1st Dating

50K 214 30
                                    

Man_
U, jom klua Sabtu ni? Ade pegi mane2 x?

Zila_
Emmm... Ikutkan xde hal pun... Lau klua nak pegi mane je? U ambik i ke? X jauh ke?

Man_
Kite pegi la tgk wayang ke, mnum ke, mane2 je la..

Zila_
Pukul brpe nak klua? Pagi ke?

Man_
Pagi la... U kena balik hostel sebelum pkul brpe?

Zila_
Sebelum pkul 10 malam... Tapi kalau bole awl sikit la... Lepas maghrib balik ke... Bole?

Man_
Bole je... So deal Sabtu ni?

Zila_
Ok deal... Pkul 9 ok?

Man_
Bole je pkul 9...

Zila_
Orait...

Man tersenyum keseorangan. Dia menantikan saat ni. Dah lama dia hendak berjumpa Zila. Tapi disebabkan masa yang terhad, Man terpaksa lupakan hasratnya. Dan Sabtu yang mendatang ialah peluang yang sangat-sangat dinantikan oleh Man.

Sabtu yang ditunggu-tunggu telah pun tiba. Man sampai dipagar tempat Zila belajar. Dia menunggu Zila dengan penuh sabar. Seketika kemudian, Man ternampak Zila sedang berjalan menuju ke kereta yang dinaiki Man. Zila memakai jubah berwarna coklat cair pada hari tersebut. Terpancar keayuan Zila. Bertudung labuh dan berjubah. Tidak pernah Man terfikir untuk mencari kekasih hati yang sebegitu. Dia sedar yang dirinya serba kekurangan. Tapi jikalau sudah berjodoh, dia terima.

Pintu kereta dibuka. Zila masuk kedalam sambil memberi salam.

Zila:
Assalamualaikum... (Zila melemparkan senyuman)

Man:
Waalaikumussalam... (Mata Man tidak berkedip melihat Zila)

Zila:
U tengok i dah kenapa? Macam nak makan i je tu... Risau pulak i...

Man:
Eh? Yeke? Hehehe... Takda apa lah... I suka tengok u je...

Zila:
Yela tu u ni... I memang macam ni lah... U terkejut dengan pakaian i kn?

Man:
Eh! Mana ada lah... Okay lah tu... I suka...

Zila:
Ada-ada je lah u ni... Dah... Jom la...

Man:
Okay-okay...

Mereka pun terus berlalu pergi. Man membawa kereta ke arah Selatan. Dia mahu menonton wayang di Seremban. Tapi sebelum itu mereka singgah bersarapan dihentian Rehat dan Rawat Nilai. Setelah selesai makan, mereka meneruskan perjalanan ketempat yang dituju.

Sampai sahaja mereka disebuah shopping mall, mereka terus ke kaunter wayang untuk membeli tiket. Ketika sedang beratur, Zila berdiri dihadapan Man. Terlalu rapat sehinggakan punggung Zila bergesel dengan batang Man yang sedang tidur. Dengan secara automatik, batang Man memberi tindakbalas yang pantas. Membuatkan benjolan diseluar Man bahagian depan dan seterusnya menujah punggung Zila. Zila yang ketika itu sedang asyik melihat gelagat orang ramai tidak perasan dengan apa yang sedang terjadi dibelakangnya. Man semakin merapatkan lagi bahagian hadapannya ke punggung Zila dan Man memberanikan diri memegang tangan Zila. Zila terkejut tetapi tidak cuba untuk menarik tangannya apatah lagi menepis tangan Man. Dia hanya biarkan sahaja.

Akhirnya mereka tiba dikaunter dan membeli tiket yang paling awal. Sesudah membuat pembayaran dan mengambil tiket, mereka terus masuk kedalam panggung wayang. Mereka berjalan berpimpin tangan. Bagaikan pasangan yang sedang bercinta. Padahal mereka tidak pernah menyatakan hasrat masing-masing.

Gelora (KUIS)Where stories live. Discover now