" الحلقـة الخامِسـة و العشـرون .. "

292 21 7
                                    

ملحوظة : الحلقة 3060 كلمة تقريبًا، وللي بيحبوا الحلقات الطويلة إنچوي هتعجبكوا، وللي بيكرهوها فأنا آسفة بس محستش بإيدي غير وهي بتكتب لحد ما وصلت لـ 3000 .⁦🙆🏻‍♀️⁩💜
___

" عم يُقلُب ليَلِي -والله- ليَلِي لـ نهارِي ، عم تشـرُد مني -والله- مني .. أفكاري ، حُبِّـك بـ قلبِي نسَّا عقلِـي عُنـوانِي ! 🖤🥀"

أطلق يُونُس تنهيدة حارةً أعقبها أن رفع رأسه للسماء ليصطدم بـ عيونها التي تتابعه و تتابع حركاته دون أن ترمشان .. تُحدقان به و كأنما لا يوجد غيره في المكان ..

شرد هو ناظراً في عُمق عينيها .. و تابع حركة شفتيها الهامستين " مش كفاية بِعاد بقى ؟ "

و كأن عينيها كانتا تتوسلان له، لم تعد تطيق هذا الهجر منه، تعلم أن ما حدث كان خطأً و يستحق أن يتضايق و له ما يريد و لكن ليس بتلك الطريقة، ليس بالابتعاد عنها كل هذه المُدة !

" موحشتكش حتى !! " أرسلتها له على تطبيق "الواتساب" و هي تكاد تقطر ألماً من كلماتها ..

" طبعاً وحشتيني .. وجداً " أجابها في نفس ذات الوقت ورفع عينيه ينظر لها باشتياق و هو يعيد نفس المقطع من الأغنية مُتعمداً رفع الصوت حتى يبلغها ..

" يونـــــــس عايزين ننام مش وقت مُحن، اتخمد " صدح صوت حيـاة المُغتاظ من الشُرفة المُجاورة لـ أسيل و هي تنطق تلك الكلمات بـ غيظ و ضيق ..

" و إنتِ ياختي ادخلي اتخمدي جاك خامِد ، مش وقت مُحنِكِ إنتِ وهو ، أبو شكلكوا انتوا الإتنين " و من ثم التفتت عائدة لترمي بجسدها على السرير و كل عظمة فيها تئن ألماً ..

ضحكت أسيل بصوت عالٍ حين سمعت صوت ضحكته المُجلجلة مع إغلاقه لـ عينيه و كأن الفتنة تجسدت في ضحكته !

" مش هتسامحني بقى ؟ " أرسلتها و قلبها يضطرب هلعاً من رده ، إلا أن إجابته كانت كـ البلسم الذي يُرطب جروحها الغائرة ..

" أنا مقدرش آخد منك موقف .. كنت محتاج وقت مش أكتر ، في الأول و الآخر مفكرتش و اتهمتك منغير ما أسمع منك ، أنا آسف على كل ده " و رفع عينيه يُرسل اعتذاره بـهما ..

" مش لو كان زماني حلالك دلوقتي كان زماني حضنتك ؟ " أرسلتها بـ قلب أحمر في النهاية و هي تضحك ..

" قريب أوي يا ست البنات ، قُريب " ووضع قلباً أحمر هو الآخر في النهاية و هو يُغير الأغنية ..

" يا جميل يا واحشني .. حُبي ليك هو اللي حايشني و إنت بتتقل و مطنشني و لا فارق عندك أنا مين عايزك تقلان و براحتك ما إنت كبير و عارف مصلحتك .. طلّع عيني أوي و تاعبني .. ادلّع كده غلّبني .. ما إنت هتفضل برضو عاجبني ..
خليك جنبي .. جنبي حبيبي و ليا أنا بس .. ليه تاعب قلبي .. حِنّ عليا و بيا أنا حِسّ .."

«حِلْم بعِيد!»✔️⁩Where stories live. Discover now