49. Berang

20.4K 100 6
                                    

"Kereta siapa kat luar tu sayang?" Tanya suaminya sejurus naik ke rumah.

"Emmm.. Abang.. Maaf tak call gitau abang.. Emm.. Tadi Kak Sari ngan Sera ada pegi sini. Kak Sari bagi Sara pakai kereta ni untuk kemudahan kita bang.. Dan diorang ada bagi Sara belanja untuk baby...." Tuturnya perlahan.

Bukkkkkk!!!!

Pintu rumah itu ditumbuknya.

"Abanggg.."

"Kenapa??? Sara dah tak tahan hidup dengan abang??? Ingat abang tak dapat tanggung Sara??? Abang kerja ni semata-mata untuk Sara dan baby tu!!!! Kenapa nak mengemis? Sara dah malukan abang!!! Apa semua ni???"

Pertama kali dalam hidupnya, lelaki yang dicintainya meninggikan suara kepadanya.  Airmatanya mudah saja mengalir. Tiada sudah gelaran 'sayang'.

"Abang.. Sara minta maaf.. Sara tak mintak pun.. Diorang yang datang sendiri ke sini abang.. Kalau abang tak nak Sara terima pemberian diorang ni, sekarang juga Sara pulangkan.. Sara tak nak jadi isteri derhaka.. Maafkan Sara abang.."

Dia segera ke biliknya dan menghubungi Sera Orkid.

"Assalamualaikum.. Sera.. Abang Hud tak nak semua tu.. Besok Sera pegi sini ye.. Ambil balik semuanya. Akak minta maaf kat korang.. Tapi akak kena hormati keputusan suami akak.." Sambil dia teresak-esak menangis.

"Waalaikumsalam.. Kak.. Kenapa fikiran Abang Hud macam tu..?? Hmmm.. Nanti Sera gitau Kak Sari.. Kak jangan nangis.. Besok Sabtukan.. kitorang pegi sana okay.."

Bahagiakan AkuWhere stories live. Discover now