
************************************
"Papa dengan mama sihat tak?" Tanya Sara Lestari. Sungguh dia merindukan mereka.
"Sihat.."
"Syukur alhamdulillah.."
"Sara bila melahirkan?" Tanya Sari Citra
"Insyaallah kalau takde apa-apa halangan, mungkin hujung bulan depan.."
"Bertambah comel Kak Sara bila preggy macam ni.." Puji Sera Orkid.
"Nah.. Ambil kunci kereta dan duit ni.." Sari Citra menghulurkan kunci kereta dan wang sebanyak RM3000.00.
"Sara pakai je ni untuk kemudahan Sara pergi ke mana-mana. Sengaja kak beli ni untuk Sara pakai. Papa dengan mama pun tak tahu. Jangan risau okay. Duit ni kalau tak cukup, chat je Sera atau Kak okay.. Jangan malu-malu.."
"Tapi kak, Sara tak boleh terima semua ni.. Sara takut papa dengan mama marah kat korang berdua. Lagipun nanti abang Hud tak setuju.." Sara Lestari cuba mengelak.
"Kak Sara, anggap je ni hadiah untuk baby yang bakal lahir ni okay.. Jangan lupa gitau tau kalau kak dah kat wad nanti.. Nak jugak tengok.." Sera Orkid seperti tidak sabar.
"Kak Sari, Sara minta maaf sebab tak dapat hadir majlis kahwin kak hari tu.. Masih belum terlambatkan Sara ucapkan selamat pengantin baru?"
Sari Citra tertunduk diam.
"Sara, kak tak jadi pun kahwin. Dah takde jodoh.. Nak buat camne? Lagipun kak dah habis study kat Amsterdam bulan lepas. Sekarang kak kerja dengan papa dah.. Senang kita jumpa borak-borak.. Kan?"
Sara Lestari agak terperanjat.
"Sara minta maaf kak.."
"It's okay laa Sara. Ehhh dah lama rasanya kitorang kat sini.. Nanti next time kita jumpa okay.."
Sara Lestari menghantar kedua adik-beradiknya ke muka pintu. Dipeluknya mereka. Airmata mulai bergenang lagi.
"Nanti jalan-jalan tau pegi sini.. Tengok-tengokkan mama dengan papa.."
"Insyaallah.."
"Terima kasih tau sebab sudi tolong Sara.."
"Apa-apa saja untuk Sara.." Ucap Sari Citra.
YOU ARE READING
Bahagiakan Aku
Romance"penjual burger aka tukang kebun pun kau boleh cair??? dah kenapa??? hensem sangat ke..???" "tapi dia manusia kan? tak salah pun, yang salahnya kaya banyak duit, tapi still rasa tak cukup.. haaaa.. agitchhuuuu..." Sara Lestari, seorang pelajar tingk...