17

2K 324 148
                                    

一  ₓ˚

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

一  ₓ˚. ୭ ˚○◦˚.˚◦○˚ ୧ .˚ₓ 一

" hiks,sumpah khinzir lee min ho ni! "

" pegang aku bang mark,pegang aku sebelum aku belasah dia! berani dia tinggal kak duyung tu kat mall sensorang! "

" ala satgi dia mai balik kat perempuan tu pastu dia pegang payu— "

" WINWIN JANGANLAH SPOIL "

" haip,jangan marah baby win camtu! takmo takmo! "

puasa ke-5 mereka datang lagi di bilik wayv,menonton kdrama bertajuk lagenda laut biru. ( ni drama yang paling aku ingat sebab aku dah lama tak tengok drama HAHAHA )

semua yang hadir khusyuk memberikan perhatian ke laptop milik winwin yang memaparkan cerita itu. kelihatan scene di mana lelaki dan perempuan tu buat eye-contact tengah-tengah hujan di bawah payung. ost drama itu kedengaran.

johnny kejap-kejap kesat air mata. mark hanya buat muka confuse. renjun pula tak puas hati dan jeno menghayati.

yuta? yuta yang paling khusyuk dengan muka seriusnya. macam tengok train to busan lak. serius betul. taeil clingy dengan winwin manakala haechan is ready to fight.

winwin ni la lelaki yang bagi spoiler tu. dia dah layan cerita ni banyak kali,skrip pun dia hafal. kalau direktor panggil dia berlakon semula pun dia boleh. gempak tak winwin?

dia boring juga lah tengok cerita yang sama je tapi tak sampai hati nak tutup sebab yang lain enjoy je drama tu. dia bangun perlahan-lahan dari atas katil dan taeil tersedar. " win nak pegi mana? "

winwin tersenyum. " nak ambil angin. bang bulan nak ikut tak? " peluang berdua-duaan dengan winwin? waw itulah yang dimahukan si bang taeil selama ini.

taeil mengangguk dan bangun mengikut winwin. baru sahaja mereka menyarung kasut,kelihatan xiaojun dengan yangyang main geletek-geletek sambil lari.

" woi woi janganlah! " xiaojun cuba melarikan diri dari yangyang yang tak habis-habis nak cucuk pinggang dia. sebaik sahaja terlihat abang senior berdua itu,mereka berhenti.

' ah sudah,jangan budak-budak ni cakap nak ikut. ' getus taeil. namun itu lah yang terjadi.

mereka sekarang sedang bersiar-siar di tasik kolej dan ditemani oleh adik-adik yang hyper tu. jam menunjukkan pukul 5.20. hanya lagi 2 jam sahaja sebelum berbuka puasa.

namun yangyang dah merengek. " dahaga. " sambil dia pandang air tasik yang tenang itu. nampak gaya macam nak minum air tasik namun sempat dihalang xiaojun.

" sabar yang sabar! "

" dahaga,dahagaaaaa. " rengeknya dan berbaring di atas rumput nan hijau. xiaojun pula duduk di sebelahnya.

" ala dalam dua jam lagi ja. tahan la sat. " pujuk xiaojun. dia cuba menyemangatkan si remaja yang sikit-sikit nak bukak puasa.

yang yang memuncungkan bibirnya. " yelah yelah. " kini dia merenung langit yang biru dan dihiasi awan itu. tanpa sedar cantik jugak sebenarnya pemandangan di kolejnya.

namun ianya jarang di appreciate oleh orang yang lalu-lalang. jadi,yangyang habiskan masanya dengan menikmati pemandangan yang sebelum ini dianggap biasa-biasa sahaja walaupun sebenarnya luar biasa.

sambil itu,xiaojun menggumam nasyid perlahan.

lihat lah gunung yang tinggi, Subhanallah itu Allah yang punya.

lihat lah burung yang terbang,
Subhanallah itu Allah yang punya.

tiada yang engkau punya,semuanya Allah punya.

tiada yang engkau punya,semuanya Allah punya.

一  ₓ˚. ୭ ˚○◦˚.˚◦○˚ ୧ .˚ₓ 一

𝐁𝐈𝐋𝐀 𝐍𝐂𝐓 𝐁𝐄𝐑𝐏𝐔𝐀𝐒𝐀 | 𝐎𝐓𝟐𝟏 ✔Where stories live. Discover now