2nd Dating (Part 2)

50.4K 251 52
                                    

Man:
U naik dulu. Ambil kad bilik ni skali. Nanti I naik pulak.

Zila:
Okay. U naik lambat ke? Janganlah lambat sangat. Takut pulak I sorang-sorang dalam bilik.

Man:
Takde lah lambat sangat. I agak-agak je nanti. I sampai depan pintu bilik I call u okay.

Zila:
Emmm. Okay. Tapi...... I rasa gemuruh lah. Laju je jantung ni.

Man:
Ishh. Takde apa lah U. Chill je k. Naik tu buat muka selamba lah. Jangan buat muka cuak.

Zila:
Hmmm. Yelah. I naik dulu k. I tunggu U dekat bilik.

Man:
Ye syg. Naik dulu. Nak mandi dulu pun takpe. Dah siap mandi U mesej je I. I naik lah.

Zila:
Okay u.

Zila membuka pintu kereta. Matanya liar memerhati keadaan sekeliling. Risau jika ada yang mengenali. Zila membuka pula pintu belakang untuk mengambil bag dan seterusnya beredar seperti yang diarahkan oleh Man. Man hanya memerhati dari dalam kereta. Dilihatnya Zila telah pun melintasi kaunter hadapan hotel tersebut dan seterusnya lenyap dari pandangan. Man membaringkan tempat duduk pemandu sambil mengusap-usap "senjata" nya dari luar seluar.

"Malam ni makan puas-puas tau..."

Begitulah bisikan Man didalam hatinya kepada "senjata" rahsianya. Tiba-tiba Man terbangun. Dia baru teringat yang dia ada misi lain sebelum misi makan besar yang akan berlaku sekejap lagi. Man terus bergegas keluar kereta dan menuju ke farmasi yang terdekat untuk membeli sesuatu.

Semasa Man sedang beratur untuk membuat pembayaran, ada 1 mesej masuk ke telefon bimbitnya. Dia dapat mengagakkan yang itu mesej dari Zila. Dia membiarkan dahulu dan menyelesaikan pembayaran dikaunter. Setelah selesai, Man keluar dari farmasi dan terus melihat telefon bimbifnya.

Zila_
U, I da siap mandi da. U naik la.

Man_
Okay u. Kejap ye.

Tingggg!!!!!

Loceng lif berbunyi menandakan tingkat yang hendak dituju telah pun sampai. Man melangkah keluar dan mula mencari bilik hotel. Setibanya dihadapan pintu, Man mengeluarkan telefon bimbitnya untuk menghubungi Zila. Tidak sempat untuk masuk ke Log Panggilan, Zila telah pun membuka pintu. Man terkejut. Terus dia masuk kedalam bilik dan mengunci pintu.

Gelora (KUIS)Where stories live. Discover now